۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۰۶۶۷
کارشناس مسائل دینی تبیین کرد؛

ضرورت توجه و پیروی از امام زمان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: ضروری است در این زمان با شناخت صحیح رفتار و گفتار امام زمان(عج)، درک درست از فرمایشات ایشان و پیروی از آنها و گسترش فرهنگ مهدویت زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.
 حجت الاسلام رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس مسائل دینی امشب در مراسم دعای توسل چهارشنبه شب مسجد مقدس جمکران در جمع زائران و نمازگزاران این مکان مقدس، گفت:باید با یاد کردن از امام زمان(عج) و  در راه حضرت بودن برای ظهور ایشان زمینه سازی کنیم.
وی با اشاره به ایام فاطمیه، افزود: بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) حضرت علی(ع) به صورت مرتب در سخنرانی‌ها، از مظلومیت خود می‌گفتند.
کارشناس مسائل دینی با بیان این‌کهمظلومیت حضرت علی(ع) در روایات و کتاب‌های زیادی نیز آمده است و در نهج البلاغه هم به آن اشاره شده، اظهار داشت: ایشان در چهار چیز مظلوم بودند، یکی غریب و تنها بودن ایشان بود که به مظلومیت آن حضرت می‌افزود.
حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: ما نیز باید در این برهه از زمان با شناخت امام زمانمان، همواره در راه ایشان و به یاد ایشان باشیم و با انجام کارهای نیک، نگذاریم آن حضرت تنها شده و احساس غربت کنند.
ویدومین دلیل مظلومیت حضرت علی(ع) راعدم اطاعت دیگران از صحبت‌ها و دستورات ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: اطرافیان حضرت اغلب از دستورات ایشان سرپیچی می کردند و همین امر سبب شده بود امیرمؤمنان بیش از پیش در غربت به سر ببرند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که عمل به دستورات خداوند و ائمه(ع) تنها راه یاری و بندگی محسوب می شود، تصریح کرد: اگر می خواهیم از یاران و منتظران واقعی امام زمان(عج) باشیم باید راه ایشان را ادامه داده و از حضرت اطاعت کنیم.
وی به مسأله عفاف و حجاب در جامعه اشاره و با انتقاد از وضع موجود، افزود: متأسفانه یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بدان توجه شود و مورد غفلت قرار گرفته، همین مسأله حجاب و عفاف است که برای پیروی از امام زمان(عج) باید در عمل به آن کوشا باشیم.
حجت‌الاسلام رفیعی سومین دلیل از دلایل مظلومیت حضرت علی(ع) را نشر اکاذیب، حدیث‌ها و روایات دروغ از جانب ایشان دانست و بیان داشت: این امر سبب ایجاد شبهه افکنی در بین مردم آن زمان شده و دید مردم را نسبت به امیرمؤمنان تغییر می داد.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر فیلم‌های ضد امام زمانی زیادی در جهان تولید شده و همچنین شبهه‌افکنی‌های بسیاری درباره حضرت وجود دارد، تأکید کرد: هوشیار بودن و سنجیده عمل کردن درباره این مسأله امری ضروری و واجب است.
این کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که چهارمین و آخرین دلیل مظلومیت حضرت علی(ع) ظلم به فرزندان ایشان بود، گفت: در حال حاضر نیز این امر مشاهده می‌شود و دشمنان به همین بهانه در کشورهای مختلف، با ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل‌سنت دست به قتل عام عمومی زده و بدون هیچ دلیلی مردم مظلوم و مسلمان را نابود می‌کنن و این در حالی است که آنها با اصل دین اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) مخالف هستند.
وی در پایان یادآور شد: ضروری است در این زمان با شناخت صحیح رفتار و گفتار امام زمان(عج)، درک درست از فرمایشات ایشان و پیروی از آنها و گسترش فرهنگ مهدویت زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم./907/پ202/ع
ارسال نظرات