۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۰۵۷۶۰
معاون اول قوه قضاییه:

توانمند سازی مردم مهم ترین راهکار حل مشکل اقتصادی کشور است

خبرگزاری رسا ــ معاون اول قضاییه با بیان این که ظرفیت سازی تک تک افراد در خود و درجامعه و همچنین توانمند سازی مردم مهم ترین راهکار حل بحران اقتصادی کنونی کشور است، گفت: هرچه ظرفیت و توانمندی های جامعه بیشتر شود سیر صعودی و پیشرفت جامعه هم به همان اندازه افزایش می یابد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه و نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در مسجد امام حسین(ع) بیرجند در جمع مردم و معتکفان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) به عموم مردم، گفت: مثال حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی مثال سوره توحید است؛ رسول اکرم بارها در رهنمودهای خود، این امام بزرگوار را میزان حق معرفی می کنند و می فرماید عمل و کلام علی (ع) میزان حق است و در قیامت عمل و کلام سایر انسان ها بر مبنای حق که همان رفتار و کلام حضرت علی (ع) است سنجیده می شود.

وی با بیان این که شخصیت حضرت علی (ع) یک شخصیت جهانی و بین المللی است و تنها به شیعه اختصاص ندارد، گفت: حضرت علی (ع) در سیره رفتار فردی، اجتماعی، حکومت داری، تربیت فرزند و همسرداری بهترین الگو و شاخص برای رفتار سایر انسان ها است بنابراین توسل به حضرت علی (ع) و اهل بیت و ارتباط با پروردگار از شاخص هایی هستند که ظرفیت های یک جامعه را افزایش داده و آن جامعه را توانمند می کند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که امروزه کلید سعادت بشر در ارتباط با پروردگار و توسل به اهل بیت و حضرت علی (ع) گنجانده است، گفت: امروزه امواج زیادی قلب اسلام ناب محمدی و جوانان را مورد تهاجم قرار داده است و تنها راه حفظ و مصون نگه داشتن جامعه از این تهاجم ها برگزاری مراسم هایی مانند اعتکاف و افزایش ارتباط عمیق مردم به خصوص نسل جوان با خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ضمن توصیه به والدین مبنی بر این که باید فرزندان خود را از همان ابتدا با عشق به ولایت و سبک زندگی دینی تربیت کنند، گفت: یکی از دلایل کم بودن جرم و جنایت های مختلف در خراسان جنوبی اعتقادات دینی و محکم مردم این خطه است.

وی با بیان این که مشکلات اقتصادی کنونی جامعه تنها با ظرفیت سازی و توانمند سازی اقشار مختلف جامعه حل می شود، گفت: امام خمینی با انقلاب اسلامی به ما آموخت که فرد شیعه یک فرد تحول آفرین و توانمند است و اگر شرایط برای دین مداری در جامعه فراهم نبود باید با افزایش ظرفیت ها مشکلات و شرایط و اوضاع جامعه را تغییر داد و با یک تحول در مسیر دین مداری قرار گرفت بنابراین فرد شعیی فردی است که از مشکلات بستری برای پیشرفت ایجاد می کند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: دنیا عرصه بندگی و آزمایش است و انسان هایی که دارای ظرفیت ها و توانمندی های وجودی زیادی باشند قادر خواهند بود به راحتی در عرصه تمامی آزمایش و بندگی خداوند بدون هیچ مشکلی قبول شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که ماه رجب، ماه رمضان و ماه شعبان بهترین ماه ها برای افزایش ارتباط و انس با خداوند هستند، گفت: مردم باید از این ماه ها نهایت استفاده را کرده تا در پایان این سه ماه در درگاه خداوند شاد و مسرور و کامیاب شوند./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات