۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۰۵۱۸۰

مطالبه بینندگان شبکه قرآن سیما ورود جدی این شبکه در عرصه نمایش­های معارفی است

خبرگزاری رسا ـ حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: براساس نظر سنجی انجام شده توسط شبکه قرآن و معارف سیما بیش از 70% مخاطبان علاقه­مند به تولید سریال­ها و فیلم­های معناگرا با محوریت قرآن و اهل بیت(س) می­باشند، 50 درصد از مخاطبان خواهان تولید برنامه­های نمایشی با محوریت معاد، توحید و زندگی ائمه اطهار(ع) و قریب به48 درصد علاقمند هستند تا آثاری در زمینه قیام حضرت مهدی(عج) تولید شود.
شبکه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حسن گروسی با اشاره به روند رو به رشد شبکه اضافه کرد: سال گذشته برنامه شب آسمانی با نقد فرقه وهابیت توانست مخاطبان بسیاری از دو مذهب شیعه وسنی را جذب نماید، این برنامه سیلی محکمی برگوش شبکه‌های ضد شیعی نواخت چنانکه تصور می­شود تا مدت­ها از ذهن معاندان صدای این سیلی بیرون نخواهد رفت.

وی توجه به ذائقه مخاطب را یکی از مهمترین اهداف شبکه دانست و اضافه کرد: به برکت قرآن و اهل بیت(س) براساس آخرین نظرسنجی­ها بیش از 90 درصد بینندگان در برنامه­های نوروزی اعلام کرده­اند که از برنامه­ها رضایت کامل دارند.

وی در رابطه با برنامه یاد خدا که در بخش برنامه­های معارفی نوروز فاطمی سیمامورد قدردانی قرار گرفت تاکید کرد: در این برنامه تلاش می­شود تا سبک زندگی اسلامی ایرانی با حضور کارشناسان بررسی و تحلیل گردد و خوشبختانه از سوی مخاطبان تا اندازه­ای مورد استقبال قرار گرفته که امور مخاطبان رسانه­ای شبکه در زمان پخش این برنامه، اعلام می­کنند با انبوه تماس­های مردمی روبه رو می­شوند.

وی بیان داشت: مسابقه اسرا که در دو سال اخیر بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفته است توانسته درحوزه تلاوت، قرائت، مداحی و اذان پنانسیل و ظرفیت‌های شناخته نشده­ای از جمله جوانان مستعد شهرستانی و به خصوص روستاهای دورافتاده را به جامعه قرآنی معرفی نماید.

وی با توجه به درخشش شبکه قرآن و معارف سیما در برنامه­های نوروزی سال جدید رسالت بر دوش گذاشته شده خادمان شبکه قرآن سیما را سنگین تر از گذشته دانست و گفت: نظرسنجی­های موجود نشان می­دهد که مخاطبان شبکه قرآن علاقه­مند به ورود این شبکه به عرصه ساخت آثار نمایشی با مضامین دینی و معارفی هستند به این منظور در سال جدید تولید برنامه­های نمایشی در اولویت شبکه قرار گرفته است.

دبیر شورای معارف سیما ضمن ارائه آماری از درخواست‌های بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طبق آخرین نظرسنجی بیش از70% مخاطبان علاقه­مند به تولید سریال­ها و فیلم­های معناگرا با محوریت قرآن و اهل بیت(س) می­باشند که از این تعداد بیش از 50 درصد از مخاطبان ما خواهان تولید برنامه­های نمایشی با محوریت معاد، توحید و زندگی ائمه اطهار(ع) هستند همچنین قریب به 48درصد علاقمند هستند تا آثاری در زمینه قیام حضرت مهدی(عج) تولید شود که در این زمینه نیز اهتمام لازم صورت خواهد پذیرفت، 24درصدی مخاطبان شبکه نیز خواهان ورود به آثار نمایش با محوریت مسایل اجتماعی بود‌اند.

وی افزود: 14 درصد بینندگان علاقه­مند به تولید برنامه­های تولیدی در رابطه با فقر و صداقت در جامعه و 54 درصد نیز در رابطه با موضوع و مباحث مربوط به غیبت و تاثیر ان بر فرد و اجتماع بوده­اند.

مدیر شبکه قرآن و معرف سیما همچنین از درخواست بسیاری از بینندگان برای تولید آثار نمایشی در زمینه داستان­های قرآنی خبر داد و گفت: خمس، توجه به نماز، حجاب، سبک زندگی اسلامی ایرانی، اقتصاد و... مضامینی هستند که نخبگان ما باید به آن ورود کنند چرا که جامعه بخصوص نسل جوان ما تشنه دانستن هستند و باید با ورود به عرصه­های جدید زبان مشترکی با آنان داشته باشیم.

وی با اشاره به پانزدهمین سالگرد شبکه در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) تاکید کرد: ابتدا تصور می­شد که شبکه قرآن تنها باید با پخش قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی­های مذهبی مورد توجه مخاطب خاص قرار گیرد ولی اکنون با برنامه­ریزی­های دقیق و کارشناسانه شاهد جذب بینندگان عام و خاص از تمام طیف­ها و در تمامی گروه­های سنی هستیم و برای افزایش بینندگان از تمامی تکنیک‌های رسانه­ای بنحو احسن بهره­گیری خواهیم کرد به طوری که ساخت برنامه‌های متنوع مذهبی ثابت کرد می­توان در تولید برنامه­های مذهبی، معارف حقیقی قرآن را طبق ذائقه مخاطبان به آن­ها ارائه داد.

مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما در پایان با اشاره به طرح 1448 که در تابستان اجرا خواهد شد خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح 1447 حدود چهار میلیون نفر در طرح شرکت کردند و امسال با رویکر جدید برنامه در زمینه ورود به آیاتی با مضامین سبک زندگی و حفظ موضوعی قرآن کریم انتظار می­رود با افزایش 5/1 برایری مخاطبان روبرو شویم.

نقطه اشتراک کمونیست مکتب غرب و مکتب آمریکا با وهابیت/ شیخ عبدالوهاب می‌گفت دزدی کنید اما در راه خدا

عصام العماد، وهابی شیعه شده در برنامه شب آسمانی گفت: نزدیکترین مکتب به کمونیست وهابیت است و هرکس که غرب زده باشد خود به خود وهابی خواهد شد.

دکتر عصام علی العماد الیمنی فارغ التحصیل دانشگاه امام محمد سعود عربستان و وهابی شیعه شده در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما حاضر شد و در رابطه با تفکرات منحرف و گمراه وهابیت اظهار داشت: من بعد ازاین که از مکتب وهابیت به مکتب حضرت زهرا(س) و امام صادق(ع) و امامام معصوم وارد شدم سخت‌ ترین مسئله‌ای که برایم وجود داشت ایمان به امام زمان(عج) بود، شاید مهدویت بدون امام زمان را قبول داشتم ولی این که مهدویت یعنی امام مهدی(عج) را قبول نداشتم.

وی ادامه داد: مهمترین کتاب من نیز در رابطه با این موضوع است که چگونه می­توان به یک وهابی اثبات کرد، من این کتابم را به شیخ مفید تقدیم کردم زیرا اگر آشنایی با اندیشه‌های او نبود من به امام زمان اعتقاد پیدا نمی­کردم.

این متخصص علم رجال و حدیث و تاریخ گفت: یکی از علت­هایی که باعث گمراهی انسان می­شود درگیری و دشمنی با انسانی بزرگ است و یکی از بزرگترین مشکلات ابن تیمیه، بنیانگذار وهابیت نیز این بود که با شیخ غزالی توسی بسیار دشمن بود او می‌خواست جایگزین شیخ غزالی باشد بنابراین از 300 کتابی که نوشت 90 درصد آن برای نابود کردن شیخ غزالی بود.

وی تأکید کرد: او برای دشمنی با غزالی تصوف را نابود کرد، از طرفی می­توان گفت که ابن تیمیه در کل علم اخلاقی و علم غیبی را زیر سؤال برد و این گمراهی بزرگی بود.

عصام العماد بیان داشت: سعید حوا از بزرگان اهل تسنن بعد از جنگ افغانستان وقتی میان رهبران وهابیت اختلاف افتاد و باعث کشته شدن هزاران نفر شدند نامه­ای نوشت و در آن بیان کرد ما در طول تاریخ رهبران و گروه‌های زیادی داشتیم اما به خاطر این که علوم اخلاقی و غیبی داشتیم همدیگر را نکشتیم اما شما علوم اخلاقی و غیبی را از وهابیت بیرون کرده‌اید و آدم کش شده­اید.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات گمراهی وهابیت کم رنگ بودن مسائل غیبی است زیرا مسائل غیبی در رفتارهای انسان اثرگذار می­باشد و این مسائل، بعد عقیدتی و کاربردی خواهد داشت.

وی با اشاره به این­که در قرن بیستم وهابیت گسترش بیشتری یافته است تصریح کرد: مادی گرایی ویژگی اصلی قرن بیستم است از طرفی مسائل مادی گرایی نیز در وهابیت زیاد است و حتی مسائل غیبی نیز در وهابیت با مسائل مادی گرایی تفسیر می­شود به همین دلیل طرفداران وهابیت در قرن بیستم بیشتر شد.

عصام العماد اظهار داشت: کسانی که غرب زده شده­اند خود به خود وهابی می­شوند زیرا اساس مکتب کمونیست، مکتب غرب گرا و آمریکایی، کم رنگ کردن مسائل غیبی است و این نقطه اشتراک این مکاتب با وهابیت است.

وی گفت: من دوستی داشتم که کمونیست بود و بعد وهابی شد و پس از مدتی نیز به مکتب شیعه درآمد وقتی از آن پرسیدم چرا بعد از کمونیست وهابی شده­ای گفت زیرا نزدیکترین مکتب به کمونیست وهابیت است.

این مدرس جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: وهابیت در یک جامعه صحرایی و در میان افراد بادیه نشین ایجاد شده است که این افراد با عرب­ها متفاوت هستند این افراد بادیه نشین با فرهنگ قرآنی آشنا نبودند و هیچ گونه حوزه علمیه‌ای نیز نداشتند می­توان گفت که آدم‌های بی سواد و بی فرهنگ عربستان تنها در زادگاه شیخ عبدالوهاب زندگی می­کنند و هر چه از این منطقه به سمت جده و سپس مدینه برویم متمدن­تر می­شوند.

وی ادامه داد: خیلی از این افراد دزد بودند و راهزنی می­کردند شیخ عبدالوهاب که آمد به آن‌ها گفت که شما همین راه را ادامه دهید اما در راه خداوند، یعنی راه دزدی آن‌ها را توجیه کرد.

عصام العماد در پایان خاطرنشان کرد: در چنین منطقه­ای هنوز فرهنگ قرآن برای احترام به زنان به آنان نرسیده آن‌ها در این جامعه طوری با زنان رفتار می­کنند که اعراب زمان جاهلیت رفتار می‌کردند و جالب این است که این رفتارها را، همان فرهنگ قرآن در رابطه با زن معرفی می­کنند و بین این دو تفاوتی قائل نیستند./966/د102/ن

ارسال نظرات