۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۹۶۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دولت و مجلس زمینه ازدواج آسان نسل جوان را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رفع دغدغه های مربوط به جوانان باید در اولویت کارهای مدیران نظام باشد، گفت: همگان باید در تلاش باشند تا شرایط لازم برای تسهیل امور نسل جوان جامعه فراهم شود که این نسل عزیز به عنوان آینده سازان ایران اسلامی در راستای دستیابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
جوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ناصر امین زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالس ارزنده ای به عنوان توفیقی از اهل بیت معصومین(ع) و خاندان پاک عصمت و طهارت است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا از فرصت های موجود در زندگی خود به بهترین نحو ممکن و در راستای تعالی بهره گیرد.

 

وی با اشاره به این که حضرت علی اکبر(ع) در بردارنده صفات و ویژگی های بارز انسانی است، بیان داشت: حضرت علی اکبر(ع) نمونه بارز و تمام و کمال در اطاعت از ولایت و امام معصوم خود است.

 

حجت الاسلام امین زاده با تاکید بر این که سیره حضرت علی اکبر(ع) الگویی مناسب برای نسل جوان جامعه است که باید در این راستا تلاش کند، تصریح کرد: خداوند منان در قرآن کریم حضرت محمد(ص) را معرفی می کند و حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین فرد به پیامبر اعظم(ص) از جهت اخلاق، منطق و گفتار است و در این راستا الگوی خوب و مناسبی برای جامعه اسلامی بویژه جوانان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرماید خدای عالم وقتی به امام علی(ع) حضرت اباالفضل العباس(ع) را بخشید، حضرت علی اکبر(ع) را که هم کفو ایشان است به امام حسین(ع) داد.

 

وی با بیان این که دو سرور جوانان بهشت حضرت علی اکبر و حضرت عباس(ع) هستند، گفت: حضرت علی اکبر(ع) سرور جوانان بهشت و داری ویژگی های خاصی از جمله برخورداری از بصیرت و آگاهی، بهره مندی از صفت شجاعت و شهامت، عاقل بودن و عشق ورزیدن به ولایت، اشتیاق به شهادت و استقامت و پایداری بودند.

 

حجت الاسلام امین زاده با اشاره به این که زیارت حضرت علی اکبر(ع) در مقام زیارت امام حسین(ع) است، بیان داشت: باید تلاش ارزنده ای داشته باشیم تا سیره نورانی حضرت علی اکبر(ع) را شناخته و در این راستا گام برداریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنی از امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: صورت و سیرت پیامبر گرامی اسلام در حضرت علی اکبر(ع) تجلی پیدا کرد و خدای تعالی شیوه و روش حضرت محمد(ص) را برای حضرت علی اکبر(ع) بیان کرده است.

 

 

وی با تاکید بر این که سیره حضرت علی اکبر(ع) الگوی جوانان جامعه باشد و جوانان ما در راستای سیره نورانی این شخصیت گرانقدر گام بردارند، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با الگو برداری از اهل بیت معصومین(ع) و خاندان پاک عصمت و طهارت در مسیر نورانی این بزرگواران حرکت کند که زمینه ساز سعادت و تعالی برای او خواهد بود.

 

حجت الاسلام امین زاده با بیان این که رفع دغدغه های مربوط به جوانان باید در اولویت کارهای مدیران نظام باشد، ادامه داد: همگان باید در تلاش باشند تا شرایط لازم برای تسهیل امور نسل جوان جامعه فراهم شود که این نسل عزیز به عنوان آینده سازان ایران اسلامی در راستای دستیابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات