۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۹۱۷۸۷
نماینده خبرگان رهبری:

وهابیت از انکار بدیهیات تاریخی ابایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با رد سخنان وهابیت درباره انکار وجود امام زمان(عج)، گفت: نخستین دلیل اقرار خود حضرت عسگری(ع) است که در کتب معروف مسلمانان وارد شده است، در کتاب اصول کافی حضرت عسگری(ع) از وجود فرزند خود خبر داده است.
حجت الاسلام و المسلمين اسلامي، نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته هفدهم آذر، در کارگاه هفتگی مهدویت حسینیه زبیده خاتون قزوین، سخنان وهابیت درباره انکار حضرت مهدی(عج) را از اساس باطل دانست و گفت: انکار وجود حضرت بقیةالله، انکار بدیهیات محسوب می‌شود.

امام جمعه تاکستان در پاسخ به مهم‌ترین استدلال وهابیت جهت انکار حضرت مهدی(عج) که آن را به طبری مورخ نسبت می‌دهند، ابراز داشت: این ادعا که شیخ طبری حضرت عسگری(ع) را صاحب فرزند ندانسته، در هیچ منبع و کتاب معتبری ذکر نشده و صحیح نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی به ادعای اخیر وهابیت با این مضمون که از جعفر بن هادی(جعفر کذاب) نقل شده که برادرم(امام عسگری) هیچ فرزندی نداشته اشاره کرد و در جواب اظهار داشت: نخست هیچ کتاب و سند معتبری دال بر این ادعا وجود ندارد، خود جعفر صاحب منفعت بود و وارث برادرش محسوب می‌شد، پس برای منفعت خودش بعید نیست که بگوید، برادرم بدون اولاد بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: نخستین دلیل اقرار خود حضرت عسگری(ع) است که در کتب معروف مسلمانان وارد شده است، در کتاب اصول کافی حضرت عسگری(ع) از وجود فرزند خود خبر داده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حکیمه خاتون، عمه امام عسگری(ع) به نرجس خاتون مادر بزرگوار امام زمان(عج) در به دنیا آوردن حضرت یاری رسانده است، ابراز داشت: حکیمه خاتون و بعضی از زنان که آنها هم در هنگام ولادت حضرت مهدی(عج) حضور داشتند، ایشان را دیده و گواهی داده‌اند.

امام جمعه تاکستان در ادامه اضافه کرد: کسانی که شهادت داده‌اند حضرت مهدی(عج)  را در زمان حیات امام حسن عسگری(ع) دیده‌اند،‌ گفته‌اند امام عسگری(ع) در هنگام تولد ایشان گوسفندهای زیادی عقیقه کردند و در بین یاران و اصحاب  نزدیک خود پخش کردند و به این وسیله آنها را از ولادت ایشان مطلع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: از جمله این اصحاب می‌توان به ابراهیم بن ادریس ابواحمد اشاره کرد که جزء نخستین کسانی است که حضرت حجت(عج) را زیارت کرده اند و منبع این سخن  هم از کتب معروفی چون اصول کافی مرحوم کلینی، ارشاد شیخ مفید، بحار علامه مجلسی و کشف الغمه محدث اربعی که از محدثین بزرگ اهل تسنن است، وارد شده.

وی در پایان به داستان شیخ صدوق که خداوند با دعای حضرت مهدی(عج)  نسبت به درخواست ابن بابویه پدر شیخ صدوق متولد شده، گفت: همان گونه که در مفاتیح الجنان آمده است شیخ صدوق نسبت به علوم و احکام و تفسیر و احادیث ائمه به قدری علاقه داشت که یادگیری علم و احکام را در شب قدر از دعاهای وارده افضل می‌دانست و این مطلب از شخصی که حضرت مهدی(عج) در حق پدرش دعا فرمود، که خداوند به تو دو فرزند خیّر عطا کند، بعید نیست./955/پ202/س

ارسال نظرات