۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۱۰۵۲۹
مدیر کانو‌ن‌های مساجد سیستان و بلوچستان:

اجرای طرح اوقات فراغت در 549 مسجد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، گفت: طرح اوقات و فراغت در سال جاری در 549 کانون فرهنگی و هنری مساجد شیعه و سنی برای کودکان، نوجوانان و جوانان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
کانون هاي مساجد

حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به هفته تکریم مساجد با بیان این که مساجد از صدر اسلام تاکنون مهم ترین پایگاه های سیاسی و اجتماعی مسلمانان برای انجام فعالیت های گوناگون بوده است، گفت: یکی از مهم ترین فعالیت ها فرهنگی که در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی برای رونق مساجد انجام شده احداث کانون های فرهنگی و هنری در مساجد بوده که توانست در طول سالیان مختلف کودکان، جوانان و نوجوانان زیادی را به خود جذب کرده و موجب تربیت اسلامی آنها شود.

 

وی با بیان این که در سال جاری در سیستان و بلوچستان 549 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و سنی میزبان برنامه های طرح اوقات و فراغت خواهند بود، گفت: در طرح اوقات فراغت 17 هزار کودک، نوجوان و جوان شیعه و سنی با حضور 811 مربی دوره های آموزشی مختلف طرح اوقات و فراغت را در ایام تابستان خواهند گذراند.

 

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان این که به شرکت کندگان در طرح اوقات فراغت گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد، گفت: آموزش تخصصی قرآن کریم به گروه های سنی مختلف از برنامه های محوری طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان است.

 

حجت الاسلام جعفری راد با بیان این که 23 خانه نور با محوریت فعالیت های تخصصی قرآنی، 13 کانون مصلا، دو خانه دیجیتال برای ارایه آموزش های رایانه ای، دو کانون دانشگاهی، 103 کتابخانه مخزنی با بیش از 300 هزار جلد کتاب در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است، گفت: با توجه به این که تعداد شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت در مساجد سیستان و بلوچستان در حال افزایش هستند به زودی بر تعداد پایگاه های اوقات و فراغت در مساجد سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در خدمت رسانی به کودکان، نوجوانان و جوانان شیعه و سنی عملکرد موفقی داشته اند، گفت: یکی از مهم تری نهادهای متولی اجرای برنامه های اوقات فراغت در سیستان و بلوچستان کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

 

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان این که مبلغان مذهبی حضور پرشوری درطرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان دارند، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان افزون بر برگزاری محافل انس با قرآن برای شرکت کنندگان در طرح اوقات و فراغت مسابقات مختلف از جمله مسابقات کتابخوانی در میان شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام جعفری راد با بیان این که طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان همزمان با سایر نقاط کشور آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به مدت دو ماه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه دارد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات