۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۰۹۱۰۸

مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: این پست ها و مقام ها مسؤولیت است و مسؤولیت نیز سنگین است و باید روزی در پیشگاه خداوند برای هر یک دقیقه از زمان مسؤولیت خود پاسخگو باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان اظهارداشت: در احکام افراد رییس نوشته نمی شود چون نگاه نهاد رهبری به پست و مقام ها نگاه مسؤولیتی است نه این که ریاستی باشد.

 

وی با اشاره به این که فرمایشات امیرالمومنین در نهج البلاغه که ریاست امانت است نه طعمه افزود: طعمه را باید روی آن افتاد تا دیگران از آن سهم خواهی نکنند و برای حفظ طعمه اغلب جنگ و دعوا و بکش بکش است اما امانت مسؤولیت را همه به یکدیگر تعارف می کنند و اگر فردی کمک کرد همه از او تشکر هم می کنند.

 

این مقام مسؤول نگاه امیرالمومنین(ع) به پست و مقام را امانتی خواند و گفت: در جمهوری اسلامی هرگاه جلسه تودیع و معارفه ای برگزار می شود تودیع شونده با چهره ای باز و خندان بار سنگین امانتی که بر عهده دارد را تحویل می دهد ضمن این که افراد اخمویی‌که بخواهند در مراسم تودیع به حاشیه بزنند در کشور اندک هستند.

 

به گفته وی، این پست ها و مقام ها مسؤولیت است و مسؤولیت نیز سنگین است و باید یک روزی برای هر یک از دقیقه آن پاسخگو باشیم که چه اقداماتی برای خدا و رضایت مردم و نظام جمهوری اسلامی که فرصت خدمتگزاری را در اختیارمان قرارداده است انجام داده ایم.

 

وی اظهار امیدواری‌کرد در دنیا هم مسؤولان که باید از عملکردهای ما سؤال کنند چنانچه سؤالی نپرسیدند ما باید خود را «کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته» بدانیم در زمان مسؤولیت نه تنها از ساعت ها بلکه از ثانیه های آن نیز برای خدمت به جامعه استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه با اشاره به این که در دانشگاه ها ظرفیت های بسیاری در اختیارما قراردارد که باید از آنها استفاده شود اظهارامیدواری کرد از تمام وسع و ظرفیتی که در دانشگاه های ما به وفور پیدا می شود اما در هیچ کجای دیگر چنین وسعی وجود ندارد استفاده لازم را داشت.

 

 وی همچنین با بیان که وجود اساتید و جوانان زیاد دانشجویی در مراکز علمی ظرفیت های وسیعی هستند که در اختیار ما است اظهارداشت: باید از این ظرفیت ها که در هیچ کدام از مراکز غیر علمی کشورهای دیگر وجود ندارد در جهت پیشبرد اهداف اسلام و نظام استفاده نمود.

 

 مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشورگفت: اساتید پرتوان و پرتلاش و دانشجویان و جوانانی که به همت عالی، بصیر و آگاه و پاکی و نورانی بوده و به عنوان یک فرصت و ظرفیت در اختیار نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها هستند.

 

 وی افزود: جوانان دانشگاهی امروز بزرگترین وسعی هستند که خداوند دراختیار ما قرارداده است هرچند که شاید از برخی رفتارها دلسرد باشیم که آن نیز بنا به اقتضای سن آنان است اما باید توجه داشت آنها جوان های پاک و نورانی هستند که درنمازهای جماعت، مراسم های مذهبی از جمله اعتکاف حضوری چشمگیر دارند و می توان از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ دینی استفاده نمود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه کار فرهنگی را کار اخلاق و معرفتی دانست و با بیان این که این کار فقط برای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها تعریف نشده است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند، گفت: مدیران و اساتید دانشگاه علاوه بر فعالیت علمی می توانند در فعالیت های فرهنگی نیز مشارکت داشته باشند و نباید فعالیت فرهنگی را فقط محدود به قشر خاصی بدانند.

 

به گفته وی، معاونت های آموزشی نیز علاوه بر مباحث علمی و آموزشی نسبت به مسأله دین و فرهنگ نیز مسؤولیت دارند و باید به این بخش مهم در دانشگاه ها توجه ویژه ای داشته باشند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور تاکید کرد: هرچند مسؤولیت فعالیت های فرهنگی و هدایت جوانان بر عهده متولیان فرهنگی آن است اما بخش های دیگر نیز باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و احساس مسؤولیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان یاد آورشد: تمامی تشکل های دانشجویی، اساتید ، معاونت های آموزشی و مدیران وحتی کارمندان دانشگاه ها باید دست در دست یکدیگر معارف دینی و مسائل فرهنگی را پیگیری کنند.

 

لازم به توضیح است، در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام عباس خدامیان مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان تقدیر و تجلیل شد و حجت الاسلام علی روحانی به عنوان مسؤول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان معرفی شد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات