۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۰۰۵۲۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بزرگ ترین مشکل بشر فاصله گرفتن از فرهنگ فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که گفتمان ها و نشست ها زمانی به بالندگی می انجامد، که نتیجه آن ترویج فرهنگ فاطمی باشد، تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل بشریت نیز این است که از این فرهنگ نه تنها فاصله گرفته است، بلکه نتوانسته است آن را درک کند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه این استان، با بیان تسلیت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت زهرا(س) اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست ها نیز ترویج فرهنگ فاطمی است و به یقین به خود می بالیم که ترویج دهنده این فرهنگ در مدارس هستیم.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که این گفتمان ها و نشست ها زمانی به بالندگی می انجامد، که نتیجه آن ترویج فرهنگ فاطمی باشد، تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل بشر نیز این است که از این فرهنگ نه تنها فاصله گرفته است، بلکه نتوانسته است آن را درک کند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: وقتی انسان خدامحور نباشد، انسان محور می شود و دیگر نمی تواند فرهنگ اهل بیت(ع) را درک کند، بنابراین همه آموزش ها و جهت دهی ها بر اساس انسان و نیازهای انسانی و پاسخگویی به این نیازها، مطابق خواست انسان صورت می گیرد و این مشکل امروز بشریت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که افتخار ما این است که سر سفره اهل بیت(ع) نشستیم، خاطرنشان کرد: امروز ما از سفره اهل بیت(ع)، قرآن و معارف الهی بهره مندیم و این بالندگی ما است؛ به یقین اگر انسان خود را بر اساس خدامحوری پیش برد و اگر به این امر مهم توجه کرد، در همه مجموعه های آموزش و تبلیغی موفق و بالنده خواهد بود.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که همکاری حوزه و آموزش و پرورش نیز در این راستا شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: از آن جایی که در حوزه های علمیه چیزی به جز معارف الهی ترویج داده نمی شود، بنابراین آموزش و پرورش باید خود را به این مرکز معنوی پیوند بزند و با برقراری رابطه، از این معارف الهی بهره مند شود.
 
وی همکاری حوزه و آموزش و پرورش را فرصتی مغتنم برای حوزه علمیه نیز دانست و گفت: حوزه های علمیه باید از این فرصت در جهت ترویج معارف الهی استفاده کنند و نقش هدایت گری خود را به خوبی ایفا نمایند که این کار اصلی حوزه است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که ترویج معارف الهی تنها در نماز خلاصه نمی شود، افزود: هر چند نماز رکن دین است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما بکوشیم که معارف الهی به معنای واقعی در مدارس گسترش پیدا کند و دانش آموزان هر چه بیشتر با آن ها آشنا شوند.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که مجموعه دانستنی هایی که انسان باید داشته باشد تا اسیر فرهنگ غرب نشود، در حوزه های علمیه پایه ریزی می شود، ابراز داشت: بکوشیم در مدارس، انجمن های فرهنگی با محوریت خود دانش آموزان تشکیل دهیم و از ظرفیت انسانی دانش آموزان بهره مند گردیم و با این بهانه، آن ها را درگیر کنیم و سپس با جهت دهی های درست، آن ها را در مسیر اصلی قرار دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که برگزاری گردهمایی ها بسیار مؤثر است، گفت: این ذهنیت که برگزاری گردهمایی ها و همایش ها بی فایده است، درست نیست؛ چرا که وقتی دانش آموز پای صحبت های کارشناسان دینی می نشینند و با راهکارها آشنا می شوند، فعال تر عمل می کنند و این بسیار مؤثر است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر این که نباید از محتوای گردهمایی ها غافل شویم، تصریح کرد: بکوشیم که از حاشیه ها و هزینه های جانبی همایش ها و گردهمایی ها کم کنیم و به محتوایی کردن آن ها بپردازیم./9457/پ202/س
ارسال نظرات