۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۱۹۶
استاد حوزه علمیه قم:

«مرگ بر آمریکا» بخشی از هویت انقلاب است/ 22 بهمن با نشاط تر از همیشه به صحنه می آییم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در جریان انتخابات اخیر برخی فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی امیدوار شدند، گفت: ملت ما در 22 بهمن بار دیگر نشان خواهند داد که در برابر دشمنان یکپارچه اند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي عضو تشکل استادان سطح عالي و خارج حوزه علميه قم

حجت الاسلام مهدی سلیمانی، عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: فعلا در میدان مبارزه دیپلماسی هستیم، در این شرایط مردم بیش از پیش باید حمایت کنند و پای انقلاب با صلابت بایستند؛ 22 بهمن امسال باید پیام پر رنگ تری داشته باشد و به فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی که به فضای پیش آمده از انتخابات اخیر امید بسته اند، ثابت شود این ملت در راستای منافع ملی و در مواجه با دشمن یک دست و متحد اند.

وی افزود: ملت ما به حکم«وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا» دور شمع ولایت محکم و استوار هستند و اجازه زورگویی به ظالمان و اهل تزویر نخواهند داد و دست هر متجاوزی را قطع می کنند؛ در مذاکره با نمایندگان ایران باید حساب یک ملت مبازر و انقلابی را بکنند و بدانند اگر حق این ملت و امام و مقتدایشان حضرت آیت الله خامنه ای رعایت نشود هیچ توافق ذلت باری که به حق کشی ملت منجر شود را قبول نخواهیم کرد.

امام جمعه مشهد اردهال با بیان این که دلیلی برای کمرنگ شدن مؤلفه استکبار ستیزی و انعطاف ما با دشمنان قسم خورده وجود ندارد، گفت: لازم است با صلابت بیشتر، قوی تر، با نشاط تر در 22 بهمن بر شعار مرگ بر آمریکا پافشاری کنند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به آیه«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُم» گفت: عقل سلیم این است که به گفته قرآن عمل کنیم؛ بنابراین باید در برابر دشمنان محکم و استوار باشیم؛ دشمن ستیزی یکی از درس های مهمی است که از امام(ره) فرا گرفتیم، با این روحیه طمع دشمن از ما قطع و عزت مان نیز با عقب نشینی آنان حفظ می شود.

شعار مرگ بر آمریکا بخشی از هویت انقلاب و نظام ما است

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم بحث استکبار ستیزی را مورد تأکید امام(ره) و مقام معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: از شعارهای اساسی انقلاب، برائت از مستکبران و زورگویان است؛ اگر این شعار از انقلاب گرفته شود، هویت نظام و انقلاب کمرنگ می شود.

امام جمعه مشهد اردهال افزود: ما در سایه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی بدست آوردیم اما غرب و شیطان بزرگ آمریکا دنبال وابسته کردن و زیر سلطه قرار دادن ما است؛ سابقه 100 ساله این حکومت قلدر، مؤید این مطلب است.

وی با اشاره به این که بسیاری از حاکمان، دولت ها و ملت ها تحت سیطره استکبار به ویژه آمریکا است، گفت: آنها در کشورهای مختلف به دنبال منافع و برداشت سرمایه هستند؛ این ذلتی است که مردم ایران به رهبری امام(ره) از آن نجات پیدا کردند؛ به همین دلیل خوی استکباری، آنان را در تقابل با نظام ما قرار داده است؛ همواره ذلت و عزت، استقلال و وابستگی در مقابل هم هستند.

حجت الاسلام سلیمانی حفظ نظام را واجب دانست و ابراز داشت: این نظام برآمده از خون هزاران شهید، رشادت و جانبازی علما، حوزویان، دانشگاهیان و قاطبه مردم انقلابی ایران است؛ نگهداری از این مهم با پایبندی و پافشاری بر اصول انقلاب میسر است.

امام جمعه مشهد اردهال مبارزه با استکبار را برای حفظ و بقای نظام ضروری خواند و گفت: این مبارزه تنها در دو حالت پایان می یابد، اول این که استکبار نابود شده و یا حداقل تضعیف شود و دست از سر ما و دیگر ملت ها بردارد و دوم این که ما دست از آرمان های خود برداریم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: درحال حاضر استکبار در نهایت قلدری است و با زبان درازی، توهین، تحقیر بر نادیده گرفتن حق مسلم ملت ایران اصرار دارد؛ از طرف دیگر اگر ما دست از اصول خود برداریم به معنای مرگ انقلاب و نظام خواهد بود./928/ت302/ج

ارسال نظرات