۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۰۳۹۹
آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از روحانیان چهارمحال و بختیاری:

روحیه انقلابی را باید در جامعه تقویت کرد/ حمایت مردمی نظام اسلامی را به اوج اقتدار رسانده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از روحانیان و ائمه جمعه و مسؤولان این استان، گفت: ائمه جمعه باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.
آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسؤولان و روحانیان استان، ضمن خیر مقدم برای حضور مسؤولان این استان در قم اظهار داشت: بعد از فتنه لازم دانستم که به استان‌های مختلف سفر کنم و از نزدیک حرف‌های مردم را بشنوم و سفر به استان شما پانزدهمین سفر من بود.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات استان چهارمحال و بختیاری، گفت: پس از سفر به این استان، این مشکلات را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشتم و خوشبختانه ایشان نیز عنایت بسیار خوبی داشتند.
 
وی با اشاره به اهمیت جایگاه امامت جمعه گفت: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج کشور، از ویژگی‌های مهم ائمه جمعه و جماعات است.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: ائمه جمعه باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.
 
وی با بیان این که برخورد خوب با مردم از ویژگی‌های پیامبران است، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره بیان می‌کردند که در جامعه اصل مردم هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت.
 
این مرجع تقلید با اشاره به این که در انقلاب اسلامی ایران، امام(ره) همواره با مردم در ارتباط بودند، گفت: همین مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در طول تاریخ نیز هر موقع که مردم پشتوانه کاری بوده‌اند، موفق شده است.
 
حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که ما باید همیشه مردم را در صحنه نگه داریم و حضور آن‌ها بسیار مهم است، گفت: شما باید مواظب رفتار خود باشید و بدانید که کار علما دنباله کار انبیا است.
 
وی در ادامه با اشاره به این که باید وصیت نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شوند، بیان کرد: مطالب شهدا در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهدا مطرح کرد: در این وصیت‌نامه‌ها بسیار به اخلاق توجه شده است.
 
وی تأکید کرد: شهدا تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند و ما باید جوان‌ها را از این طریق تربیت کنیم.
 
حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که امروز وظیفه ما علما بسیار سنگین است، گفت: ما باید نسبت به وقایع کشور و جهان آگاه باشیم و در تربیت جوانان کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم./9457/پ202/ج
ارسال نظرات