۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۰۸۳۶۸

نشست شورای همکاری های آموزش و پرورش با حوزه علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست شورای همکاری های آموزش و پروش با حوزه علمیه خوزستان در راستای ارتقاء همکاری های دو جانبه و تأسیس و راه اندازی چندین مدرسه صالحین در خوزستان برگزار شد.
همايش کميته همکاري آموزش و پرورش و حوزه علميه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست شورای همکاری های آموزش و پروش با حوزه علمیه خوزستان، صبح امروز در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، حجت الاسلام قاضی مطوری، مدیر مدرسه صالحین آبادان، یوسفی، رییس اداره مشارکت های آموزش و پرورش حوزه علمیه خوزستان و سایر مسؤولان استانی برگزار شد، مسایلی در زمینه گسترش فعالیت های دوجانبه و همچنین تأسیس و گسترش مدارس صالحین در سطح استان مطرح و بررسی شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان در بخش نخست این نشست، به بیان سخنانی با موضوع آثار مثبت راه اندازی مدارس صالحین در سطح استان پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه مدرسه صالحین آبادان یکی از مدارس موفق از حیث تربیت شاگردان ممتاز در زمینه های علمی اخلاقی بوده که باید تأسیس و راه اندازی این گونه مدارس گسترش یابند.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه با اشاره به ضرورت راه اندازی مدارس صالحین در سطح استان خوزستان، اظهار داشت: ایده راه اندازی مدارس صالحین از چندین سال قبل در خوزستان مطرح شد که پس از انجام بررسی های کارشناسی شده، نخستین مدرسه صالحین در سال 1386 در آبادان تأسیس شد، که هم اکنون این مدرسه در سطوح مختلف آموزشی، تربیتی موفق بوده است.

بنا بر این گزارش، محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به راه اندازی مدارس صالحین در مناطق حاشیه ای استان خوزستان، گفت: متأسفانه دشمن حتی در دورترین نقاط کره زمین نفوذ کرده و هم اکنون نیز مناطق حاشیه ای و روستایی خوزستان نیز مورد هجمه تله های فرهنگی دشمن قرار گرفته اند، که همینک یکی از راه های مبارزه با آن تأسیس مدارس صالحین در آن مناطق است.

همچنین حجت الاسلام مطوری، مدیر مدرسه صالحین آبادان، در پایان این دیدار، به ارایه گزارشی از روند فعالیت های علمی آموزشی و فرهنگی این مدرسه پرداخت و گفت: خوشبختانه پس از راه اندازی این مدرسه، با استقبال گسترده خانواده ها مواجه شدیم، به طوری که هرساله استقابل زیادی از سوی والدین برای ثبت نام فرزندانشان در این مدرسه مشاهده می شود.

گفتنی است در پایان این نشست، راه اندازی 5 مدرسه صالحین در سطح استان مصوب شد که قرار است پس از بررسی های کارشناسی شده از سوی مسؤولان آموزش و پروش و حوزه علمیه در سال تحصیلی 94-93 افتتاح شوند./9465/پ202/ب2

ارسال نظرات