۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۰۳۹۹۵

رای نوری مالکی به صندوق افتاد

خبرگزاری رسا ـ مراکز رای‌گیری در سراسر کشور در ساعت هفت صبح آغاز به کار کردند و قرار بود تا ساعت شش عصر همین روز کار خود را پایان دهند.
انتخابات پارلماني عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: انتخابات پارلمانی عراق که امروز آغاز شد، سومین انتخابات پارلمانی این کشور پس از سقوط صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق و نخستین انتخابات پس از خروج نیروهای آمریکا از این کشور در سال 2011 است.
انتخابات پارلمانی در عراق روز چهار‌شنبه (10 اردیبهشت/ 30 آوریل) در شرایطی برگزار می‌شود که خشونت در این کشور به شدت اوج گرفته است. مراکز رای‌گیری در سراسر کشور در ساعت هفت صبح آغاز به کار کردند و قرار است تا ساعت شش عصر همین روز کار خود را پایان دهند.
بیش از 20 میلیون عراقی واجد شرایط می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند. قرار است در این انتخابات 328 نماینده پارلمان عراق انتخاب شوند. 9 هزار نامزد انتخاباتی از 280 حزب و گروه اجتماعی در این انتخابات شرکت کرده‌اند.
به گزارش دویچه وله؛ نوری مالکی٬ نخست‌وزیر عراق، رای خود را در یک مرکز رای‌گیری در منطقه سبز بغداد به صندوق انداخت. به گفته وی؛ پیروزی ما حتمی است. ما با گروه‌هایی ائتلاف خواهیم کرد که خواستار عراقی متحد باشند.
بسیاری از تحلیلگران نیز بر این نظرند که ائتلاف تحت رهبری نوری مالکی بخت بسیاری برای پیروزی دارد و او به احتمال زیاد برای سومین بار در سمت خود ابقا خواهد شد.
آیت‌الله علی سیستانی،‌ مرجع پرنفوذ شیعیان عراق و مقتدا صدر، یکی از رهبران شیعه در این کشور، از مردم خواستند در انتخابات پارلمانی شرکت کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات