۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۹۱۶۵۲

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان گلستان، برگزاری دوره تکمیلی فن خطابه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، برگزاری دوره کامل آموزش احکام از سوی حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری دوره خبر‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه خواهران استان سمنان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان گلستان، برگزاری دوره تکمیلی فن خطابه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، برگزاری دوره کامل آموزش احکام از سوی حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری دوره خبر‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه خواهران استان سمنان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز شنبه 16 آذر 1392 است.

ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:

برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان گلستان

سومین جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان گلستان در مدرسه صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران در این کارگروه خطاب به بانوان جامعه تصریح کرد: زنان از جمله اقشاری هستند که به مسائل فرا مادی و امور معنوی اقبال بیشتری دارند.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های دین اسلام، زن سکان‌دار تربیت دینی جامعه است که هنجارها، ناهنجاری‌ها و تربیت فرزندان در دست او است.

وی ادامه داد: اگر ما در این اتاق فکر امور تبلیغ، زن را به سوی این معنای واقعی هدایت نمائیم به وظیفه خود به درستی عمل کرده‌ایم.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در واقعه عاشورا در کنار مردان در جبهه حق و باطل، زنان نقش مهی را ایفاء می‌نمودند و در حقیقت پشت سر هر مرد بزرگ یک زن بزرگ وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبات دومین کارگروه تبلیغ در خصوص چارچوب کلی امر تبلیغ اظهار داشت: باید بر روی کلیات چارچوب و ارکان امر تبلیغ تبادل نظر و اصلاحات لازم صورت گیرد تا به یک جمع‌بندی نهایی دست یابیم و سپس به جزئیات و عناصر آن بپردازیم.

حجت‌الاسلام غفاری ادامه داد: یکی از عناصر امر تبلیغ بحث محتوا است که باید به دنبال ایجاد کارگروه برای تهیه محتوای تخصصی امور بانوان در امر تبلیغ باشیم و در این زمینه باید برنامه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در نظر بگیریم.

برگزاری دوره تکمیلی فن خطابه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

دوره تکمیلی فن خطابه به مدت سه روز در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌مهدی ابطحی مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان در این دوره خطاب به مبلغین گفت: هدف مبلغان دینی رضای خداوند است و کسی که می‌خواهد در راه تبلیغ گام بردارد باید سعه صدر داشته باشد و سختی‌های این راه را تحمل کند.

وی افزود: افرادی که باعث ایجاد فرقه‌های منحرف از دین شدند کسانی بودند که از هوای نفس‌، پول و مقام پیروی کردند و گمراه شدند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: نقش و تاثیر‌گذاری بانوان در تبلیغ دین نسبت به برداران بیشتر است.

وی با اشاره فعالیت طلاب در سامانه وبلاگ مدارس گفت: فضای مجازی یکی از بهترین راه‌های فعالیت در عرصه تبلیغ است.

صدیقه بهشتی معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیان فن خطابه بیان کرد.

وی افزود: تعدادی از متربیان شرکت کننده در دوره منبر ارائه داده و مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

برگزاری دوره کامل آموزش احکام از سوی حوزه علمیه خواهران استان یزد

به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد دوره کامل آموزش احکام در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد برگزار شد.

حسن‌پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری دوره کامل آموزش احکام تصریح کرد: این دوره با تدریس حجت‌الاسلام سید‌ناصر محمدی مدیر حوزه علمیه هواهران استان یزد و با شرکت اساتید احکام، مبلغان و دانش‌آموختگان مدارس این استان برگزار شد.

وی افزود: لازم است اساتید احکام مدارس علمیه خواهران با ارتقا دانش فقه بتوانند طلابی مستعد در این زمینه را پرورش دهند تا در آینده مبلغان خوبی جهت پاسخوگویی به سوالات شرعی داشته باشیم‌.

برگزاری دوره خبر‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه خواهران استان سمنان

به همت معاونت فرهنگی تربیتی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان دوره خبر‌نویسی رابطین خبری مدارس این استان برگزار شد‌.

معصومه کمش‌کمر معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برگزاری دوره خبر‌نویسی رابطین خبری مدارس این استان تصریح کرد: اولین دوره خبرنویسی با هدف ارتقاء توان خبری رابطین خبری مدارس با حضور 31 نفر و به مدت دو روز در محل این مدیریت برگزار شد‌.

