۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۳۲۳۷
گزارش روز اوقاف؛

بازدید رسانه گروهی از موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان پاکدشت

خبرگزاری رسا ـ در آستانه هفته وقف، اردوی یک روزه خبرنگاران برای بازدید از موقوفات، پروژه‎های عمرانی و بقاع متبرکه شهرستان پاکدشت برگزار شد.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه هفته وقف و با توجه به این‌که 70 درصد شهرستان و 98 درصد شهر پاکدشت وقف این منطقه است، چهارشنبه چهارم دیماه اردوی یک روزه بازدید رسانه های گروهی از موقوفات، پروژه‎های عمرانی و بقاع متبرکه شهرستان پاکدشت برگزار شد.
اولین گلزار شخصی در کناره امامزاده محمد
در ابتدای اردو خبرنگاران رسانه از آستان مقدس امامزاده محمد(ع) در کنار گلزار شهدا دیدن کرده و حجتالاسلام میرشاه‎ولد، مسؤول اعزام مبلغین اداره اوقاف استان تهران در این مکان نورانی ابراز داشت: امامزاده محمد(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) بوده که در شمال شهرستان پاکدشت واقع شده است.
وی گفت: در کنار این امامزاده یک قبرستان شخصی دو هکتاره وجود دارد که اولین قبرستان شخصی است که امورات آن توسط متولی اصلی آن می‎گذرد.
اعزام مبلغین اداره اوقاف استان تهران مسؤول در خطاب به دانش‎آموزان این اردو اظهار داشت: به نیابت از پدر و مادر خود زیارت کرده و با واسطه قرار دادن ایشان در پیش‎گاه الهی خواستار قبولی دعاهای خود شوید.
افتتاح پروژه «موقوف متقین» در هفته وقف
در ادامه خبرنگاران از پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی «موقوف متقین» و به همت سازمان اوقاف پاکدشت که شامل استخر، سالن ورزشی و محیط آموزشی بود دیدن کردند و حجتالاسلام احمد اشرفی، سرپرست اداره امور اوقاف و امور خیریه پاکدشت با بیان این‌که موقوف متقین در مرکز شهر پاکدشت در خیابان علامه قرار دارد تأکید کرد: این مرکز از محل در آمدهای موقوف متقین شهر پاکدشت در طول 5 سال ساخته شده است.
وی ابراز داشت: موقوف متقین شهر پاکدشت در زمینی به طول 26000 متر و مساحت 15000 متر که شامل استخر سر پوشیده، سنا، و قسمت پذیرایی از مهمانیها و عروسیها که خدمات دهی می‎کنند.
سرپرست اداره امور اوقاف و امور خیریه پاکدشت افزود: در این مکان یک ساختمان آموزشیوجود دارد که به‎صورت شبانه روزی میتوانند هزار نفر دانش آموز اسکان پیدا کنند و همچنین این مجتمع آموزشی شامل مرکز پخت و پز و پذیرایی در آشپزخانه و قسمت خدماتدهی که کارهای ورزشی را برای بچه‎های این مرکز و شهرستان برقرار میکنند.
حجتالاسلام اشرفی شهرستان پاکدشت را شامل 14 امامزاده و یک بقعه متبرکه خواند و در پایان با اشاره به این‌که شهرستان پاکدشت بیشترین و بزرگترین موقوفه استان تهران را در خودش جای داده است، خاطرنشان کرد: حدود 2500 هکتار عراضی شهرستان پاکدشت به خصوص شهر پاکدشت، مامازند و پلش مجموعه سه پلاک اصلی است که درآمدهای موقوف در آنجا هزینه می‎شود.
امامزاده طالب(ع) میزبان مسافرین مشهد
آستان مقدس امام زاده طالب(ع) از فرزندان امام سجاد(ع) واقع در روستای خسرو 27 کیلومتری تهران، 7160 متری شهرستان پاکدشت و در ابتدای جاده مشهد بوده و گفتنی است که این بقعه مزبور در دوره صفوی ساخته و در سال 1340 به قصد باز سازی تخریب گشته است اما این نیت بر آورده نگشت و در سال 1357 به دست مردم آباد و در سال 1368 تحویل اداره اوقاف گردید.
در مقصد پایانی این بازدید یک روزه خبرنگاران رسانه از باغ گل پاکدشت دیدن کردند، و حجتالاسلام میرشاه‎ولد در توصیف این باغ این‎گونه گفت: که کل مساحت باغ پنج هکتار و دارای سه نوع گل بوده که درآمده فروش این گل‎ها خرج ایتام می‎شود.
لازم به ذکر است که در این بازدید مکان‎های موقوف و متبرکه دانش آموزان پاکدشت برای آشنایی با فرهنگ وقف با اصحاب رسانه همراه شدند./9598/پ202/ی
ارسال نظرات