۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۰۴۴
رییس شورای اسلامی شهر تهران:

شهیدان سرسپرده راه عاشورا هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر ما در این منطقه بیشترین تعداد شهدای گمنام را داریم، ریشه در اصالت عاشورایی دارد که اینها سرسپرده راه عاشورا هستند.
مسجد جامعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد مسجد جامعی، رییس شورای اسلامی شهر تهران عصر دوشنبه در همایش "مادران چشم به راه؛ آیین بزرگداشت مادران شهدای گمنام" که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: همیشه در فرهنگ کهن مملکت ما شخصیت‌هایی وجود داشته‌اند که به دفاع از میهن اسلامی همت گاشته‌ و در برابر پلشتی‌ها و پلیدی‌ها قیام می‌کردند.

وی ابراز داشت: به برکت نورانیت اسلام، مردم این سرزمین چهره‌های پهلوانی و قهرمانی را در جایگاه چهره مرد بزرگی از سلاله پاک به نام امیرمؤمنان(ع) پیدا کردند و آیین پهلوانی حول شخصیت این بزرگوار و فرزندان ایشان شکل گرفت.

مسجد جامعی بیان داشت: در کشور ما و در شهر تهران هرجا امامزاده‌ای وجود داشته، مردم گرد آن جمع شدند و گستره شعر و ادب و فرهنگ و معماری در آن‌جا شکل گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر ما در این منطقه بیشترین تعداد شهدای گمنام را داریم، ریشه در اصالت عاشورایی دارد و اینها سرسپرده راه عاشورا هستند و این عزت ثمره عشق به خاندان اهل‌بیت(ع) است./956/پ202/ی

ارسال نظرات