۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۹۴۵۶۴
امام جمعه گرگان:

وحدت مسأله اساسی در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که همه باید به قرآن به عنوان عامل وحدت تکیه کنیم و بدانیم که ائمه اطهار و تکلیف شرعی در خصوص وحدت چه می گویند، گفت: همه می دانند که این اختلاف ها از کشکول شیطان بیرون می آید و وحدت مسأله اساسی در جهان اسلام است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان، قرآن را مهم ترین عامل وحدت میان امت اسلامی دانست و گفت: ضرورت وحدت امت اسلامی بدون کنار گذاشتن مباحث حاشیه ای امروز مهم ترین رسالتی است که از همه مسلمانان انتظار می رود.

 

وی با اشاره به این که شاید در تاریخ تولد پیامبر(ص) اختلاف یک هفته ای بین شیعه و سنی وجود داشته باشد، اما این اختلاف نباید باعث دشمنی ها و اختلافات بین شیعه و سنی شود، ادامه داد: ما باید این وحدت را براساس آموزه های دینی و قرآنی بپذیریم و نگذاریم بین مسلمانان از سوی دشمنان تفرقه و جدایی ایجاد شود. 

 

امام جمعه گرگان با تأکید بر این که همه باید به قرآن به عنوان عامل وحدت تکیه کنیم و بدانیم که ائمه اطهار و تکلیف شرعی در خصوص وحدت چه می گویند، گفت: همه می دانند که این اختلاف ها از کشکول شیطان بیرون می آید و وحدت مسأله اساسی در جهان اسلام است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: پیامبر گرامی اسلامی(ص) در همه دعوت های خود، مردم را به دور قرآن و حبل المتین نگه می داشتند تا به این اختلاف ها نرسند، اما امروز دشمنان در شیپور اختلاف و درگیری می دمند.

 

به گفته امام جمعه گرگان، از سوی دیگر ما باید در شیپور وحدت بدمیم و در واقع امروز در یک میدان جنگ بین وحدت و اختلاف  قرار گرفته­ایم و باید به سمت میدان حق باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به قیام 19 دی مردم قم اشاره کرد و گفت: این قیام به علت توهین روزنامه اطلاعات وقت به امام خمینی (ره) صورت گرفت، این مقاله باعث خشم و انزجار مردم شد و به حمایت از  مردم قم، مردم سایر شهرهای ایران نیز دست به قیام زدند و این قیام ها تداوم پیدا کرد تا انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن سال 1357 به پیروزی رسید.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: ارتباط بین مردم و روحانیت از عمیق ترین و باسابقه ترین پیوندهایی است که در تاریخ وجود داشته که فتوای تحریم تنباکو و انقلاب اسلامی ایران از نمونه های بزرگ و بارز این ارتباط است که کشور را از حلقوم انگلیس و آمریکا بیرون کشید.

 

وی اظهار کرد: دشمن همیشه در تلاش است که این رابطه را از هم جدا کند و این پیوند بریده شود، بطوری که آنان برنامه های خود را در مصر، لیبی، تونس و بسیاری از کشورها انجام دادند و اقدام به این قطع رابطه کردند، اما در ایران به علت وجود رابطه خوب و صمیمی بین مردم و امام نتوانستند به اهداف و برنامه های خود دست یابند.

 

امام جمعه گرگان در خطبه اول این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و تسلیت به ساحت مقدس امام زمان (عج) گفت: آن امام همام، آخرین امامی بود که در میان مردم به صورت آشکار زندگی می کرد و بیشتر عمر خود را در زندان های بنی عباس سپری کرد.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: همه هم و غم بنی امیه و بنی عباس منزوی کردن اهل بیت بود و شاهد این امر وجود امامزادگانی است که در شهرهای مختلف ایران به خاک سپرده شده اند.

 

به گفته خطیب جمعه گرگان، سلاطین بنی امیه و بنی  عباس با این که دلیلی نداشتند، که ائمه اطهار (ع) در قیام ها و حرکات دینی و ضد حکومت دست داشته باشند، اما چون ریشه این حرکات را در ائمه می دیدند با ایشان به مخالفت و دشمنی می پرداختند.

 

وی تصریح کرد: از پیامبر (ص) روایات زیادی است که اگر از عمر دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد، بزرگ مردی از اولادش می آید تا دنیا را از عدل و داد پر کند، سلاطین بنی عباس با علم به این موضوع به امام عسگری (ع) سخت می گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: مسؤولیت امام یازدهم در آن دوران بسیار سنگین و سخت بود، زیرا از یک سو باید امام زمان (عج) را حفظ و از سوی دیگر وی را به جامعه معرفی می کرد./950/پ201/ب

ارسال نظرات