۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۰۷۷۱۲
آیت الله نوری همدانی:

امور اقتصادی کشور باید به افراد کاردان سپرده شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با توجه به این که بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ناکارآمدی دست اندرکاران مسائل اقتصادی کشور است، گفت: قرآن به ما آموخته مسائل اقتصادی را به دست افراد کاردان بسپاریم.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه«وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَکُمُ» اظهار داشت: با توجه به این که مسائل اقتصادی در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد باید کسانی که در این زمینه علم و آگاهی لازم را دارند به کار گرفته شوند؛ نباید اموال کشور را در اختیار هر کسی گذاشت.

وی با بیان این که حکومت اسلامی امتیازاتی دارد که می توان آن را به دنیا ارائه و با آن تحدّی کرد، گفت: یکی از آن چیزهایی که در دنیا مشابه ندارد قانون اساسی است؛ چراکه قانون ما بر اساس قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) است و بر پایه حدیث ثقلین شکل گرفته است؛ کامل‌تر، وسیع‌تر، پویا‌تر و پاسخ‌گوتر از قوانین الهی وجود ندارد و این از افتخارات ما است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع)نیاز به مبین دارد، ابراز داشت: بنابراین هر اندازه در این زمینه تحقیق و پژوهش شود به جا است؛ مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورها به این خاطر است که برای قانون گذاری چنین منابعی را در اختیار ندارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولی فقیه را مبین قانون دانست و گفت: داشتن ولی فقیه جامع الشرایط یکی از افتخاراتی است که می شود با آن به تحدّی پرداخت چراکه نظیرش را دیگر کشورها ندارند.

وی با بیان این که اغلب اشکالاتی که بوجود می آید در اجرای قانون است، اجرای صحیح قوانین را در حل مشکلات راهگشا دانست و افزود: امیرالمؤمنین(ع) می فرماید باید به نحوی عمل کنید که به طور کلی احتیاجاتتان را خودتان تأمین کنید.

استاد برجسته درس خارج با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: حضرت فرمود دین مانند دختی است که ایمان و اعتقاد اصل و ریشه، نماز رگ‌ها، انفاق به منزله آب، روزه شاخه‌ها، حسن خلق برگ‌ها و میوه آن اجتناب از محارم است، همان گونه که درخت بدون میوه کامل نیست، دین نیز بدون ترک محارم کامل نمی شود./928/پ202/ج

ارسال نظرات