۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۲۷۲۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد؛

ضرورت نقش آفرینی روحانیون در تقریب مذاهب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نقش روحانیون اهل سنت و شیعه را در خنثی کردن توطئه های تفرقه افکن دشمن بسیار مؤثر خواند و گفت: بصیرت و هوشیاری علماء و همچنین آگاهی دهی به مردم می تواند از خدشه دار شدن وحدت و انسجام مسلمانان جلوگیری کرده و موجب تقریب مذاهب اسلامی شود.
نخستين نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامي غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلیمن سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز د نخستین نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: بسیاری از مباحث که میان شیعه و سنی مطرح است با مراجعه به قرآن حل شده و به نتیجه میرسد.

 

وی بیان اختلافات مذهبی بین شیعه وسنی را موجب ضربه زدن به وحدت امت اسلامی خواند و افزود: روحانیون اهل تسنن و تشیع باید برای رفع شبهات با دقت بیشتری عمل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نقش روحانیون اهل سنت و شیعه را در خنثی کردن توطئه های تفرقه افکن دشمن بسیار مؤثر خواند و گفت: بصیرت و هوشیاری علماء و همچنین آگاهی دهی به مردم می تواند از خدشه دار شدن وحدت و انسجام مسلمانان جلوگیری کرده و موجب تقریب مذاهب اسلامی شود.

 

خطیب جمعه ارومیه گفت: بر اساس اعتقادات وهابیت بوسه زدن بر ضریح ائمه معصوم گناه شمرده می شود درحالی که در قرآن آیات متعددی در خصوص زیارت وجود دارد به عنوان مثال حضرت یعقوب به واسطه پیراهن حضرت یوسف بینایی چشمان خود را به دست آورد.

 

وی تأکید کرد: روحانیون شیعه و سنی باید با تکیه بر آیات الهی مسائل اختلاف برانگیز را حل کرده و فریب دشمنان را نخورند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به با تبریک ولادت فاطمه زهرا (س) گفت: صدیقه طاهره از شاخص ترین افراد و مصداق بارز اهل بیت (ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی وجود حضرت زهرا را سرمایه ای ارزشمند خواند و افزود: در احادیث اهل سنت و تشیع از ایشان به عنوان حبل المتین یاد شده است.

 

گفتنی است، نخستین نشست مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور ظهر امروز با حضور حجج الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی وسید مهدی قریشی نمایندگان ولی فقیه در استان های کردستان و آذربایجان غربی، مسؤولان مراکز بزرگ اسلامی غرب کشور و جمعی از روحانیون شیعه و سنی در سالن الغدیر ارومیه برگزار شد./1301/پ202/س

ارسال نظرات