۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۹۰۹۹۷
حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی:

تعبیر «شهید دانش» از سوی یک مرجع تقلید افتخار بزرگی برای شهید شهریاری است

خبرگزاری رساـ حجت‌الاسلام جوادی آملی گفت: آیت الله جوادی پس از شهادت شهید شهریاری ، از او با عنوان "شهید دانش" یاد کرد و این تعبیر از سوی یک مرجع تقلید برای او افتخار بزرگی است.
حجت‌الاسلام مرتضي جوادي آملي، رييس بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی در سومین مراسم سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشور که در امامزاده صالح تجریش برگزار شد، گفت: حضرت آیت‌الله جوادی آملی بسیار ایشان را مورد تفقد قرار می‌داد و وی ارادت بسیاری به وی داشت.


وی افزود: آیت الله جوادی پس از شهادت وی، از او با عنوان "شهید دانش" یاد کرد و این تعبیر از سوی یک مرجع تقلید برای او افتخار بزرگی است.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسرا در تبیین مفهوم شهادت در نگاه اسلام، با بیان این‌که شهادت جلوه ملکی و یک جلوه ملکوتی دارد، اظهار داشت: این نگاه تنها در مبانی وحیانی است؛ به همین جهت نیاز است تا تنها از خاستگاه دین، مورد تعریف و تفسیر واقع شود.

وی با بیان این‌که شهید مدام در حال دریافت فیض الهی است، در بیان نگاه اسلام به شهادت، گفت: برترین و کریمانه‌ترین مرگ و حقیقت آن در زیباترین چهره شهادت است که خدا نصیب انسان‌های مؤمن و وارسته می‌کند.

حجت‌الاسلام جوادی آملی با بیان این‌که شهادت شجره طیبه‌ای است که جنبه ملکی آن دنیا را و جنبه ملکوتی آن عقبی را آباد می‌کند، ابراز داشت: نه تنها شهادت بلکه تمام چیزها دارای دو جنبه ملکی و ملکوتی است و اسلام متنزل و نازل و عدالت ملکی و ملکوتی داریم و در مجموع همه چیز یک چهره دنیایی و ظاهری و یک چهره باطنی دارد.

وی افزود: اسلام متنزل اسلامی است که ریشه وحیانی دارد اما اسلام نازل تنها پوسته، ظاهر و قشری از اسلام است و از حقیقت وحی و اسلام برخوردار نیست.

رییس بنیاد علوم وحیانی اسرا با تأکید بر این‌که علم تا زمانی که دینی نشود و هویت دینی پیدا نکند شهید در راه آن، شهید دانش نیست، بیان داشت: کسی که فعل خداوند اعم از پدیدهای طبیعی را مورد مطالعه قرار می دهد و آن‌ها را مخلوق می بیند نه طبیعت، با فعل خدا سر و کار دارد و تفسیر فعل خدا همانند تفسیر قول خدا، دینی است.

حجت‌الاسلام جوادی آملی در ادامه، تصریح کرد: این طور نیست که اگر درسی در حوزه خوانده شود دینی و اگر در دانشگاه خوانده شود غیر دینی است.

وی علم دینی را نتیجه توجه به مبدإ حقیقی علوم دانست و گفت: علم دانشمندی که خود را بنده خدا می داند و عقل را موهبت الهی می‌داند نه ابزاری به دست بشر و دانشش را آیه های الهی می شناسد و هدفش رسیدن به توحید است، دینی و انسان ساز است./956/پ202/ج

ارسال نظرات