۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۹۹۸۶۱
با سخنرانی آیت الله جوادی آملی؛

ظرفیت­ها و چالش­های دانش اجتماعی مسلمین بررسی می شود

خبرگزاری رسا ‌ـ نشست ظرفیت های دانش اجتماعی مسلمین به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
ddd

 به گزارش خبرگزاری رسا، نشست یک روزه «دانش اجتماعی مسلمین؛ ظرفیت­ها و چالش­ها» با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی و با ارائه بحث از سوی اساتید دانش اجتماعی حوزه و دانشگاه، 22 اسفندماه در قم برگزار می شود.

حجت­ الاسلام قاسم ابراهیمی­ پور، دبیر علمی این همایش در تشریح محورهای این برنامه اظهار داشت: نشست روش­ شناسی علم اجتماعی مسلمین بر مبانی، تاریخ، جریان شناسی، بازشناسی رویکردهای روش­ شناختی، نظریه­ ها و چالش­ های دانش اجتماعی مسلمین متمرکز خواهد بود. رویکرد این نشست این است که تلاش­ هایی که محققان در این حوزه­ مطالعاتی انجام داده­ اند را با فضای نوبنیاد آموزشی در این رشته پیوند بزند.

 

وی درباره­ بخش «گزارش وضعیت و ترسیم چشم انداز رشته­ دانش اجتماعی مسلمین» نیز افزود: این بخش با هدف بررسی جامعه­شناختی رشته و علم اجتماعی مسلمین و همچنین ترسیم نمایی کلی از چشم انداز دانش اجتماعی مسلمین و سیاست­گذاری­ های آتی در زمینه­ ی گسترش آن انجام خواهد شد. در این بخش تلاش خواهد شد دیدگاه­ های استادان و محققانی که در مراکز مختلف و باگرایش­ هایی متمایز، مطالعاتی را در این حوزه دنبال می­ کنند گردآوری و سنخ­ بندی شود.

 

دبیر علمی این برنامه درباره بخش سوم و انتشار مجموعه مقالات گفت: یکی از چالش­ های این رشته­ ی نوبنیاد نیازی است که به متون علمی و آموزشی دارد، ما در این بخش قصد داریم آراء و تحقیقات محققان و صاحب­ نظران این حوزه­ ها را بر اساس محورهایی نزدیک به سرفصل­ های آموزشی این رشته گرداوری کنیم تا در فرایند آموزشی دانشجویان این رشته با منابع غنی و متنوعی مواجهه شوند که نیازهای تحقیقاتی­شان را پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است این نشست در سه بخش و با سخنرانی اساتیدی همچون دکتر جمشیدی­ها، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام دکتر پارسانیا مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم، حجت الاسلام دکتر صادق گلستانی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، دکتر سید جواد میری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر سید سعید زاهد، رئیس بخش جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه شیراز، حجت الاسلام دکتر نصرالله آقاجانی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم، حجت الاسلام دکتر جعفر علمی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.

 

گفتنی است نوبت صبح این نشست از ساعت 8 تا 12 در بنیاد بین المللی اسراء واقع در بلوار 75 متری عمار یاسر و نوبت عصر آن از ساعت 14:30 تا 17 در دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) واقع در پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه برگزار خواهد شد./909/د102/ع

ارسال نظرات