۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۰۰۰۶۶
با حضور 200 طلبه خوزستانی؛

دوره تخصصی آشنایی با وظایف روحانیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان از برگزاری دوره تخصصی آشنایی با وظایف روحانیت ویژه متقاضیان تلبس خبرداد.
حجت الاسلام حسن آل عامر ، معاون تهذيب حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره تخصصی آشنایی با وظایف روحانیت ویژه طلاب خوزستانی، اظهار داشت: این دوره ویژه طلاب متقاضی تلبس برگزار شد.


وی با بیان این که دوره در بخش های گوناگون معرفتی، تربیتی و آموزشی برگزار شد، افزود: این دوره با حضور اساتید برجسته کشوری از جمله حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.


حجت الاسلام آل عامر با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این دوره ابراز داشت: 200 طلبه از حوزه علمیه خوزستان برای ملبس شدن در این دوره نام نویسی و شرکت کرده اند.


معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان به جلسه اخلاق ویژه این دوره تخصصی اشاره کرد و افزود: در بخش جلسه اخلاق از محضر حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران استفاده شد.


حجت الاسلام آل عامر با بیان این که در زمینه پاسخ به شبهات فرقه های انحرافی و نوظهور از محضر حجت الاسلام عطایی خواه، مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون استفاده شد، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت کنندگان در این دوره استقبال ویژه از سطح و فضای آن به عمل آوردند.


معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان مصاحبه شفاهی را از دیگر برنامه های این دوره عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در دوره پس از گذراندن آموزش های تئوری باید در مصاحبه شفاهی شرکت که اگر در این بخش موفق به کسب نمره قبولی شوند به لباس مقدس روحانیت مبلس خواهند شد.


آشنایی با بایدها و نبایدهای طلبگی
وی با اشاره به مسأله بایدها و نبایدهای طلبگی ابراز داشت: طلاب در طول دوره آشنایی با وظایف روحانیت با بایدها و نباید های طلبگی از جمله چگونگی تبلیغ و حضور در جامعه آشنا خواهند شد.


معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که طلاب متقاضی برای تلبس باید پایه پنجم حوزه علمیه را با موفقیت به پایان برسانند، اظهار داشت: تأیید اخلاقی و تأیید از سوی مدیریت حوزه علمیه از دیگر ملاک های گزینش برای تلبس خواهند بود.


حجت الاسلام آل عامر همچنین به دیگر برنامه های معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان اشاره و تصریح کرد: برنامه ویژه ای پیرامون مسابقات قرآن و راهیان نور در حال بررسی است که در آینده برگزار خواهند شد./9458/ت303/ب

ارسال نظرات