۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۹۹۷۳۵
در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب؛

راه اندازی نخستین دبیرستان علوم و معارف اسلامی کشور در مشهد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی در شرق کشور در راستای رهنمودهای رهبرانقلاب در سال تحصیلی جدید راه اندازی می شود.
راه اندازي دبيرستان معارف اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدعلی مدنی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی ظهر امروز18 اسفندماه در نشست خبری افتتاح نخستین دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) در شرق کشور اظهار کرد: بنیادفرهنگی رضوی با قدمتی بیش از 25 سال در ادامه خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه، با بهره گیری از رهنمودهای رهبرانقلاب و تاکید تولیت آستان قدس رضوی، ایجاد مجموعه آموزشی تخصصی در مقطع  پیش از دانشگاه(دبیرستان) را در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: پس از مطالعات و بررسی های انجام شده دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) با زمینی به مساحت شش هزار مترمربع مطابق با استانداردهای روز و بر مبنای معماری اسلامی ایرانی در هشت هزارمتر مربع زیر بنا طراحی و احداث شد.

مدنی از راه اندازی دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برای نخستین بار در کشور در شهریورماه 1393خبر داد و افزود: این دبیرستان که در بلوار شهید فرامرز عباسی واقع شده است در گام نخست از مشهد و نواحی هفت گانه دانش آموز می پذیرد اما در آینده ای نزدیک توسعه می یابد.

مدنی راه اندازی این دبیرستان را در راستای منویات رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: از دیدگاه رهبری علوم انسانی برای یک جامعه جهت دهنده و فکر ساز است و مقصد یک جامعه را مشخص می کند.

اهداف اجرایی

وی با بیان اینکه دیدگاه آیت الله واعظ طبسی نسبت به تشکیل دبیرستان علوم و معارف اسلامی تربیت چهره های قوی فکری، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی دینی و سیاسی است، به تبیین اهداف اجرایی این مرکز پرداخت.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: ایجاد توانایی هایی علمی و تربیتی در دانش آموزان برای ادامه تحصیل در حوزه و دانشگاه، تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش اموزان با ارائه دروس تفسیر، اخلاق و سیر مطالعاتی و پژوهشی، تقویت بنیه علمی دانش اموزان و آشنایی و تسلط آنها بر زبان عربی و انگلیسی به طور همزمان وایجاد زمینه آشنایی با علوم نجوم و کیهان شناسی به عنوان دانش های بنیادی ایام گذشته و حال از دیگر اهداف اجرایی دبیرستان علوم و معارف اسلامی است.

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری

وی با بیان اینکه دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) با بهره گیری از تجهیزات آموزشی روز دنیا از مجهزترین مراکز آموزشی مقطع دبیرستان در سطح کشور به شمار می رود، عنوان کرد: این دبیرستان از امکاناتی چون هوشمندسازی، بزرگترین رصدخانه حرفه ای نجوم، لابراتوارهای تخصصی زبان عربی و انگلیسی و استادان مجرب، کارگاه تخصصی قرآن(حفظ و تدبر در قرآن،علوم قرآنی و...) کارگاه تخصصی هنر( خوشنویسی، نمایشنامه نویسی)، استادان و متخصصان روانشناسی و مشاوره، کارگاه تخصصی رایانه، کتابخانه الکترونیک و کاغذی،سالن آمفی تئاتر و سلف سرویس برخوردار است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی ابراز کرد: این دبیرستان با بهره مندی از استادان برجسته و فرهیخته دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش، استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات نوین آموزشی آماده پذیرش جوانان علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم دینی و انسانی در سال تحصیلی پیش رو است.    

مدنی تصریح کرد: با ظرفیت های ایجادشده در این مرکزعلمی پژوهشی، علاوه بر افزایش توان علمی دانش آموختگان، پذیرش آنها در دانشگاه های ممتاز کشور، اعم از دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه های دولتی و حوزه های علمیه معتبر تسهیل می شود.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پس از گذراندن دوره تحصیلی دبیرستان در رشته علوم و معارف اسلامی به دلیل اینکه در طول دوره تحصیلی متوسطه علاوه بر دروس علوم انسانی حدود 40 واحد درس تخصصی را که ضریب تاثیرگذاری آنها در کنکور در رشته های گروه علوم انسانی بالااست، می گذرانند می توانند در تمامی رشته های دانشگاهی گروه علوم انسانی و معارف مانند مدیریت، حقوق، علوم سیاسی، علوم قضایی، اقتصاد، روانشناسی، حسابداری،زبان انگلیسی، الهیلت زبان، و ادبیات فارسی و دیگر رشته های این دو گروه را انتخاب نمایند و وارد دانشگاه شوند و در صورت تمایل وارد حوزه شده و دوره دبیرستان آنها به عنوان دوپایه دروس حوزوی محاسبه شود.

مهلت و شرایط ثبت نام

مدنی با بیان اینکه به دلیل ظرفیت محدود، پذیرش تحت شرایط داشتن معدل ممتاز در پایه سوم راهنمایی و اول دبیرستان، قبولی در مصاحبه و آزمون ورودی دبیرستان است، گفت: مهلت ثبت نام از 10 اسفند ماه 92 تا 25 فروردین 93 است و روز انجام مصاحبه 25 فروردین و روز برگزاری آزمون کتبی نیز25 خرداد93 است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی یادآور شد: این دبیرستان دارای 16 کلاس است که در نهایت ظرفیت پذیرش320 نفر را داریم و گفتنی است که تاکنون 77 نفر برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی مراجعه کرده اند.

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به پایگاه اینترنتی Maaref.Bonyadfarhagi.aqr.ir مراجعه کنند./9312/پ202/ب

ارسال نظرات