۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۸۵۱
با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری؛

گردهمایی بزرگ علما و روحانیان مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ علما و روحانیان مازندران با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در ساری برگزار می شود.
آيت الله حسيني بوشهري

حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، جماعات و مبلغان مازندران با عنوان منادیان وحدت با سعار عزم ملی و مدیریت جهادی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این گردهمایی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در این گردهمایی بزرگ هزار و 500 نفر از روحانیان استان مازندران حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور سخنرانی ویژه این گردهمایی است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که این گردهمایی در آستانه ماه ضیافت الهی در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر این آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار مازندران نیز از دیگران سخنرانان این گردهمایی هستند.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود، مازندران را مهد علویان دانست و با بیان این که نخستین حکومت علویان در مازندران شکل گرفته است، تصریح کرد: با توجه به این که مازندران زادگاه بسیاری از علما وفقهای دینی بوده است برگزاری این گونه همایش ها در استان ضروری است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که برگزاری گردهمایی های مبلغان دینی می تواند جایگاه روحانیت و نقش آنان را در حمایت از ولایت فقیه تقویت کند، ادامه داد: به همین منظور گردهمایی علما و روحانیت مازندران پنج شنبه پنجم تیرماه از ساعت ده صبح در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش ارزنده روحانیت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهانی عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و روحانیت است.

 

امام جمعه موقت ساری، ولایت فقیه را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ایفا کردن نقش روحانیان و حفاظت از انقلاب و فرهنگ مردم از وظایف روحانیت به شمار می‌رود،‌ روحانیت آگاه و تأثیر گذار در جامعه یک نعمت است و باید در همه عرصه ها حضوری جدی و فعال داشته باشند.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که نقش روحانیت‌ در تاریخ اسلام همواره روشنگری و دعوت به احکام و دستورات دینی بوده و مرزبانان فرهنگ و اندیشه هستند، بیان داشت: نقش و هدایت روحانیت به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا نقش یک رهبر اند‌یشمند و آینده‌نگر می‌تواند همه نقشه‌های مخالفان را از بین ببرد و برای رسیدن به پیروزی در میان مردم دلگرمی ایجاد کند.

 

وی گفت: روحانیت همواره در کانون توجه دشمنان نظام بوده چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانیت واقف هستند و همواره تلاش می کند که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کند و در این راه از همه ظرفیت ها و امکانات خود استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی، روحانیت را عنصر اصلی مولد فرهنگ در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ارزش ها و هنجارهای دینی همواره از طریق روحانیت به جامعه تزریق می شود./950/پ302/ب1

ارسال نظرات