وی افزود‌: در این دوره آموزشی در مورد سر فصل‌های خبر‌نویسی‌، مصاحبه و گزارش‌نویسی بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است این دوره با حضور رابطین خبری مدارس علمیه و موسسه‌های آموزش عالی حوزوی شهرهای سمنان، شاهرود‌، دامغان‌، گرمسار‌، بسطام و سرخه برگزار شد‌.

برگزاری گردهمایی طلاب جدید‌ا‌لورود مدارس علمیه خواهران استان قزوین

گردهمایی طلاب جدید‌ا‌لورود مدارس علمیه خواهران استان قزوین در مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) بویین زهرا برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در این مراسم خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: طلاب برای سربازی امام زمان‌(عج) باید خود را مزین به فضایل اخلاقی کنند چرا که اعمال و رفتار آنها به امام زمان‌(عج) انتساب داده می‌شود.

مظفری کارشناس ارشد روانشناسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در ادامه این مراسم در مورد تشکیل خانواده اسلامی و انتخاب برتر به ایراد سخن پرداخت.

برگزاری کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان مازندران

جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان مازندران با حضور اعضا در مدرسه علمیه الزهرا(س) محمودآباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران در این جلسه با اشاره به ارکان تبلیغ تصریح کرد: چهارچوب تبلیغ دارای ارکانی است که شامل مبلغ، محتوا، ابزار، شیوه، جامعه هدف و هدف می‌باشد که این شش ضلع در عرض هم هستند و هر کدام دارای اعضا، ساختار و هدف جداگانه‌ای است.

وی افزود: محتوای تبلیغ باید توسط متخصصین حوزوی با توجه به آموزه‌های قرآنی، دینی و متون مستند و معتبر تهیه، چینش و قالب‌بندی شود و سپس در اختیار مبلغین قرار گیرد.

مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران در پایان در مورد دو کار بلند‌مدت و کوتاه‌مدت برای مبلغین به ایراد سخن پرداخت.

برگزاری همایش زینبیون در مدرسه صدیقه‌کبری(س) بهار

همایش زینبیون با موضوع ناب‌ترین اندیشه در مدرسه علمیه صدیقه‌کبری‌(س) بهار برگزار شد.

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) همدان در این همایش با اشاره به رسالت‌های خطیر بسیجیان تصریح کرد: اولین وظیفه طلاب بسیجی کسب علم، شناخت و معرفت است‌.

وی افزود: طهارت قلب‌، تزکیه دل‌، پاکسازی روح‌‌ و مراقبت از خود برای طلاب بسیجی بسیار حائز اهمیت است‌.

فرمانده سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان طلاب بسیجی را به داشتن بصیرت توصیه کرد و ادامه داد:‌ بصیرت از وظایف اصلی بسیجیان است و به فرموده مقام معظم رهبری بصیرت تقوا و اخلاص می‌آورد.

ابوحمزه یکی از مهمترین محورهای بصیرت را اطاعت از ولایت دانست و گفت: هر کس می‌خواهد راه را گم نکند نه باید جلو بیفتد نه عقب بماند زیرا در هر دو حالت دچار ضلالت می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) کنگان

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاه کتاب با عنوان یاوران محرم در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) کنگان برگزار شد.

سیده‌زهرا موسوی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کنگان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نمایشگاه با محوریت فرهنگ‌سازی بصیرت عاشورایی در این مدرسه علمیه برگزار شد.

وی به موضوعات کتب این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه آثار دیجیتالی، کتب جیبی، کتب مرجع با موضوعات امام حسین(ع) و قیام عاشورا، روانشناسی، آموزش کامپیوتر و کتب مباحث خانواده در معرض دید عموم قرار گرفت.

برگزاری همایش روش تبلیغ مبلغان در مدرسه خدیجه‌کبری(س) سوسنگرد

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه خدیجه‌کبری(س) سوسنگرد همایش آموزش روش تبلیغ مبلغان برگزار شد.

حجت‌الاسلام یونس حائری استاد حوزه و نویسنده در این همایش در مورد روش صحیح تبلیغ، اهداف و انگیزه‌های مبلغ در تبلیغ‌، آداب تبلیغ و روش‌های تبلیغ به ایراد سخن پرداخت.

وی افزود: مبلغان باید دارای توان علمی بالا‌، اخلاص در عمل، توسل به اهل‌بیت‌(ع) و مخاطب‌شناس باشند تا بتوانند به تبلیغ صحیح دین بپردازند.

برگزاری نمایشگاه کتاب در مدرسه الزهرا‌(س) بندرعباس

هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد.

باقری‌زاده مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نمایشگاه با 120 عنوان کتاب در موضوعات دینی، مذهبی، احکام، طب سنتی، همسرداری، تربیت فرزندان، پزشکی، رایانه و آشپزی با 20درصد تخفیف برگزار شد.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف تشویق طلاب و احیای فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه کاروان بصیرت در مدرسه فاطمیه‌(س) یاسوج

همزمان با ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) نمایشگاهی با عنوان کاروان بصیرت در مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) یاسوج برگزار شد.

فاطمه‌السادات رضوی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) یاسوج با اشاره به برگزاری نمایشگاه کاروان بصیرت در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نمایشگاه دارای پنج غرفه شامل غرفه‌های انتظار، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، شهدا، دشمن‌شناسی و یاران امام حسین‌(ع) است.

وی افزود: با توجه به لزوم ایجاد شعور حسینی در میان عزاداران همزمان با برپایی این نمایشگاه مراسم عزاداری و روضه‌خوانی با موضوع علل قیام امام حسین‌(ع) برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب مدرسه الزهرا(س) ساری

به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب در مصلای نماز جمعه ساری برگزار شد.

سید‌ه عطیه خاتمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: هم‌زمان با روز کتاب و کتابخوانی نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی طلاب در مطلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای طلاب از قبیل مقالات درسی و نشریه مدرسه به نمایش گذاشته شد‌.

وی ادامه داد‌: در حاشیه این نمایشگاه مسابقه کتاب و کتابخوانی با موضوع منتظران عاشورایی برای نمازگزاران و طلاب برگزار شد.

برگزاری نشست علمی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(س) قم

نشست علمی با موضوع ضرورت تحصیل در دوره اختصاصی فقه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیّه(س) قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر مدیر گروه فقه و اصول مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیّه(س) قم در این نشست با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران نزدیک به چهار میلیون دانشجو دارد و حدود دو میلیون نفر از آنان دانشجویان دختر هستند مسئولیّت مراکز حوزوی خواهران را در زمینه تبلیغ دین بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی درست فهمی را در حوزه‌های علمیه فقه دانست و ضرورت فراگیری فقه را در دو بعد تفقه در دین و تعبد در دین عنوان کرد.

مدیر گروه فقه و اصول مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیّه(س) قم با اشاره به این که همه رشته‌های حوزوی برای دفاع از دین ارزش دارند خطاب به طلاب گفت: در هر رشته تخصصی که وارد شدید یادگیری فقه را کنار نگذارید.

برگزاری نشست آشنایی با کتب مرجع در مدرسه حضرت فاطمه(س) تهران

با همکاری معاونت فرهنگی و معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه‌(س) تهران نشست آشنایی با کتب مرجع برگزار شد.

موسوی استاد حوزه در این نشست با تعریف منابع دست اول گفت‌: ارزش علمی مقالات به ویژه پایان‌نامه‌ها در گرو استفاده هرچه بیشتر از کتب و منابع علمی دست اول است.

وی با ذکر این نکته که یک طلبه محقق باید با توجه به موضوع پژوهش خود به منابع خاص و دست اول همان رشته مراجعه کند افزود‌: خوب است که در تحقیقات اصولی به کتاب لغوی این رشته همانند مصباح المنیر و در تحقیقات فقهی به منابع دست اولی مانند وسایل الشیعه و یا مکاسب شیخ انصاری مراجعه کنید.

وی از کتاب‌های نور‌الثقلین‌، مجمع‌البیان و تفسیر موضوعی آیت‌الله جوادی آملی به عنوان منابع دست اول تحقیقی تفسیری نام برد و افزود: طلاب باید خود را عادت دهند که در تحقیقات از کتب و منابع دست اول استفاده کنند و این آفت مراجعه به ترجمه‌ها را کنار بگذارند.

برگزاری همایش زینبیون در مدرسه فاطمه‌الزهرا اطهر‌(س) ایلام

هم‌زمان با هفته بسیج همایش زینبیون در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا اطهر(س)ایلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد‌تقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این همایش بسیج را شجره طیبه عنوان و تصریح کرد: یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی فداکاری و تلاش‌های بسیجیان است.

وی افزود: دشمنان اسلام در همه ابعاد سیاسی و تبلیغاتی در تلاش هستند که تفکرات بسیج را از جوانان دور کنند که اگر موفق شوند به بسیاری از آرزوهایشان می‌رسند.

وی ادامه داد: برای ملت ما بسیج یک ارزش، آرمان و حتی یک آرزو است که خواهران بسیجی در همه عرصه‌ها حضور پیدا کنند و با یک باور زینب‌وار وارد عرصه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های طلاب بسیجی به روز بودن و شناخت خطرهایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند است.

برگزاری نشست بصیرتی در مدرسه کوثر(س) تویسرکان

نشست بصیرتی با موضوع ماهواره با حضور دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه در مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان برگزار شد.

ویسی محقق و پژوهشگر در امر رسانه‌های دیجیتال در این مراسم به تلاش‌های مستمر دشمن برای منحرف کردن جوانان ایران اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از ابزارهای دشمن در عرصه جنگ نرم برای پیشبرد اهداف خود ماهواره است.

وی افزود: اثرگذارترین رسانه در دنیا سینما است و مهم‌ترین موسسه سینمایی در دنیا هالیوود است که زیر نظر صهیونیست‌ها مدیریت می‌شود و اثر بسزایی دراخلاق، رفتار و نوع لباس جوانان ایرانی داشته است.

ویسی مهم‌ترین اهداف دشمن را در جامعه اسلامی از بین بردن حیا، عفت و غیرت جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: تفاوت ما با دشمن در ایدئولوزی است و دشمن برای تسلط بر تفکر ما از هر علمی استفاده می‌کند.

برگزاری نشست بصیرت‌افزایی در مدرسه فاطمیه(س) یاسوج

نشست بصیرت افزایی با موضوع تلاش دشمن برای ترویج پلورالیسم در جامعه در مدرسه فاطمیه(س) یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام مشی کارشناس جلسه در این نشست با اشاره به تلاش‌های دشمن در بین افراد جامعه تصریح کرد: در جامعه امروز دشمن در صدد است که پلورالیسم را در جامعه ترویج کند.

وی افزود: با توجه به تلاش دشمن وظیفه امروز ما طلاب این است که تلاش کنیم تا جوانان با مسائل و مباحث دین آشنا شوند و این مسئله را باید ابتدا از خانواده‌، بستگان و همسایگان خود شروع کنیم.

وی ادامه داد: متربی باید برای تربیت عضو ابتدا خدا را بشناسد، جایگاه خویش را بداند، مقید به رعایت احکام شود و در آخر باید برای شخصیت خود احترام قائل شود.

برگزاری نشست تخصصی کتابشناسی در مدرسه الراضیه(س) اسد‌آباد

هم‌زمان با هفته کتاب نشست تخصصی کتابشناسی در مدرسه علمیه الراضیه(س) اسدآباد برگزار شد.

مرادعلی شمس نویسنده و مولف کتاب در این نشست در مورد ارزش و جایگاه نگارش و پژوهش با استناد به آیات و روایات ائمه معصومین‌(ع) به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم‌(ص) در مورد اهمیت نگارش تصریح کرد: علم را با نوشتن در بند کنید زیرا در آینده مردم جز به کتاب‌هایشان با چیزی دیگری انس نمی‌گیرند.

وی افزود: تردید علمی داشتن نسبت به اقوال و نظرهای دیگران، کنجکاوی فراوان، فهم عمیق، دور‌اندیشی، وحدت فکری، به کار بردن قوه تضمین و استنباط و انعطاف‌پذیری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محقق است.

شمس به آفات تحقیق کردن اشاره کرد و افزود: داشتن حب و بغض به موضوع، عدم دسترسی به تمام اطلاعات لازم، عامیانه‌سازی و تعصبات قومی از جمله آفات تحقیق است‌.

برگزاری نشست خانواده موفق در مدرسه فاطمیه(س) یاسوج

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) یاسوج نشست خانواده موفق ویژه طلاب متاهل برگزار شد.

حجت‌الاسلام هراتیان کارشناس امور خانواده در این نشست به ویژگی‌های خانواده موفق اشاره کرد و خاطر‌نشان ساخت: خانواده از ارکان عمده و نهادهای اصلی هر جامعه و یکی از طبیعی‌ترین گروه‌هایی است که می‌تواند نیازهای عاطفی، تکاملی و نیز نیازهای معنوی انسان‌ها را برطرف کند.

وی افزود: خانواده مبدا بروز عواطف انسانی و کانون صمیمانه‌ترین روابط و تعاملات بین فردی در جامعه است.

وی ادامه داد: خانواده موفق باید اهل عفو و گذشت، عشق ورزیدن، محبت‌کردن به همدیگر و به خصوص فرزندان باشد و با رعایت این‌گونه موارد است که خانواده به رشد می‌رسد و باعث سلامت و بالندگی جامعه نیز خواهد شد.

برگزاری نشست آیین ولایتمداری در مدرسه حضرت زینب(س) آران و بیدگل

اولین جلسه آموزشی آیین ولایت‌مداری در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آران و بیدگل برگزار شد.

مهر‌آبادی مسئول سیاسی ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل در این نشست با اشاره به اهمت ولایت در دین اسلام تصریح کرد: خداوند متعال به واسطه ولایت حجت را بر انسان تمام کرده است‌.

وی افزود: علم انسان اگر در مسیر درست قرار بگیرد به عبودیت منتهی می‌شود و اگر مسیر درست خود را پیدا نکند یک حجاب بین نور، ظلم و کفر خواهد شد.

وی در پایان در مورد چگونگی پاسخ گویی به تمام شبهات مربوط به ولایت به ایراد سخن پرداخت.

برگزاری نشست استفاده از فرصت‌ها در مدرسه فاطمیه(س) یاسوج

به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) یاسوج نشست استفاده از فرصت‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفری کارشناس و مبلغ دینی در این نشست در مورد مدیریت تحصیلی که شامل مدیریت زمان، برنامه‌ریزی تحصیلی‌، روش‌های مطالعه موثر و تمرکز حواس به ایراد سخن پرداخت.

وی افزود: فواید مدیریت تحصیلی لذت بردن از مطالعه، صرفه‌جویی در زمان، کاهش حجم کار و استرس است.

وی موانع تمرکز حواس را نداشتن انگیزه و هدف، اضطراب، بی‌برنامه بودن، آشنا نبودن با روش‌های مطالعه و محیط نامناسب برشمرد.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: از مهم‌ترین راه‌های تمرکز حواس تشخیص موانع‌، مرور مستمر اهداف و تلقین مثبت و تشویق خود است.

برگزاری نشست اخلاص در عمل به در مدرسه الزهرا(س) استهبان

نشست اخلاقی با موضوع اخلاص در عمل به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) استهبان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالمحمدی عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه و مدیر گروه تاریخ پزوهشکده امام خمینی(ره) در این نشست با اشاره به نشانه‌های اخلاص تصریح کرد: حیاط انسان به علم و علم همراه با عمل است.

وی افزود: کار خوب با نیت خوب ارزشمند است و برای هر کس آن چیزی که باقی می‌ماند روح و نیت آن عمل است.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی ادامه داد: بعضی اختلافات خانوادگی و کشمکش‌ها به دلیل اینکه محبت و احسان برای خدا نیست به وجود می‌آید.

مدیر گروه تاریخ پژوهشکده امام خمینی(ره) شرط قبولی اعمال را نیت‌ خدایی عنوان کرد و افزود: تمام کارهای انسان باید برای رضای خداوند باشد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) هیچ چیز جز رضای خدا در نظر نداشت به همین دلیل تاریخ عاشورا با اخلاص رقم خورده است.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه حضرت فاطمه‌(س) سقز

جلسه تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز با حضور شماری از مسئولین این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام وحیدی رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های حوزه‌های علمیه تصریح کرد: طلاب در حوزه‌های علمیه باید علاوه بر پیشرفت تحصیلی در تهذیب نیز پیش رو باشند و خود را متخلق به اخلاق کریمه کنند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه این نشست گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب در نشر معارف دینی در جامعه مسئول هستند و کار مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز به دلیل موقعیت منطقه و اینکه در بین مردمان اهل تسنن هستند به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر است.

وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های مستمر لیلا راثی در طول خدمت 14ساله تشکر و خدیجه عبدی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) سقز معرفی کرد.

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه الراضیه(س) اسدآباد با حضور امام جمعه

نشست اخلاقی با موضوع اخلاص عمل با حضور امام جمعه اسدآباد در مدرسه علمیه الراضیه(س) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌موسی حسینی‌مجد امام جمعه اسد‌آباد در این نشست با اشاره آیه 97 سوره نحل تصریح کرد: کسی که عمل صالحی را با اخلاص انجام دهد چه مرد و چه زن او را حیات طیّبه عطا می‌کنیم.

امام جمعه اسد‌آباد ادامه داد: در این آیه بالاترین نعمت در انجام اعمال انسان‌‌، اخلاص در عمل معرفی شده است.

وی وظیفه طلاب در عصر حاضر را پرداختن به تزکیه‌، تهذیب نفس، علم‌آموزی و تحقیق عنوان کرد و افزود: انس گرفتن با قرآن‌، دعا و توجه به نماز اول وقت در زمینه تقویت روح بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: هدف از جنگ و قیام امام حسین‌(ع) ارتقاء معنویت و تربیت بشریت بود که الهی بودن این قیام در توکل بر خدا و اوج راز و نیاز امام حسین(ع) با خداوند نمایان است.

برگزاری نشست دریچه‌ای به سوی دانایی در مدرسه امام خمینی ره رباط‌کریم

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مدرسه علمیه امام خمینی‌(ره) رباط‌کریم نشست دریچه‌ای به سوی دانایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام شمس مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رباط‌کریم در این نشست در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی به ایراد سخن پرداخت.

وی افزود: در فرصت‌های اندک و بسیار کوتاه می‌توان کتاب‌های زیادی را مطالعه کرد همان گونه که مقام معظم رهبری کتابی 18 جلدی را در فرصت‌های کوتاه بین راهی مطالعه کردند.

لازم به ذکر است نمایشگاه کتاب با عنوان افق‌های تازه به مدت یک ماه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم برگزار شد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه الزهرا‌(س) استهبان

مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه الزهرا‌(س) استهبان با حضور اعضای هیئت امناء برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاوری امام جمعه استهبان در این مراسم از تلاش‌های صغری قربانی مدیر پیشین مدرسه علمیه تشکر و قاسم‌زاده را به عنوان مدیر جدید این مدرسه علمیه معرفی کرد.

قاسم‌زاده مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) استهبان در ادامه این مراسم با تشکر از زحمات قربانی، هیئت امنا و طلاب تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولین و یاری خداوند بتوانیم اهداف اصلی و حقیقی دین اسلام را در جامعه بیشتر بشناسانیم.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه الزهرا(س) اردبیل

مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل با حضور هیأت امنا، اساتید و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر کاظمی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در این مراسم تدابیر ویژه در تحقق امور علمی و تربیتی را باعث تاثیرات فراوان و موجبات ارتقاء تربیتی و تحصیلی طلاب عنوان کرد.

وی با اشاره به وظایف طلاب بسیجی افزود: مقابله با استکبار، قیام در مقابل انحرافات و تعلیم و تربیت جوانان در جهت پاسداری از اصول از ویژگی‌های طلاب و بسیجیان است.

و‌ی ادامه داد: طلاب و بسیجیان باید روحیه استکبار‌ستیزی داشته باشند و خالصانه در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در ادامه مراسم از زحمات مرضیه محمدی قدردانی و لیلا راثی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه الزهرا‌(س) اردبیل معرفی کرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امام سجاد ع در مدرسه الزهرا‌(س) استهبان با حضور امام جمعه

مراسم بزرگداشت شهادت امام زین‌العابدین(ع) با حضور عموم بانوان در مدرسه علمیه الزهرا(س) استهبان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاوری امام جمعه استهبان در این مراسم با اشاره به نقش زنان در حفظ واقعه عاشورا تصریح کرد: حضرت زینب(س) در حفظ ابعاد واقعه عاشورا نقش تاثیرگذاری ایفا کردند.

وی افزود: اسلام ارزش والایی برای زن قائل شده است ولی متاسفانه غرب در صدد آن است که ارزش زن و خانواده را متزلزل کند.

وی ادامه داد: زنان جامعه ما باید در تمام ابعاد زندگی خود، حضرت زینب‌کبری(س) را الگوی خود قرار دهند.

اعزام شماری از مبلغین مدرسه حضرت زینب(س) دهدشت به مدارس آموزش و پرورش

شماری از مبلغین مدرسه علمیه حضرت زینب(س) دهدشت به مدارس آموزش و پرورش این شهر اعزام شدند.

هدی ناصرزاده مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) دهدشت با اشاره به اعزام شماری از مبلغین این مدرسه علمیه به مدارس آموزش پرورش تصریح کرد: این اعزام‌ها هم‌زمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر به مدارس مقاطع مختلف تحصیلی صورت گرفت.

وی افزود: در این اعزام‌ها مبلغین ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر‌، مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) نیز برگزار کردند.

وی ادامه داد: مبلغین در مراسم‌ها در مورد اهداف قیام امام حسین(ع) و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری کارگاه روش مطالعه در مدرسه الزهرا(س) ساری

به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری کارگاه روش مطالعه در این مدرسه علمیه برگزار شد.

سید عطیه خاتمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با اشاره به برگزاری کارگاه روش مطالعه تصریح کرد: این کارگاه هم زمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و با تدریس حسین غفاری نویسنده و محقق در این مدرسه علمیه برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه در مورد مطالعه درسی‌، مطالعه منابع‌، مطالعه عمومی‌، مطالعه مقطعی، راه‌های ماندگاری مطالب در ذهن و شیوه خلاصه‌نویسی بحث و تبادل نظر شد.

برگزاری گردهمایی طلاب بسیجی یاسوج

گرد‌همایی طلاب بسیجی مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) و علی‌ابن موسی الرضا‌(ع) یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی صدر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهکیلویه و بویر‌احمد در این نشست با اشاره به وظایف طلاب تصریح کرد: وظیفه روحانیت در جامعه بسیار حساس است و باید با اظهار نظر کارشناسی شده، منطقی و همراه با بصیرت به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری یک موقعیتی است که روحانیت باید از آن الگو گرفته و آن را تشریح و اجرا کند.

موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: فرهنگ هر جامعه نشان‌دهنده سطح تفکر و بینش جامعه است که ممکن است در جامعه نگرش‌های غلطی حکم فرما باشد که این گونه نگرش‌ها باید با دانش و بحث‌های فرهنگی توسط علما از بین برود.

وی ادامه داد: بهترین راه برای برطرف کردن این مسئله تعمیق امور مذهبی و اعتقادات دینی آن هم با عملکردی بسیجی با سرعت در عمل و عدم ملاحظه امور غیر واقعی است.

برگزاری دوره روانشناسی و مخاطب‌شناسی مبلغین در مدرسه زینبیه(س) ایرانشهر

دوره روانشناسی و مخاطب‌شناسی مبلغین در مدرسه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر برگزار شد.

شورابی مدیر مدرسه علمیه زینبیه‌(س) ایرانشهر با اشاره به برگزاری دوره روانشناسی و مخاطب‌شناسی برای مبلغین این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسات به مدت هفت روز و با حضور 58 نفر از طلاب برگزار شد.

وی افزود: این دوره با حضور زاهدی به عنوان روانشناس دینی برگزار شد.

برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه در موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) تبریز

جلسه دفاع از پایان‌نامه یک نفر از طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) تبریز برگزار شد.

منیره افراشته مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) تبریز با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه در این موسسه علمی تصریح کرد: اولین جلسه دفاع از پایان‌نامه طلاب فارغ‌التحصیل سطح سه در استان آذربایجان شرقی با حضور اساتید مشاور و راهنما به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه پایان‌نامه صغری سلطانی با موضوع نظام عمل فردی به قرآن از دیدگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) دفاع شد./9191/پ202/ن

 

ارسال نظرات