۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۹۸۳
خطیب جمعه اصفهان:

حماسه سیاسی مردم بار مسؤولیت مدیران را سنگین تر کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: در راهپیمایی 22 بهمن، خدا دل های مردم مؤمن را منقلب و هدایت کرد، چرا که مردم به صورت میلیونی و خیره کننده در این راهپیمایی حضور به هم رسانیدند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، امروز در خطبه های نمازجمعه این شهر پس از دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در مورد تقوای الهی گفت: در دستورات اسلام تأکید زیادی بر روی تقوا و خداترسی شده است و حضرت علی(ع)، در حدیثی می فرمایند انسان باتقوا در همه امور خیر پیشگام است و خدا در همه حال او را هدایت می کند.

امام جمعه موقت اصفهان امام خمینی(ره) را نمونه بارز تقوا و خلوص الهی معرفی کرد و افزود: امام به خاطر این که خود را برای خدا خالص کرد، توانست بر تمامی شرق و غرب پیروز شود و اگر به صحیفه نور ایشان مراجعه کنیم، می بینیم که ایشان در تمام موضع گیری ها  و جریان ها به حق تصمیم گیری می کردند که این همه از نتایج تقوی الهی این رهبر الهی است.

استاد حوزه علمیه اصفهان با قدردانی و سپاس از حضور خیره کننده مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: خدا دل های مردم مؤمن را منقلب و هدایت کرد و  این حضور را نمی توان تفسیر نمود؛ چرا که مردم به صورت میلیونی و خیره کننده پرشورتر از سال های قبل در این راهپیمایی حضور به هم رسانیدند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی، در  مورد وظیفه مدیران و مسؤولان در قبال این حضور پر شور، اظهار داشت: این حضور بدون شک بار مسؤولیت مسؤولین را سنگین تر از قبل می کند و بر مسؤولین لازم است لحظه ای از خدمت گزاری این مردم شریف دریغ نکنند؛ چرا که این مردم شایسته بهترین خدمت رسانی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان، خطبه دوم را به مناسبت های هفته های جاری اختصاص داد و افزود: امروز مصادف با روزی است که امام خمینی حکم ارتداد سلمان رشدی در محکومیت کتاب آیات شیطانی را  صادر فرمودند و این حکم به حق و به جا صادر شد و اگر این حکم تاریخی صادر نشده بود معلوم نبود امروز چه تعداد از دشمنان به خود اجازه می دادند تا به مقدسات مسلمانان توهین کنند.

وی در همین مورد افزود: بیست ونهم بهمن ماه مصادف با چهلم شهدای قیام تبریز نیز روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و همین اتحاد مردم و قیام علیه دستگاه پهلوی مهم ترین عامل پیروزی حق بر باطل بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محلاتی به دست رژیم صدام و شهید سید عباس موسوی به دست رژیم اسرائیل در هفته جاری خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ حیات خود هیچ وقت از کشتار مظلومان ابایی نداشته و هم اکنون نیز در فلسطین اشغالی خون مظلومان را بر روی زمین می ریزد و دست از توحش و خونخواری خود بر نخواهد داشت.

وی در پایان در مورد نهضت مسجدسازی در مناطق محروم به همت خیرین گفت: از حضرات معصومین در  مورد مسجدسازی احادیث تکان دهنده ای روایت شده و توصیه من به شما این است که در این حرکت مشارکت کنید.

وی در ادامه افزود: اگر مردم در نهضت مسجدسازی مشارکت نکنند، دشمنان در مناطق محروم برای ضربه زدن به اعتقادات مردم اقدام به ساخت مسجد می کنند و این خطر بزرکی برای شیعیان محسوب می شود./939/پ202/س 

ارسال نظرات