۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۸۵۰۸
آیت الله حائری شیرازی:

بصیرت و تبعیت ملت از رهبری باعث پیروزی عزتمندانه کشور در همه زمینه ها شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی با اشاره به بصیرت مثال زدنی ملت ایران اسلامی، گفت: بصیرت، وحدت و تبعیت ملت ایران اسلامی از رهبری باعث پیروزی مقتدرانه و عزتمندانه کشور در زمینه های دفاعی، علمی و فرهنگی شده است.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  اردبیل، آیت الله حائری شیرازی، ظهر امروز در مراسم سالگرد رحلت امام راحل (ره) در مسجد سرچشمه اردبیل، با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فیلسوفی الهی، عارفی ربانی و فقیه و مرجع تقلیدی مردمی بود که ظرفیت های علمی بالا و جامعی داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت درک مکان و زمانی که در آن زندگی می کنیم، افزود: ما امروز در عصر حساس و کم نظیری زندگی می کنیم که درک صحیح آن باعث عدم اشتباه ما خواهد شد.

 

آیت الله حائری شیرازی، با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص پیروزی نهایی حق، تصریح کرد: خداوند متعال وعده داده است که بالاخره بندگان صالح پیروز و وارث جهان خواهند شد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده اند که ما بر سر یک پیچ تاریخی هستیم و این پیچ تاریخی انتقال قدرت به دست صالحان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) در مورد پیروزی حق بر باطل، اظهار داشت: امام خمینی (ره) معتقد بودند که اسلام سنگرهای کلیدی را یکی پس از دیگری تسخیر خواهد کرد.

 

آیت الله حائری شیرازی، خاطرنشان کرد: اگر ما هر روز برای ظهور امام زمان (عج) دعا می کنیم، خداوند متعال برای فرستادن این امام معصوم از ما یک وثیقه ای می خواهد و این وثیقه باید در عمل ما متجلی باشد.

 

وی تصریح کرد: قیام 15 خرداد ملت ایران اسلامی برای آزادی امام خمینی(ره) به عنوان نائب امام زمان(عج) وثیقه ای عملی بود که ملت مسلمان ایران اسلامی نشان داد که از امام زمان (عج) دفاع می کند.

 

نمانیده مجلس خبرگان رهبری، افزود: مردم ایران اسلامی 15 سال بعد از تبعید امام خمینی (ره) مرتباً با جانفشانی و دفاع از اسلام وثیقه گذاری کردند که باعث تحقق وعده پروردگار و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

آیت الله حائری شیرازی، با بیان ادامه دفاع ملت از اسلام پس از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس که دنیا برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی با تمام توان به حمایت از صدام می پرداخت، امت با همراهی امام راحل (ره) با صبر و ایستادگی از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

 

وی با اشاره به بصیرت مثال زدنی ملت ایران اسلامی در طول سال های انقلاب اسلامی و پس از آن، تصریح کرد: بصیرت ملت در روزهای انقلاب اسلامی و سال های پس از آن باعث پیروزی عزتمندانه و مقتدرانه در تمام زمینه های دفاعی، علمی و فرهنگی در کشور شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، افزود: در زمان پذیرش قطعنامه نیز بصیرت ملت در اطاعت و تبعیت از امام خمینی (ره) جلوه کرد و در روز غدیر خم که امت ایران اسلامی با امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند، امام (ره) را نائب امام زمان (عج) دانستند و همگی همانند امام جام زهر را سرکشیدند.

 

آیت الله حائری شیرازی، اظهار داشت: امروز دشمن با تمام توان، صبر و بصیرت ملت ایران اسلامی را هدف گرفته و مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تذکر داده اند و ملت را به وحدت و عدم تفرقه دعوت کرده اند.

 

وی با تاکید بر لزوم تبعیت امت از امام حاضر برای رسیدن به قدرت و اقتدار، خاطرنشان کرد: در کشورهایی نظیر مصر که ملت برای عدالت خواهی و اسلام خواهی قیام کردند، نداشتن وحدت و امام باعث متزلزل شدن قیام و تقسیم آنها به گروه ها مختلف و به نتیجه نرسیدن قیام شد./937/پ202/ب

ارسال نظرات