۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۲۵۶
نماینده مجلس خبرگان:

حب و بغض های شخصی نباید ملاک انعکاس اخبار در رسانه ها باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که در اطلاع رسانی نباید حب و بغض های شخصی ملاک انعکاس اخبار باشد، گفت: رسانه ها باید تلاش کنند تا در انعکاس اخبار به همه جوانب آن توجه کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای استان با اشاره به این که دنیای امروز بر پایه اطلاعات و اخبار است، گفت: جنگ رسانه ای امروز مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان است که باید هوشیار باشیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز امپراطوری رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، تصریح کرد: سردمداران نظام سلطه تنها اخباری که با سیاست استکباری آنها همراه است را مخابره می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که باید در برابر غول های رسانه ای دنیا ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: رسانه های غربی به دنبال کمرنگ کردن اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی هستند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این رسانه های غربی بنگاه های دروغ پراکنی علیه نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: آنها با تبلیغات رسانه ای دروغین تلاش می کنند جایگاه نظام در عرصه جهانی را تضعیف کنند.

 

وی با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه ها جایگاه مناسبی در کشور نداشتند، افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش روز افزون رسانه های مکتوب و مجازی هستیم.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود تقوا را مهم ترین اصل در حرفه خبرنگاری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در همه امور خود تقوا را محور قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که امانت در گفتار باید بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه ها در این بخش دارای ضعف عمده هستند که باید اصلاح شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به مسأله صداقت در حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: یک خبرنگار باید اخبار و اطلاعات را همان گونه که گوینده بیان کرد منعکس کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که در اطلاع رسانی نباید حب و بغض های شخصی ملاک انعکاس اخبار باشد، تصریح کرد: رسانه ها باید تلاش کنند تا در انعکاس اخبار به همه جوانب آن توجه کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، رعایت صداقت، اخلاق و اصل امانت داری را رمز موفقیت رسانه ها دانست و بیان داشت: باید صادقانه، واقع بینانه و با رعایت بی طرفی اخبار و اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهیم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که امروز دنیا تشنه صداقت و بیان حقایق است، ادامه داد: اگر اخبار و اطلاعات صادقانه و با رعایت اخلاق و عدالت در اختیار مخاطب قرار گیرد به حتم شاهد جذب مخاطب به سوی خود هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، رمز پیروزی بر رسانه های بیگانه را جلب اعتماد عمومی مخاطب دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم صادقانه، واقع‌بینانه و درست وارد عرصه شویم می‌توانیم بر امپریالیسم رسانه‌ای غرب به پیروزی برسیم؛ از این راه می‌توان اعتماد عمومی را جلب کرد و در عرصه‌های بین‌المللی نیز به پیروزی رسید./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات