۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۱۹۰۸۶۶

ظرفیت پذیرش دانشکده قرآن و حدیث دانشگاه امیرالمؤمنین اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآن و حدیث دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان این که این دانشکده مجوز جذب دانشجو در سه رشته علوم قرآن، علوم حدیث و ادبیات عرب در مقطع کارشناسی ارشد و علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی را اخذ کرده است، از ظرفیت پذیرش این دانشکده خبرداد.
حجت الاسلام سيد محمد صادق موسوي دانشگاه اميرالمؤمنين(ع) اهواز

حجت الاسلام سید صادق موسوی، رییس دانشکده علوم قرآن و حدیث دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تأسیس این دانشکده در سال 92 در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد و افزود: این دانشکده مجوز جذب دانشجو در سه رشته علوم قرآن، علوم حدیث و ادبیات عرب در مقطع کارشناسی ارشد و علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی را اخذ کرده است.

وی با بیان این که در رشته ادبیان عرب تعداد 8 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز نیم فصل دوم سال تحصیلی 93 92 این دانشکده اقدام به پذیرش دانشجوی جدید خواهد کرد.

پژوهشگر عرصه حوزوی با بیان این که مجوز پذیرش 60 دانشجو در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی از وزارت علوم گرفته شده است، گفت: علاقه مندانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند می توانند از تاریخ 25 آذر با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

حجت الاسلام موسوی به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب اشاره کرد و افزود: پذیرش دانشجو در این رشته در بهمن ماه از طریق تکمیل ظرفیت سازمان سنجش و آزمون اختصاصی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) صورت می گیرد.

رییس دانشکده علوم قرآن و حدیث دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به تشکیل چارت اداری این دانشکده اظهار داشت: معاونت آموزش دانشکده علوم قرآن و حدیث بر عهده حجت الاسلام مجتبی ابوترابی و معاونت پژوهش بر عهده حجت الاسلام علی رادمهر است.

ویژه برنامه های علمی و پژوهشی ویژه ورودی های جدید

وی  به برنامه های علمی و پژوهشی این دانشکده اشاره و تأکید کرد: همزمان با پذیرش دانشجو در این دانشکده برنامه های علمی و پژوهشی در نظر گرفته شده ویژه دانشجویان جدید اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث «انی تارکم فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی» اظهار داشت: قرآن و حدیث از مبانی هدایت انسان به شمار می آیند.

وی با تأکید بر اهمیت فراگیری زبان عربی تصریح کرد: با توجه به عربی بودن قرآن و احادیث ائمه و ضرورت فهم عمیق این مطالب یادگیری زبان عربی می تواند تأثیری بسزایی در دانش فزایی دانشجویان داشته باشد که رشته ادبیات عرب دانشکده علوم قران و حدیث این خلأ را پر کرده است.

حجت الاسلام موسوی احداث دانشکده علوم قرآن و حدیث در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) را زمینه بسیار خوبی در جهت فراگیری علوم و معارف اهل بیت(س) دانست و افزود: تسلط کامل بر معارف قرآنی و حدیثی تأثیر بسزایی در تبیین حقانیت شیعه در جهان دارد.

تربیت نیروی متخصص در زمینه پاسخ به شبهات در دانشکده علوم قرآن و حدیث

پژوهشگر عرصه حوزوی با اشاره به اهداف راه اندازی دانشکده علوم قرآن و حدیث خاطر نشان کرد: در این دانشکده مبلغان و نیروهای متخصص در زمینه پاسخ به شبهات با استفاده از منابع قرآنی و حدیثی تربیت می شوند.

رییس دانشکده علوم قرآن و حدیث دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در پایان خاطر نشان کرد: از نیروهای تربیت یافته این دانشکده جهت تدریس در دانشگاه و مراکز فرهنگی و آموزشی گوناگون استفاده خواهد شد./9464/ت302/غ

ارسال نظرات