۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۱۰۰۶۹
جلیلی در جمع روحانیان کرمان:

ساده انگاری است دشمنی غرب را به خاطر مسائل هسته ای بدانیم

خبرگزاری رسا ـ دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصور این که دشمنی غربی ها با جمهوری اسلامی ایران به دلیل مسائل هسته ای ایران است، را تصوری اشتباه و ساده انگارانه خواند و گفت: در گفت و گو های هسته به سولانا گفتم زراد خانه قدرت ما در حوزه های علمیه قم است.
  دکتر جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه شب در جمع طلاب و روحانیان کرمان در مدرسه علمیه محمودیه، گفت: دشمنان ما در مقابل کشور جمهوری اسلامی با همه توان خود ایستادند و آن چه مطرح می کنند برای دشمنی بهانه ای بیش نیست و اگر کسی دشمنی اینها را به دلیل مسائل هسته ای بداند دچار ساده انگاری شده است.


وی در ادامه افزود: در رفتار دشمنان ما بهانه تراشی برای فشار و تحریم به خوبی مشهود است؛ همانطور که مقام معظم رهبری مشکل دشمن را با ایران اسلامی معرفی می کند نسبت به پاکستان که اسم جمهوری اسلامی را یدک می کشد و سلاح هسته ای دارد اما هیچ فشاری از ناحیه غرب به بهانه هسته ای نیست.

 

دبیر سابق شورای علی امنیت ملی اظهار داشت: اسلامی که در پرتو انقلاب اسلامی معرفی می شود بسیار مهم است زیرا حقیقت اسلام معرفی می شود و همین است که دشمن را ناراحت کرده است که این توان امام بزرگ ما است.

 

وی افزود: هنر امام خمینی آوردن اسلام ناب به درون جامعه بوده و باعث نگرانی دولت های غربی شده و حرکت انقلاب اسلامی سبب پیشی گرفتن حوزه علمیه به درون جامعه بوده و این حرکت بزرگی در پرتو آیات کریمه قرآن است؛ زمینه ای برای اجابت دعوت خدا و رسول ایجاد شد و جامعه حیاتی تازه گرفت.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: من در یکی از ملاقات های که با مقامات غربی داشتم به آقای سولانا گفتم زرادخانه قدرت ما حوزه  علمیه قم است.

 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این میراث گران بها را حفظ کنیم باید همه نقشه آنها را بدانیم تا در جاهایی غافلگیر نشویم؛ هیاهویی که آنها ایجاد می کنند بهانه است و این بهانه ها برای سرگرم کردن است و چیز دیگری پشت آن است که باید آن را دانست.

 

عضو شورای راهبردی روابط خارجی عنوان کرد: رییس شورای روابط خارجی آمریکا مقاله ای نوشت تحت عنوان دموکراسی بزرگ در جهان اسلام و معتقد بود باید اسلام را به گونه اسلام سکولار یا اسلام القاعده ای معرفی کنیم تا خطری نداشته باشد و راحت سرکوب شود.

 

وی ادامه داد: اسلام ناب و ولایت فقیه فقط یک نظریه نبود بلکه به خوبی محقق شد و هدف او تمدن سازی است؛ طبیعی است که با این اسلام مخالف بوده و عصبانی شوند زیرا تا پیش از انقلاب از تمدن مدرنیته به نفع خود سوء استفاده کردند و نظریه اسلام ناب رقیب آنها بود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اسلام ناب مقوله ای به نام مبارزه دارد و اگر چیزی را ادعا کند حتما محقق شده و در ادامه موفق می شود و هرچه بیشتر به اسلام ناب نزدیک شویم قوی تر عمل کرده و هر جا در انقلاب ضعفی وجود دارد به دلیل عمل نکردن کامل به نظریه اسلام ناب است.

 

وی اظهار داشت: اسلام ناب در کنار مقاومت به سرعت پیشرفت می کند و مافیای قدرت و ثروت نگران شکل گیری مدل های بی نقصی مانند مردم سالاری هستند؛ مردم سالاری کشور ما با مشارکت و رقابت بوده و هم زمان ولی فقیه تلاش می کند که رأی مردم بی فایده نشود.


عضو شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: همین ولایت فقیهی که دشمنان ما از آن هراس دارند تلاش می کند تا علم پیشرفت کند و این نگاهی است که در ابتدای انقلاب ثمرات فراوانی داشته و به برکت مدل سازی که صورت می گیرد اندیشه های باطل آن را نشانه می گیرد.


وی ادامه داد: همان گونه که اسلام ناب تلاش دارد برای پیشرفت و تکامل وعده می دهد که در این راه کمک نیز می کند؛ همان گونه که رهبر انقلاب می فرماید کار ویژه دولت اسلامی رسیدن به قله هاست.

 

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: اگر همه نگاه های همه جانبه اسلام ناب شکل بگیرد تمدنی بی بدیل شکل می گیرد و تعریف جدیدی از آزادی بیان می کند؛ انسان به دید اسلام هر گاه از تعلقات دنیایی آزاد شد آزادی حقیقی را دارا است زیرا وقتی انسان اسیر نفسانیات شوند به مستکبرین بها می دهند.

 

وی در پایان با آرزوی پر فروغ تر شدن چراغ اسلام ناب گفت: حوزه های علمیه باید این فضا را حفظ کنند زیرا اسلام در موقعیتی بسیار خوب قرار داشته و حوزه های علمیه باید برای اجرا و اقناع حرف های اسلام را بیان کنند./9704/پ201/ج

ارسال نظرات