۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۱۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب پیام های بسیاری داشت

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمینی یعقوبی گفت: امسال مقام معظم رهبری با عدم حضور در نمایشگاه کتاب نشان دادند که از وضعیت فرهنگ راضی نیستند و مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز نتوانسته اند آرمان های فرهنگی نظام را مطابق رهنمودهای رهبری تنظیم کنند.
نماز جمعه بجنورد- حجت الاسلام يعقوبي حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد؛ با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران کار بسیار سختی دارند، اظهار داشت: مذاکره کنندگان هسته ای ایران باید هوشیار باشند و اجازه ندهند کوچکترین حقی از ملت ضایع شود.
وی با بیان این که گاهی نوشتن یک کلمه و امضا کردن آن در توافقنامه نهایی یک عمر گرفتاری و بدبختی برای کشوری درست می کند، اضافه کرد: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران باید مواظب باشند تا در توافقنامه نهایی موردی که به ذلت ملت ایران می انجامد و زمینه باج خواهی و تسلط بیگانگان بر این کشور را فراهم می کند؛ نپذیرند و امضا نکنند چرا که جبران ناپذیر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مذاکرات نهایی هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 از تیم مذاکره کننده کشور خواست تا در توافقنامه نهایی با حساسیتی وی‍‍ژه مراقب باشند که توافق پایانی ذلت بار و در تضاد با مصالح نظام نباشد.
خطیب نماز جمعه بجنورد با یادآوری رهنمون های مقام معظم رهبری در این زمینه که فرموده اند:« من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسؤولان نیز این است که هر چه تلاش و ابتکار دارند به کار گیرند»، اظهار داشت: بر اساس رهنمون رهبری نباید برخی نیازمندی های موجود در کشور از قبیل تحریم ها را به مذاکرات هسته ای گره زنیم و بگوییم برداشته شدن تحریم ها منوط به حاصل شدن توافق هسته ای است.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی آمریکایی ها به دوستان خود نیز نامردی می کنند چه برسد به ملت و نظام جمهوری اسلامی که دشمن آنها به شمار می روند، بنابراین مشخص نیست که آنها در صورت رفع مسأله هسته ای ایران همه تحریم ها را لغو کنند چرا که آنها بارها پیش از این بدعهدی خود را به اثبات رسانده اند.
وی عنوان کرد: مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی با هدف گرفتن حق مسلم هسته ای ما انجام می شود و نباید مسؤولین کشور بر روی پیوند بین مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها اصرار کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان و دولت مردان باید برای رفع مشکل تحریم ها راه حل دیگری بیابند چرا که تحریم ها با تقویت کار، ابتکار، عزم ملی و مدیریت جهادی رفع می شود و نباید در این رابطه تنها منتظر رفع تحریم ها باشیم.
 
عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال مفهوم داشت
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته اخیر در حالی که امسال برخلاف روال سال های گذشته در نمایشگاه کتاب حضور نیافتند؛ این عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال را دارای مفهوم دانست و اضافه کرد: این موضوع نشان می دهد که هر جا نوآوری و حرکت رو به جلو باشد؛ رهبری راضی خواهند بود اما اگر کم کاری کنیم و یا خدای نکرده در راستای سیاست های نظام حرکت نکنیم؛ گاهی رهبری گوشمالی می دهند ولو با عدم حضور.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امسال مقام معظم رهبری با عدم حضور در نمایشگاه کتاب نشان دادند که از وضعیت فرهنگ راضی نیستند و مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز نتوانسته اند آرمان های فرهنگی نظام را مطابق رهنمودهای رهبری تنظیم کنند.
وی با بیان این که یکی از دلایل عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال این بود که اهل فرهنگ و نشر حواس خود را جمع کنند که اگر عقب بمانند مورد بی مهری رهبری قرار می گیرند، گفت: باید در سالی که به نام فرهنگ نام گذاری شده تلاش کنیم تا موجبات رضایت ولی فقیه را فراهم کنیم./9314/پ202/ج
ارسال نظرات