۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۰۶۳۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سوم خرداد تجلی جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خرمشهر تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است، گفت: سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.
سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است، گفت: مردم دلاور خرمشهر با سلاح عزم و ایمان با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خرمشهر تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است، افزود: سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری با بیان این که روز سوم خرداد ماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از بیش از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان است، ادامه داد: فتح خرمشهر، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و هم دلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد.

 

امام جمعه بهشهر تصریح کرد: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر، پیروزی سروقامتانی را پدید آورد که با فتح آفرینی خود، نهایت ایثار، اوج مظلومیت، انتهای پاک بازی و منتهای توکل را رقم زدند.

 

وی با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از رشادت رزمندگان، اظهار داشت: جایگاه سوم خرداد که به آزادسازی خرمشهر از دست دشمن تا بن دندان مسلح ختم شد، بسیار ارزشمند و والا است و افزون بر ارزش نظامی، این عملیات دارای ارزش‌های بزرگ معنوی و روز نمایش قدرت و همت والای مسلمانان ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور بود.

 

امام جمعه بهشهر ‌با بیان این‌که سوم خرداد‌ماه از جایگاه بسیار مهمی در تاریخ نظام اسلامی برخوردار است، اظهار داشت: سوم خرداد و آزاد‌سازی خرمشهر یک اتفاق نبود، بلکه با اتکا به ایمان و عزت جوانان سرزمین اسلامی فتح شد.

 

وی افزود: فتح خرمشهر نماد ایستادگی، ایثار، مقاومت، تدبیر، فرماندهی و رهبری عالمانه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به حساب می‌آید که در یکی از سخت‌ترین شرایط دوران انقلاب اسلامی به دست با کفایت رهبری نظام و رزمندگان از جان گذشته میهن به منصه ظهور رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با بیان این‌که روز آزادسازی خرمشهر یکی از تاریخی‌ترین و پرافتخارترین روزهای جنگ هشت ساله دفاع مقدس است، افزود: برافراشته شدن پرچم ایران در مسجد خرمشهر با بیرون کردن دشمنان از این شهر برای همیشه قلب دوستداران انقلاب و ایران اسلامی را شاد کرد.

 

وی با تاکید بر ضرروت تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان، گفت: کسانی که در جبهه‌ها حضور داشتند و یا افرادی که در روزهای دفاع مقدس پشت سنگرها علیه دشمن ایستادگی می‌کردند، امروز باید آرمان‌ها و اهداف خود را برای جوانان بازگو کنند./1317/ت302/ب

ارسال نظرات