۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۴۹۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

سبک زندگی اسلامی، جامعه را از منجلاب نجات می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که پیامبر در عصر جاهلیت و در دورانی که وحشی گری عرب جاهلی غوغا می کرد کلام خدا را برای بشر تبیین کرد،گفت: سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و همچنین اداره جامعه از سوی ایشان الگویی ایده ال برای بشر امروزی است.
امام جمعه اروميه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) گفتاری فصیح و شیرین داشت و هنگام سخن گفتن تبسم می کرد نه کم و نه زیاد حرف می زد چنان چه بدون ضرورت لب به سخن نمی گوشودند.

 

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص)، تعلیم دهنده و تربیت کننده انسان ها است، در بخش تعلیم دانش از سوی حضرت منتقل می شود اما در بخش تربیت که خیلی اهمیت دارد و دین اسلام نیز به آن سفارش کرده است بحث انسان سازی مطرح است.

 

وی با تأکید بر اینکه رفتار نبی اکرم (ص) بر همگان حجت است، اضافه کرد: حجت رفتار پیامبر اسلام (ص) بر همگان واضح است، در ادیان مختلف هنگامی که شخصیتی برجسته وجود دارد مردم می توانند از وجود این شخصیت بهره برده و به آن اقتدا کنند، در دین اسلام نیز همین گونه است مسلمانان زمانی ایمان کامل می آورند که به پبامبر اقتدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: پیامر اکرم (ص)، در قرآن به عنوان اسوه و الگوی انسان ها خوانده شده است و همه انسان ها می توانند به پیامبر گرامی اسلام اتکا کنند، تنها کافی است که به وجود پیامبر به دید اسوه و الگو نگاه کنیم و این قاعده کلی را همواره در نظر داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه پیامبر (ص) سرمشقی برای انسان ها است، تصریح کرد: به این دلیل که پیامبر گرامی اسلام از اخلاقی نیکو بهره مند است و خداوند او را به عنوان سرمشق برای هدایت انسان ها عنوان کرده، پس شایسته است با قدری تأمل رفتار ایشان را به عنوان معیار و الگو در تمام لحظه های زندگی مد نظر قرار دهیم.

 

اخلاق پیامبر (ص) الگویی برای تدبر در دین اسلام است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه حضرت محمد (ص) مظهر اخلاق و نمونه ارزشمندی برای مسلمانان هستند، اظهار داشت: خصوصیات اخلاقی پیامبر اسلام (ص)، نمونه بسیار خوبی برای مطالعه در شخصیت ایشان و ویژگی های دین اسلام است تا طی آن با قدری تأمل و تدبر، نتایج این مطالعه سازنده فرهنگ زندگی امروز مسلمانان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: پیامبر بارها و بارها در قرآن به عنوان رحمت در اسلام خوانده شده است بنابراین فلسفه بعثت پیامبر (ص) علاوه بر این که ترویج  کننده دین اسلام است مروج دین با توجه به مباحث اخلاقی نیز بوده و در واقع انتقال دهنده دین اسلام با جلوه های اخلاقی پیامبر اسلام است.

 

سبک زندگی پیامبر دنیای امروز را از منجلاب نجات می دهد

 

امام جمعه ارومیه گفت: سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و همچنین اداره جامعه توسط ایشان الگویی ایده ال برای بشر امروزی است و هنوز روش زندگی و اداره جامعه و کشورداری نبی مکرم اسلام می تواند دنیای امروز را از منجلابی که در آن دچار شده نجات دهد.

 

وی با اشاره به این که پیامبر در عصر جاهلیت و در دورانی که وحشی گری عرب جاهلی غوغا می کرد کلام خدا را برای بشر تبیین کرد، گفت: رسول خدا آماج ستم ها و ظلم های فراوانی قرار گرفت اما با تمام توان و سعه صدر این رسالت خطیر را به دوش کشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: نه تنها قرآن معجزه رسول خداست بلکه هدایت بشر عصر جاهلیت و نجات آن ها از سرگردانی و سوق دادن آنان به سوی بالندگی نیز معجزه دیگر پیامبر اسلام است.

 

وی در پایان با بیان این که پیامبر اسلام توانست در عصرجاهلیت فریاد بلند انسانیت را سرداده و به روی تمام افکار غلط و وحشیانه جاهلیت خط بطلان بکشد، افزود: تمام ویژگی های یک انسان کامل در پیامبر اسلام گرد آمده است که ایشان با تکیه بر این ویژگی ها افقی روشن در برابر بشریت گشوده و راه رستگاری انسان ها را ترسیم کرد./936/ت302/ب 

ارسال نظرات