۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۹۱۴۵۹

افزایش حضور تروریست های سعودی در سوریه

خبرگزاری رسا ـ نماینده سوریه در سازمان ملل از دستگیری 300 تروریست سعودی در جریان درگیری ها در سوریه خبر داد.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد: ارتش سوریه 300 سعودی را در این کشور دستگیر کرده است و هزاران تروریست سعودی نیز این هفته در سوریه کشته شده اند.

وی افزود: شمار زیادی از سعودی ها که در سوریه می‌جنگند، در کشور خود به اعدام یا حبس ابد محکوم بوده‌اند و در مقابل آزادی به سوریه آمده اند و ورود همه سعودی ها به سوریه با آگاهی سازمان اطلاعات عربستان بوده است.

بشار جعفری از نقش بسیار منفی عربستان و قطر و ترکیه علیه کشورش سخن گفت و اظهار داشت: این کشورها برای جلوگیری از برگزرای اجلاس ژنو 2 درباره سوریه تلاش می کنند زیرا اعتقادی به راهکار سیاسی برای بحران سوریه ندارند بلکه در تلاش برای تغییر نظام از طریق خشونت و تروریسم هستند.

وی افزود: قطر از گروه های مسلح مرتبط با القاعده در سوریه حمایت می کند و ترکیه روند تردد آنها در طول مرز مشترک را میسر می نماید و رژیم صهیونیستی زخمی های آنها را در بیمارستان های خود درمان می کند.

بشار جعفری قطر و عربستان و ترکیه به همراه رژیم صهیونیستی را مافیایی بزرگ توصیف کرد که به خاطر اقدامات خود بازخواست و مجازات نمی شوند.

نماینده سوریه گفت: این تروریست ها از طریق مرز اردن و لبنان وارد سوریه می شوند و بقیه نیز از طریق مرز ترکیه با حمایت سازمان های اطلاعاتی قطر و ترکیه به خاک سوریه می آیند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات