۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۹۳۲۲۰

استعفای دسته جمعی سه دولت مرد ترکیه

خبرگزاری رسا ـ سه وزیر ترک در اعتراض به دستگیری های اخیر و در ارتباط با یک رسوایی سطح بالای فساد مالی در این کشور، استعفا داده اند.
وزيران مستعفي ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از استعفای دسته جمعی سه دولت مرد ترکیه خبر داد.


گفتنی است امروز چهارشنبه، تلویزیون ترکیه گزارش داد که اردوغان بیرقدار، وزیر محیط زیست و شهرسازی و عضو پارلمان این کشور، استعفای خود را تسلیم رجب طیب اردوغان، نخست وزیر کرده است.
ساعاتی پیش از آن، خبرگزاری آناتولی متن استعفانامه ظفر چاغلایان، وزیر اقتصاد ترکیه، و دقایقی پس از آن، خبر استعفای معمر گولر، وزیر کشور ترکیه را منتشر کرده بود.


این وزیران در ارتباط با یک رسوایی سطح بالای فساد مالی در این کشور، استعفا داده اند و نام پسران این سه وزیر در بین 24 نفری هستند که هفته گذشته به اتهام اختلاس در پرونده ای که بانک دولتی هالک بانک نیز در آن دخالت دارد، بازداشت شده اند.


روز یکشنبه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به رقبای خود هشدار داد که اگر بخواهند از رسوایی اختلاس برای تضعیف دولت او استفاده کنند، به دنبال آنها خواهد رفت و به گفته او، دست آنها را خواهد شکست.


همزمان با این اظهارات، معترضان خشمگین در میدان کادیکوی شهر استانبول جمع شدند و خواستار استعفای حزب حاکم شده اند.


نخست وزیر ترکیه به اقدام تحقیقات مربوط به اتهام فساد دولتی با ایجاد تغییرات در پلیس واکنش نشان داده است. او برخی از مسوولان پلیس را به دلیل همکاری بدون اجازه با بازرسان تغییر داده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات