۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۰۸۷۱۱
آیت الله مصباح یزدی:

احیای فرهنگ اسلامی هدف غایی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی گفت: مقام معظم رهبری در شرایطی که توطئه های داخلی و خارجی نظام را تهدید می کند، انقلاب اسلامی ایران را مدیریت کرده و زمینه را برای احیای فرهنگ اصیل اسلامی فراهم می کنند.
آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصباح یزدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری،  در همایش 25 سال زعامت امام خامنه ای در حسینیه نصرت، با بیان این که عملکرد حضرت آیت الله خامنه ای، همان عملکرد امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: برخی از ویژگی های مقام معظم رهبری منحصر به فرد است، خداوند وجود ایشان را ذخیره ای برای نظام قرار داده است.

وی با اشاره به آیه «وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَةَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا إِنَّ اللّهَ لَغَفُورٌ رَّحِیمٌ، افزود: نعمت های معنوی بر نعمات دیگر برتری دارند، از این رو نعمت حب اهل بیت بر تمام ثروت های عالم برتری دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: خداوند در سایه انقلاب اسلامی، برکات زیادی را به مردم ایران عطا کرد، البته کمبودهایی نیز وجود دارد؛ همان گونه که در حکومت پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) نیز نقص هایی وجود داشت، از جمله این که برخی از کارگزاران حضرت عل(ع) تابع ایشان نبودند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در معادلات جهانی بدون حضور ایران مسائل حل نمی شود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در شرایطی انقلاب اسلامی ایران را بر پا کرد که تمام دنیا بر علیه ایران بودند، اما اکنون روز به روز بر عظمت ایران افزوده می شود.

وی ابراز کرد: احیای اسلام، بزرگ ترین خدمتی بود که امام خمینی(ره) به اسلام و بشریت کرد، از این رو است که مهندس بازرگان عنوان می کرد، امام خمینی(ره) ایران را برای اسلام می خواهد اما من اسلام را برای ایران می خواهم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ و جن و انس را نیافریدم مگر براى این که مرا بندگى کنند.»، گفت: هدف از خلقت انسان، در سایه شناخت و بندگی خداوند حاصل می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معرفت الله، هدف اصلی برپایی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: برقراری عدالت، هدف اصلی اسلام نیست، بلکه هدف میانی است و هدف اصلی شناخت خداوند است؛ چرا که هدف از آفرینش انسان، رسیدن به مقام خلیفه الهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: خداوند بعد از رحلت امام خمینی(ره) دو نعمت به مردم عطا کرد، ابتدا اینکه به مجلس خبرگان رهبری معرفت و شناختی داد که توانست جانشین امام خمینی(ره) را انتخاب کند و دوم اینکه انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران، آرامش را در دلهای مردم ایجاد کرد. 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه آیت الله خامنه ای، بالاترین شخصیتی است که حافظ فرهنگ اسلامی هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شرایطی که توطئه های داخلی و خارجی نظام را تهدید می کند، انقلاب اسلامی ایران را مدیریت کرده و زمینه را برای احیا فرهنگ اصیل اسلامی فراهم می کنند.

حجت الاسلام نصر الله پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در ادامه این نشست گفت: دین اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد، گزاره های دینی نیازهای انسان را پاسخ داده، او را به سر منزل مقصود می رساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دشمنان در طی 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام توان خود را به کار گرفتند تا فرهنگ اسلام خواهی شکل نگیرد، اما پیام انقلاب معادلات دنیا را بر هم زده و به فرموده مقام معظم رهبری، غرب را به زانو در آورده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفتمان اسلام خواهی، منشا اختلاف ما با دشمنان است، از این رو تا زمانی که ما بر این اصل باقی بمانیم، دشمنی ها نیز پایدار می ماند./1309/پ202/ج

 

ارسال نظرات