۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۹۷۳۲۸
کوثری:

در برابر دشمن کوتاه بیاییم تحقیر می‌شویم/ ادامه جریان فعلی هسته‌ای در توافقنامه مشاهده نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر در مقابل آمریکا سست برخورد کنیم آنها ما را تحقیر می‌کنند، گفت: تجربه نشان می‌دهد که در برابر دشمن شناخته شده باید محکم ایستاد.
سردار محمدکوثري نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در هفتمین شب جشن بزرگ دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان این‌که ما هیچ گاه از مسائل امنیتی خود کوتاه نمی‌آییم، گفت: دشمنان باید به این مسأله توجه داشته باشند و بدانند که این امر تنها در حد حرف نیست بلکه اقدامات عملی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ، ابراز کرد: متأسفانه دولت‌های اصلاحات و احمدی‌نژاد توجه چندانی به هشدارهای رهبری در مورد ناتوی فرهنگی نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای با اشاره به این‌که پاسخگویی ما به تهاجمات فرهنگی در حد ابعاد نظامی و سیاسی نیست، اظهار داشت: در این راستا باید نیروی انسانی و بودجه لازم را فراهم کرد.

کوثری با بیان این‌که فرهنگ شهادت‌طلبی سبب شد پیام انقلاب به جهان صادر شود، گفت: امروز فرهنگ عاشورایی مد نظر امام راحل در منطقه و فراتر از آن در سطح بین‌المللی به الگویی کامل و جامع تبدیل شده است.

وی در ادامه تحولات سوریه را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمنان دو ماهه می‌خواستند سوریه راسرنگون کنند اما 10 ماه پیش که از سوریه و لبنان بازدید کردیم با سید حسن نصرالله دیداری داشتیم و او گفت به این جمع‌بندی رسیده بودیم که کار سوریه تمام است و به همین دلیل خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و خواستار راهنمایی شدیم و ایشان هم فرمودند اشتباه می‌کنید بروید و با تدبیر و برنامه‌ریزی بدانید که هم سوریه باقی می‌ماند و هم بشار اسد و از آن زمان تاکنون دو سال می‌گذرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سوریه مردم با الگو گیری از ایران بسیج مردمی تشکیل داده‌اند و در برابر تروریست‌ها بی تفاوت نبوده و به ارتش کمک می‌کنند.

کوثری با بیان این‌که عربستان سعودی و قطر با تفکر اسلام آمریکایی مأنوس هستند، گفت: این کشورها سیاست‌های مد نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نام اسلام و با هزینه خود پیاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی در سوریه ریشه دوانده و هر چند ولی فقیه در رأس آنها قرار ندارد ولی از ملت ایران الگو گرفته‌اند.

کوثری تأکید کرد: از آمریکا و دیگر کشورها نیرو به سوریه برده می‌شود ولی حزب‌الله که با این کشور هم مرز است نباید احساس خطر کند؛ اگر همه گروه‌ها خارج شوند مورد قبول است تا انتخاباتی آزاد برگزار شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات امروز کشور، بیان کرد: هرچند بی تدبیری‌ها و مشکلاتی همچون توزیع سبد کالا و گرانی در کشور وجود دارد ولی اصل انقلاب مورد قبول و دارای جایگاه بلندی است و باید حمایت شود.

کوثری در بخش سؤالات درباره نحوه مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره را حتی پیش از دولت یازدهم داده بودند اما تیم مذاکره‌کننده ما در نحوه مذاکرات و این‌که بر سر چه چیزی سخن بگویند ضعیف عمل کردند.

وی با با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر بی سواد خواندن منتقدان، گفت: در مقابل این گفته رییس جمهور ما می‌گوییم کم سواد هستیم اما نمی‌توانیم مسائل را نادیده بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شورای امنیت، دولت و کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدی مانند نفت و بانکی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند، ابراز کرد: توافق صورت گرفته که شامل تعلیق برخی اقدامات هسته‌ای بوده، ناچیز بودن امتیازات دریافت شده را نشان می‌دهد.

کوثری ادامه داد: ما به دنبال غنی‌سازی 20 درصد نبودیم، گفت: 20 سال پیش نامه رسمی از سوی سازمان انرژی اتمی به آژانس ارسال شد مبنی بر اینکه رآکتور تهران به اورانیوم 20 درصد نیاز دارد اما به ما ندادند.

وی افزود: رهبری در این باره فرمودند به خارجی‌ها بگویید اگر ظرف دو ماه سوخت 20 درصد را تحویل ندهیم خودمان تولید می‌کنیم که به فضل الهی این امر محقق شد.

کوثری ادامه داد: بعد از به دست آوردن غنی 20 درصد فتنه 88 و تحریم‌های جدی برای به زانو در آوردن نظام اسلامی از سوی استکبار جهانی آغاز شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چهار سال پیاپی را به شعارهای اقتصادی نام گذاری کردند اما متأسفانه دولت‌های ما برنامه‌ای مدون برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نداشتند.

وی این گفته دولت یازدهم را که اگر تحریم‌ها برداشته شود همه مسائل حل خواهد شد، نادرست خواند و افزود: صهیونیست‌ها و کنگره آمریکا غنی‌سازی 3.5 تا پنج درصد را هم توسط ایران نمی‌پذیرند اما می‌دانند که ایران می‌تواند غنی‌سازی بالاتر از 20 درصد هم انجام دهد.

کوثری با بیان این‌که اگر در مقابل آمریکا سست برخورد کنیم آنها ما را تحقیر می‌کنند، اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد که در برابر دشمن شناخته شده باید محکم ایستاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متن توافقنامه ژنو را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: نظر کارشناسان در مورد متن توافق این است که بحث ادامه جریان کنونی هسته‌ای در این متن مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به پول‌های بلوکه شده ایران، گفت:  دشمن 550 میلیون دلار از پول ایران را باز گردانده و اینگونه توهین می‌کند./927/پ201/ج

ارسال نظرات