۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۸۲۲۸
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه المصطفی العالمیه خبر داد؛

فعالیت سیصد انجمن و تشکل فرهنگی در جامعه المصطفی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که سیصد انجمن و تشکل فرهنگی در جامعه المصطفی فعالیت می‌کنند، گفت: دویست و هفتاد عدد از این انجمن‌ها ثبت رسمی شدند، سی انجمن دیگر نیز در نوبت ثبت رسمی هستند.
آرم جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صالح، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز در سومین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: هر ساله یک‌بار اجتماع سراسری انجمن‌ها فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اجتماع تشکل‌ و انجمن‌های فرهنگی عموماً افرادی که مسؤولیت تشکلی داشته شرکت می‌کنند و در این اجتماع افزون بر ارائه گزارشی از فعالیت‌ انجمن‌ها، نقطه نظرات و دیدگاه نیز بیان می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه المصطفی العالمیه فعالیت انجمن‌ها را گسترش کارهای فرهنگی و تبلیغی دانست و اظهار داشت: هدف طلاب باید دفاع از اسلام باشد، خوشبختانه در جامعه المصطفی العالمیه(ص) افراد برای دفاع از معارف اسلامی اقدام به تشکیل انجمن‌ها و هیأت‌های فرهنگی کردند.

وی افزود: البته میان تشکل‌ و هیأت‌ تفاوت وجود دارد، تشکل‌ها یک ساختار سازمانی دارند، ولی هیأت‌های مذهبی این گونه نبوده و از سوی طلاب یک کشور برای اجرای برنامه‌های دینی تشکیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام صالح با بیان این‌که زندگی نبی اکرم(ص) برای ما الگو است، بیان داشت: تمام تلاش پیامبر(ص) حرکت افراد در مسیر الهی و نشر معارف الهی بود، از این‌رو از تمام توان خود برای رسیدن به اهداف بهره بردند.

وی تصریح کرد: ما امروز میراث دار حرکت بزرگ انبیا الهی هستیم، انبیا تمام مشکلات را تحمل کردند تا افراد به آسایش رسیده و در راه مستقیم حرکت کنند، امروز نیز سیادت و آقای زحمت‌ها و تلاش‌های انبیای الهی به نسل حاضر رسیده است.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این‌که نسل حاضر از آمادگی و اقبال خوبی برای بهره‌گیری از معارف دین برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم مسؤولیت خود را به خوبی انجام داده و نسل جوان را جذب دین کنیم شاید حق انبیا را ادا نکرده باشیم.

وی ادامه داد: امروز به وسیله خلاقیت، حرکت جهادی و ابتکار می‌تواند سنگرهای جهان را فتح کرد، این مسؤولیت نیز بر عهده طلاب به ویژه طلاب جامعه المصطفی العالمیه که از ملیت‌ها مختلف هستند است.

حجت‌الاسلام صالح با بیان این‌که سند راهبردی انجمن‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابلاغ شده است، اظهار داشت: نخستین سیاست سند راهبردی معرفی ملل به یک دیگر است.

وی افزود: جامعه المصطفی العالمیه فرصت مناسبی برای طلاب است تا بتوانند آداب، رسوم و فرهنگ‌ کشورهای خود را به دیگران معرفی کنند، از این‌رو ما تصمیم گرفتیم که هر هفته را به نام یک ملیت یا منطقه نام‌گذاری کنیم، افراد نیز می‌توانند با برپایی نمایشگاه و سخنرانی عمومی کشور خود را برای دیگران معرفی کنند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) شبکه‌ سازی انجمن‌ها برای تعامل اطلاعات و برقراری ارتباط بهتر با یک دیگر را از جمله اهداف سند چشم اندازه انجمن و تشکل‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) دانست و گفت: اکنون پنجاه انجمن با یک دیگر به صورت اتوماسیون ارتباط دارند

وی یادآور شد: ما سیصد انجمن داریم که دویست و هفتاد عدد از این انجمن‌ها ثبت رسمی شدند، سی انجمن دیگر نیز در نوبت ثبت رسمی هستند.

حجت‌الاسلام صالح با تأکید بر این‌که تبلیغ، رسانه و رسالت از دیگر برنامه‌های سند چشم انداز تشکل‌ و انجمن‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه است، بیان داشت: تأسیس سایت مبلغان انجمن‌ها که دارای 10 هزار ساعت سخنرانی به بیست زبان مختلف از دیگر فعالیت‌های انجمن‌‌ها و تشکل‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: حضور در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای از دیگر برنامه‌‌های است که در سند چشم انداز بیان شده است، در این رابطه نیز سایت پاسخ به سؤالات و شبهات راه اندازی و در مرحله نهایی طراحی است.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) حرکت منسجم تمام انجمن‌ها برای مقابله با تفکر تکفیر، تخریب و ترور را چهارمین هدف سند چشم انداز فرهنگی جامعه المصطفی خواند و گفت: باید یک حرکت فرهنگی و فکری منسجم برای مقابله با تفکر تکفیری‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: پنجمین هدف سند چشم انداز خط و مشی حرکت فراگیر در نهضت قرآنی است، هر انجمن باید دارای جلسات تفسیر قرآن باشد، چرا که این انجمن‌ها دارای 8 هزار نفر عضو بوده و با 3 هزار جوان در خارج از کشور ارتباط دارند./993/پ202/ن

ارسال نظرات