۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۰۸۳۷
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

بروکراسی های اداری مانع تحقق شعار سال می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که اقتصاد و فرهنگ کشور بدون عزم ملی و مدیریت جهادی به نقطه مطلوبی دست نخواهد یافت، گفت: ملت و دولت با عزم ملی و مدیریت جهادی باید با عبور از بروکراسی های اداری و تشریفات، کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنند.
حجت الاسلام احمدي
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی»، با بیان این‌که واژگان شعار سال از تناسب و ارتباط خاصی برخوردار هستند، به تأثیر اقتصاد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد پویا موجب تکیه بر ظرفیت های درونی می شود و به همین دلیل توانمندی های کشور را فعال می‌کند.
 
امام جمعه فرخشهر با بیان این‌که ملتی که از نظر اقتصادی در سطح جهان بدرخشد به فرهنگی بومی خود خواهد بالید، تصریح کرد: درخشش در زمینه اقتصادی موجب تکیه بر درون، اصالت ها و بی توجهی به آن سوی مرزها می شود.
 
وی با اشاره به تأثیر متقابل اقتصاد و فرهنگ، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ جامعه می تواند موجب پیشرفت علمی اقتصادی کشور شود.
 
این مقام مسؤول، لازمه ارتقای ظرفیت فرهنگی کشور را تلفیق فرهنگ ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: فرهنگی که آمیخته با معنویت دینی و ارزش های اسلامی باشد، می تواند ما را در دنیا مطرح و الگو کند.
 
حجت الاسلام احمدی با بیان این که اقتصاد و فرهنگ کشور بدون عزم ملی و مدیریت جهادی به نقطه مطلوبی دست نخواهد یافت، ابراز داشت: ملت و دولت با عزم ملی و مدیریت جهادی باید با عبور از بروکراسی های اداری و تشریفات، کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنند.
 
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم چابکی وزارت خانه ها و دستگاه های مختلف، اظهار داشت: بروکراسی های مختلف و ایجاد معاونت های غیرلازم، از چابکی نهادها برای ایفای نقش می کاهد.
 
وی با انتقاد از این‌که برخی نهادها تحقق شعار سال را فقط در همایش، تبلیغات، و مصاحبه ها خلاصه می کنند، تصریح کرد: مسؤولان و مردم باید با انگیزه ای جهادی و الهی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
 
امام جمعه فرخشهر در پایان، مسؤولان و مردم را نسبت به ارتقای وضعیت فرهنگ کشور متذکر شد و گفت: باید با همت همگانی، فرهنگ اسلامی که مقصود رهبر معظم انقلاب است، ترویج داده شود./9457/ت302/ع
ارسال نظرات