۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۹۷۱
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید با ساخت فیلم، انیمیشن و کتاب دانش آموزان را به طور دقیق با آموزه های دین اسلام آشنا کرد، گفت: انسان با نگاه خشک و زور گویانه نمی تواند میان آموزه های دین و نسل جوان به خصوص دانش آموزان ارتباط برقرار کند.
مسابقات بين المللي حفظ وتلاوت قرآن کريم در تونس

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع معلمان پرورشی و متولیان مؤسسات قرآنی خراسان جنوبی با بیان این که باید از موازی کاری در انجام برنامه های فرهنگی در استان پرهیز شود، گفت: با وجود این که مردم خراسان جنوبی انسان های مؤمن و ولایتمداری هستند متأسفانه در حوزه آموزش و پرورش و ایجاد مدارس قرآنی در استان کوتاهی شده و کمبود مدارس قرآنی مهم ترین معضل فرهنگی خراسان جنوبی در حال حاضر است.

 

وی افزود: در مباحث فرهنگی انسان باید دیدگاه همه جانبه ای داشته باشد و از نگاه تک بعدی به ابعاد مختلف فرهنگ پرهیز کند که آموزش و پرورش به خصوص آموزش و پرورش دانش آموزان یکی از مهم ترین ابعاد فرهنگی است که غفلت از آن آینده کشور را به تباهی می کشاند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: آموزش و پرورش می تواند با تربیت دینی دانش آموزان، نسلی متحول تحویل جامعه بدهد که این نسل می تواند نه تنها زمینه پیشرفت کشور را فراهم کند بلکه می تواند زیرساخت های حکومت عدل جهانی و بسترهای ظهور را نیز ایجاد کند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این  که به فرهنگ در همه ابعاد واقعی آن از جمله فرهنگ اقتصادی، فرهنگ در حوزه مسائل سیاسی و امنیتی و فرهنگ در زمینه مباحث اجتماعی توجه شود، گفت: کارهای فرهنگی بسیار سخت هستند و افرادی که در زمینه فرهنگ مشغول به فعالیت هستند باید توجه کنند که از نتیجه برنامه ها ناامید نشوند چرا که کارهای فرهنگی به خصوص در حوزه فرهنگ دینی دیربازده هستند.

 

وی با بیان این که مهم ترین جامعه هدف نهادهای فرهنگی و مؤسسات قرآنی دانش آموزان هستند، گفت: ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در میان دانش آموزان یکی از کارهای ریشه ای است که مسؤولان و متولیان فرهنگ دینی می توانند در جامعه آن را انجام بدهند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید با ساخت فیلم، انیمیشن و کتاب دانش آموزان را به طور دقیق با آموزه های دین اسلام آشنا کرد، گفت: انسان با نگاه خشک و زور گویانه نمی تواند میان آموزه های دین و نسل جوان به خصوص دانش آموزان ارتباط برقرار کند.

 

حجت الاسلام عبادی افزود: زمانی که آموزه های دین به خوبی برای دانش آموزان تبیین شوند آنها به صورت ناخود گاه در مسیر عمل به دستورات دین حرکت می کنند.

 

وی با بیان این که باید برنامه جامعی در آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی برای آشنایی دانش آموزان با آموزه های دین و فرهنگ قرآنی انجام شود، گفت: انجام فعالیت های فرهنگی بدون برنامه ریزی هدفنمند چندان سودمند نبوده و نتیجه ای معکوس می دهد./968/پ202/ب

ارسال نظرات