۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۷۰۵
مسؤول پژوهشکده حج و زیارت مطرح کرد؛

ارائه تفکر رادیکال به عنوان اندیشه اسلامی؛ مهم ترین خطر جریان های تکفیری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهشکده حج و زیارت ارائه یک اندیشه رادیکال و دور از منطق را به دنیا به عنوان اندیشه اسلامی ،مهم ترین خطر وهابیون تکفیری دانست و تاکید کرد: وجود برخی شبکه های تفرقه انگیز دشمنان را در رسیدن به مقصودشان کمک کرده است
حجت الاسلام عليزاده موسوي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیزاده موسوی مسئول پؤوهشکده حج و زیارت در جلسه تحلیل وضعیت فعلی جهان اسلام در جمع کارکنان تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) با اشاره به طرح های دشمن در زمینه اسلام هراسی وبه خصوص شیعه هراسی، اظهار داشت: وجود شبکه های ماهواره ای تفرقه انداز که توسط خود غربی ها و با هزینه آنها راه اندازی شده،  از جمله عواملی است که دشمن را به مقصود خود نزدیک کرده است. شبکه هایی مانند« فدک »و اهلبیت» با سب صحابه و اهانت به مقدسات اهل سنت، عواطف و احساسات برادران اهل سنت را که سالیان سال در کنار برادران شیعه خود به صورت مسالمت آمیز زندگی می کردند را تحریک کرده و با ترسیم چهره غیر واقعی از شیعه، آب به آسیاب دشمن ریخته و به فتنه های مذهبی دامن می زنند.


وی بیان کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری و همه مراجع عظام بالاتفاق اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام دانسته اند. مقام معظم رهبری رسما اعلام کرده اند که این صدایی که از آمریکا و انگلیس به عنوان صدای شیعه بلند است ،صدای شیعه نیست، بلکه صدای آمریکا وانگلیس است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، ارائه یک اندیشه رادیکال و دور از منطق را به دنیا به عنوان اندیشه اسلامی ،مهمترین خطر وهابیون تکفیری برشمرد وافزود: اخیرا در پاکستان به یکی از علمای تکفیری درخواست ملاقات دادیم؛ اما وی پاسخ منفی داد. پس از اصرار ، به شرط همراه نداشتن هیچ دوربین و ضبط صوتی موافقت کرد. بعد از گذشتن از چند لایه شدید امنیتی به حضورش رسیدیم .
وی ضمن اظهار تاسف از وضعیت به وجود آمده ،گفت: تبلیغ کننده تکفیر در جامعه، ما بودیم؛ ولی در حال حاضر دیگر کسی به حرف ما توجهی نمی کند ، عنان کار از دست ما خارج شده است و جاهلین بر آن سوار شده اند واگر ما هم حرفی بزنیم به بهانه خارج شدن از مسیر ،به مرگ محکوم می شویم.

 

حجت الاسلام علیزاده موسوی در این خصوص، به خاطره ای از ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان به یکی از علمای وهابی که پس از چند دور مباحثات علمی نگاه تقریبی پیدا کرده بود گفته بود که ما بارها پشت سر شما نماز خوانده ایم ،یک بار هم شما پشت سرما نماز بخوان! پس از پذیرفتن وی وانتشار عکس وفیلم این نماز در پاکستان ،بسیاری از وهابیون تکفیری به خروج وی از دین فتوا داده و لزوم جدایی همسر وی را متذکر شدند وپس از آن همسرش روی خود را از او پوشانده وبه او گفته بود: چون تو پشت سر یک شیعه نماز خوانده ای بر من حرام شده ای!


مسئول پزوهشکده حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جنایات و وحشی گری های تکفیری در قتل وغارت و تجاوز در سوریه باعث شده نگاه به شدت منفی و منفوری نسبت به" تکفیر "در نزد مسلمانان و حتی مسیحیان و همه بشریت ایجاد شده و همه اقوام ،خطر این گروه ملحد را درک کرده اند .


وی به عنوان شاهد مثال این موضوع،بیان داشت: ما در قم در صدد برگزاری یک همایشی تحت عنوان "خطر جریان های تکفیری" هستیم که بنیان گذار آن آیت الله العظمی مکارم و دبیر علمی ان آیت الله العظمی سبحانی هستند. توسط سفیر ما در واتیکان با ما تماس گرفته شد که پاپ رئیس مسیحیان جهان به آنها اعلام کرده که دعوت نامه ما برای شرکت نماینده ما در این همایش را کی می فرستید؟!


حجت الاسلام علیزاده موسوی در پایان با توجه به فضای نفرت به وجود آمده علیه وهابیون تکفیری،دوشرط را برای انزوای بیشتر وخنثی کردن ترفندهای آنان برشمرد:1 -مقابله با جریانهای مزدور تکفیری در درون شیعه وشبکه های ماهواره ای فعال در این زمینه وجدا کردن حساب آنها از شیعه،در این جهت باید سرسپردگی افرادی مانند طلبه افغانی اللهیاری در آمریکا ویاسر الحبیب در انگلیس افشا شود.2-ضمن ارائه رافت شیعه ودوری فرهنگ مترقی شیعه از قتل وغارت وتجاوز به حقوق دیگران ،عملکرد ددمنشانه وهابیون تکفیری را در این موضوع به دنیا نشان دهیم.
 

ارسال نظرات