۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۰۵۲۸۷
آیت الله علم الهدی:

دولت باید حامی نیروهای جوان و توانمند جامعه باشد

خبرگزاری رسا _ امام جمعه مشهد با انتقاد از کسانی که می گویند تا جایگزینی برای نرم افزار واتس آپ نباشد، آن را فیلتر نمی کنیم، گفت: تکیه بر نیروهای جوان و توانمند جامعه، زمینه قطع وابستگی را فراهم می کند.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به اینکه دشمن، اقتصاد و فرهنگ کشور را مورد هدف قرار داده است، افزود: ماهواره و نرم افزارهای اجتماعی، قوی ترین ابزارهای دشمن برای براندازی جامعه اسلامی هستند.

وی ابراز داشت: در عصر امام جواد(ع)، بر اساس نقشه مأمون، تهاجم فکری و فرهنگی، بر امت اسلام وارد شد، چرا که عباسیان می دانستند، تسلط بر مسلمانان، تنها با فاصله گرفتن آنها از مقدسات اسلامی، امکان پذیراست، لذا امام جواد(ع)، در برابر نقشه های دشمن ایستادگی می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه نظام، حمایت از دولت است، از این رو منتقد دولت نبوده، قصد برخورد سیاسی نیز ندارم، اما رییس جمهور عنوان کرده است که اخلاق، رفتار و سبک زندگی مورد هجمه گسترده دشمن قرار گرفته است، پس چرا ایشان با فیلتر نرم افزار واتس آپ مخالفت کرده است.

امام جمعه مشهد با انتقاد از افرادی که عنوان می کنند تا جایگزینی برای نرم افزار واتس آپ نباشد، آن را فیلتر نمی کنیم، افزود: دولت باید حامی نیروهای جوان باشد، چرا که فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق، نرم افزار اجتماعی درست کردند، که حمایت از آن، زمینه قطع وابستگی را فراهم می کند.

انتظارات همسران باید در حد امکانات طرفین باشد

آیت الله علم الهدی در خطبه نخست نیز گفت: با تشکیل خانواده، وابستگی زن و شوهر، از اطرافیان قطع شده، به یکدیگر وابسته می شوند، از این رو زن و مرد، منبع تأمین توقع را در یکدیگر می دانند.

امام جمعه مشهد به انتظارات متقابل زن و شوهر از یکدیگر اشاره کرد و گفت: انتظار زن از شوهر این است که خواسته های او برآورده شود، مرد نیز توقع دارد، همسرش نسبت به او مودت و رحمت داشته باشد، اما انتظارات این دو، از یکدیگر می بایست در محدوده  حق باشد.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در عین حالیکه مرد باید، نفقه زن را تأمین کند، خواسته های زن نیز باید در محدوده امکانات همسر باشد، چرا که توقع بی جا از همسر، خانواده را به چالش می کشاند.

وی گفت: مرد در ابتدای زندگی، نباید از همسر خود انتظار مدیریت و مسئولیت پذیری داشته باشد، چرا که همسر او پیش از ازدواج  تجربه ای در امر همسرداری نداشته است.  

امام جمعه مشهد ابراز داشت: اگر خانواده از پشتوانه عظیم و گسترده بستگان و اطرافیان برخوردار باشد؛ موفق تر است، از این رو زن، نباید از مرد انتظار داشته باشد که تمام توجه اش به او معطوف شود و از اطرافیان قطع وابستگی کند.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری محدودیت ها و تنگ نظری را دومین عامل چالش خانواده دانست و ابراز داشت: امام سجاد(ع) می فرمایند:«در بین شما مردم، خداوند از کسی خشنودتر است که رفاه بیشتری برای خانواده خود فراهم کند.»، از این رو مردان، امکانات مادی را نباید برای منفعت شخصی استفاده کنند، بلکه می بایست آنها را برای خانواده هزینه کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: خساست و تنگ نظری، بزرگ ترین عیب برای مردان است، در حالی که این خصوصیت هنر برای زنان است، چرا که آنها هزینه ساز زندگی هستند و با مدیریت امور خانواده موجب سرافرازی آن می شوند./1309 /202/ع

 

ارسال نظرات