۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۰۹۹۱
امام جمعه کاشان:

برخی از بندهای موافقت نامه هسته ای دو پهلو است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاشان با تقدیر از تلاش و پیگیری مذاکرات طولانی و نفس گیر تیم مذاکره کننده خواستار مراقبت بیشتر مسؤولان و تیم مذاکره کننده در مورد موافقت نامه هسته ای ایران با گروه 5+1 شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به مطالعه متن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 اظهار داشت: برخی از بندهای موافقت نامه دو پهلو و برخی دیگر انتهای هر متن باز و امکان اضافه نمودن به هریک از بندها از سوی آنان وجود دارد.

 

وی افزود: همانگونه که امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ خواند و رهبر انقلاب گفت نمی تواند به آنها اعتماد کرد باید مراقب حقه های آنان بود که هیچ اعتمادی به آنها نیست.

 

امام جمعه کاشان گفت: در حالی خواستار برطرف کردن نگرانی های راکتور اتمی اراک از ایران هستند که بار ها جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را با پذیرفتن بازرسان و دیدار آنها از فعالیت های هسته ای نشان داده است اما آنان همچنان خواستار رفع نگرانی خود از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران هستند.

 

آیت الله نمازی گفت: جمهوری اسلامی بارها و بارها نسبت به فعالیت های هسته ای صلح آمیز خود اعتماد سازی کرده اما آنها قبول نکرده اند و اعلام کرده اند احتمال می دهیم سمت و سوی تولید هسته ای ایران به سمت بمب هسته ای است.

 

امام جمعه کاشان فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را شفاف خواند و یادآورشد: جمهوری اسلامی تاکنون هر کاری که نیاز بوده است انجام داده است و اعتماد سازی کرده است اما آنها در قبال اعتماد سازی های جمهوری اسلامی کماکان خودشان را به خواب زده اند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به اعتمادی گروه 5+1 در مذاکرات اخیر گفت: اعلام برچیدن برنامه هسته ای ایران نشانه های بی اعتمادی آنان نسبت به جمهوری اسلامی است که باید تیم مذاکره کننده و مسؤولان کشور مراقب آنان باشند.

  

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به استکبار شناسی از دیدگاه قرآن گفت: یکی از مباحث مهم سیاسی در اسلام استکبار شناسی است که جوانان، فرهنگیان، روحانیت و حوزه های علمیه باید جایگاه و عداوت و کینه توزی استکبار به اسلام را برای جامعه بیان کنند.

 

امام جمعه کاشان یاد آورشد: استکبار بر علیه اسلام و مسلمانان قسم خورده اند و برنامه آنان ذلیل کردن و نابودی امت اسلامی است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره با فرارسیدن 7 آذرماه سالروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی در سال 59 در یک عملیات شجاعانه دو سکوی مهم و استراتژیک نفتی البکر و العمادیه عراق را منهدم و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آن به احتزاز درآورد.

 

وی افزود: تکاوران نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این عملیات 13 فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی عراق و دو فروند ناوچه موشک انداز دشمن را منهدم و به قعر آبهای خلیج فارس فرستادند و تعداد زیادی از نیروهای عراقی را کشته و یا زخمی کردند و تعداد زیادی را نیز به اسارت تکاوران نیروی دریایی جمهوری اسلامی در آوردند./939/پ202/ب

ارسال نظرات