۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۵۳۱۵

برگزاری دوره های تخصصی تفسیر و روخوانی قرآن کریم در حوزه علمیه آمل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل از برگزاری دوره های تخصصی تفسیر و روخوانی قرآن کریم در این حوزه خبر داد.
برگزاری دوره های تخصصی تفسیر و روخوانی قرآن کریم در حوزه علمیه آمل

حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مفاهیم حیات بخش قرآنی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام یزدانی، گفت: امروز دشمن در کمین نشسته است تا با نقشه ها و برنامه های خود قرآن را از ما بگیرد و دلیلش این است که می داند اگر قرآن و پیروی از دستورات آن را از جامعه اسلامی بگیرد دیگر ارزش ها رنگ خواهد باخت و اسلام هم از ما گرفته خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل، اضافه کرد: باید در راستای ترویج معارف و مفاهیم قرآن کریم اهتمام خاصی صورت گیرد و دلیلش در آن است که علاوه بر تعالی و تکامل در انسان زمینه ساز دستیابی به سعادت را نیز برای او فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام یزدانی با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که دوره های تخصصی تفسیر و روخوانی قرآن کریم در حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل برگزار می شود، بیان داشت: در این دوره ها که با حضور اساتید برجسته همراه است ترجمه و متن قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که مقوله پژوهش در حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است که همگان باید در این راستا اهتمام داشته باشند، گفت: توجه به مسأله پژوهش موجب تحول در حوزه های علمیه خواهد شد که می تواند تاثیر ارزنده ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که پژوهشکده حوزه علمیه ابالحسن امیرالمؤمنین آمل راه اندازی شد، گفت: در این مرکز پژوهشی مجموعه کاملی از نرم افزارهای تحقیقاتی به همراه 20 دستگاه کامپیوتر موجود است تا حوزویان بتوانند برای انجام کارهای پژوهشی خود از آن بهره گیرند.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با تاکید بر این که برنامه های لازم برای تجهیز کتابخانه حوزه علمیه که در مسجد جامع شهرستان وجود دارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 25 هزار جلد کتاب در عرصه های تخصصی و منابع لازم برای استفاده حوزویان وجود دارد که استقبال شایسته ای از این کتابخانه صورت می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تقویت اخلاق در حوزه علمیه امری اساسی است، بیان داشت: طلاب حوزه باید به مسائل اخلاقی همانند امور علمی و آموزشی توجه ویژه داشته باشند، چون علم بدون اخلاق نمی تواند جامعه دینی را سعادتمند کند.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که سلسله جلسات اخلاق حسنه در این حوزه علمیه برگزار می شود، گفت: این جلسات روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود که با استقبال ارزنده ای از سوی طلاب همراه است./950/ت303/ب

ارسال نظرات