۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۱۰۲۶۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

احیاء موقوفات حوزه علمیه مهم ترین برنامه سازمان اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان، احیاء موقوفات حوزه های علمیه را یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: سال گذشته حدود 755 هکتار از زمین های موقوفه حوزه های علمیه گلستان احیاء و سند دار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ظهر امروز در همایش وارثان نور که در مسجد حاجی یعقوب شهرستان بندرگز برگزار شد، احیاء موقوفات و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف را از جمله برنامه های محوری سازمان اوقاف در سال دانست و گفت: در دو سال اخیر نیز سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه راه اندازی شد که همه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در آن ذخیره شده است.

 

وی وقف را یکی از مهم ترین راه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام ناب در جامعه دانست و افزود: رشد و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بستری را تقویت معنویت فراهم می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف باقیات و صالحاتی برای مروجان این سنت حسنه و ماندگار است که در دنیا چراغ راه و در آخرت زراعتی تمام نشدنی از ثواب است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود احیاء موقوفات حوزه های علمیه را یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 755 هکتار از زمین های موقوفه حوزه های علمیه گلستان احیاء و سند دار شد.

 

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان این که متأسفانه هنوز بخش مهمی از جامعه از کارکردهای معنوی و مادی وقف اطلاع ندارد به رسالت روحانیت در این خصوص اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید کاردهای وقف را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کنند.

 

وی احیاء موقوفات را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت احیاء و ساماندهی موقوفات بهره گیریم.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گلستان با تأکید براین که روحانیان باید مباحث فقهی باب وقف را برای مردم به خوبی تبیین کنند، تصریح کرد: آشنایی جامعه با وقف و کاردهای آن زمینه ساز رشد و گسترش موقوفات در جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد، روحانیت را بهترین قشر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضور و همکاری روحانیت در چند سال گذشته بستری را برای احیاء و تقویت فرهنگ وقف در جامعه فراهم کرده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان به ترویج وقف‌های مشارکتی تاکید کرد و با بیان این که ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

 

حجت الاسلام رئوف سید نژاد همچنین حفظ، نگهداری و توسعه اماکن متبرکه را از جمله برنامه های سازمان اوقاف دانست و گفت: همه تلاش اوقاف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی است.

 

وی بر ضرورت توسعه برنامه های دینی و فرهنگی در اماکن متبرکه تأکید کرد و افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مستلزم گسترش و آبادانی عمرانی است./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات