۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۰۹۰۱۳

انتقاد امام جمعه بجنورد از توزیع کتب عرفان های کاذب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از عرضه کتاب های تبلیغ کننده عرفان های کاذب و شیطان پرستی در جامعه اسلامی انتقاد کرد.
نشست حجت الاسلام يعقوبي با جوانان برتر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عصر روز دوشنبه در دیدار با شماری از جوانان برتر استان که به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد؛ با اشاره به توطئه های دشمنان برای دور کردن جوانان ایران اسلامی از الگوهای دینی، از نسل جوان خواست تا هوشیار باشند و در دام نقشه های دشمنان گرفتار نشوند.

 

وی با بیان این که پذیرفتنی نیست جوان جامعه اسلامی با وجود الگوهای فراوان اسلامی به سمت الگوهای غربی و خارجی کشیده شود، اضافه کرد: عرفان های کاذب و شیطان پرستی یکی از توطئه های دشمنان برای جوانان دین مدار کشورهای اسلامی است و باید جوانان ایران مراقب باشند در دامی که دشمنان برای آنها گسترده اند؛ نیفتند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در حال حاضر عرفان های کاذب با فریبندگی و روش های نوین جذب افراد، به دنبال عضوگیری در بین جوانان جامعه اسلامی هستند.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه در این زمینه علاوه بر این که مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی کم کاری کرده اند در برخی موارد ناخواسته اقداماتی در راستای ترویج این عرفان های کاذب و شیطان پرستی انجام می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد شدید از عرضه کتاب های تبلیغ کننده عرفان های کاذب و شیطان پرستی در نمایشگاه های کتاب اضافه کرد: برخی مواقع کتاب هایی در جامعه اسلامی توزیع می شود که علنا مبلغ عرفان های کاذب و شیطان پرستی هستند.

 

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری و تقویت بصیرت در بین جوانان، گفت: دشمنان نظام اسلامی جوانان نخبه این مرز و بوم را شناسایی کرده و برای گرفتار کردن آنها در گرداب آسیب ها، تورهای نامرئی و گاها مرئی گسترده تا آنها را در دام انداخته و از کار بیندازد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با بیان این که در این میان لازم است جوانان با هوشیاری از برچیدن دانه از دام دشمنان اجتناب کنند، افزود: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه یک کشور و جوانان مهم ترین نیروی انسانی هر کشوری محسوب می شوند و به همین دلیل هم دشمنان نظام اسلامی برنامه ریزی گسترده ای برای از بین بردن این سرمایه عظیم و نیروی محرک و مولد کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی جدی نگرفتن دشمن و نقشه های آن را اشتباهی بسیار بزرگ دانست و گفت: همان گونه که در دفاع مقدس هشت ساله جوانان این کشور خطر دشمن را جدی گرفته و با تمام توان به میدان آمدند و بر دشمن بعثی و خارجی پیروز شدند در حال حاضر نیز هجمه فرهنگی دشمن کاملا جدی بوده و لازم است همه با عزمی ملی و مدیریتی جهادی وارد میدان شوند.

 

وی با بیان این که دشمن برای این نظام اسلامی و جوانان اسلامی آن خواب هایی دیده است، تصریح کرد: باید با هوشیاری و بصیرت مانع از تحقق این رؤیای دشمنان شویم و در واقع خواب شیرین آنها را به کابوسی وحشتناک تبدیل کنیم.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی بیش از 35 درصد از جمعیت این استان 867 هزار نفری در شمال شرق کشور را جوانان تشکیل می دهند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات