۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۱۰۶۷۱
نماینده ولی فقیه در بوشهر تأکید کرد؛

ضرورت طراحی نقشه جامع پیشگیری از جرم در قوه قضائیه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بوشهر طراحی نقشه جامع پیشگری از جرم را یک ضرورت دانست و گفت: نبود نقشه جامع پیشگیری از جرم، فضا را برای ارتکاب جرم باز گذاشته و به دنبال آن فشار بر روی قوه قضائیه بسیار زیاد خواهد شد.
آيت الله صفايي بوشهري:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌‌‌‌‌‌جمعه بوشهر، در در دیدار اعضای شورای قضایی استان بوشهر با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌ویژه آیت‌الله شهید بهشتی، قوه قضائیه را یکی از اضلاع مهم ساختار هندسه نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: قوه قضائیه این‌قدر مهم است که انتصاب، مدیریت و فرایندهای تحولات آن، منتسب به ولی فقیه و رهبریت است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر تصریح کرد: قضاوت یکی از افعال الهی است و وصف قاضی یکی از اوصاف خداوند متعال است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه حوزه قضا دارای دو حوزه فعال و انفعال است، افزود: حوزه انفعال وقتی است که پرونده‌ها تشکیل شده و پیگیری می‌شود اما مهم‌تر از آن، حوزه فعال است که جهت پیشگیری از وقوع جرم اقدام می‌کند.

 

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: متأسفانه حوزه انفعال در کشور ایران بسیار قوی است که آمار بسیار زیاد پرونده‌های قضایی، گواه بر این مسأله است که ضرورت دارد در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: حوزه پیشگری تنها منتسب به قوه قضائیه نیست بلکه تمامی قوا و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی در این امر دخیل هستند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین، عنوان کرد: اگر پیشگیری و مدیریت پیشگیری صورت نگیرد، به دنبال آن ورودی پرونده‌های قضایی بسیار زیاد خواهد شد به همین دلیل در این حوزه باید به‌طور جدی برنامه‌ریزی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر طراحی نقشه جامع پیشگری از جرم را یک ضرورت دانست و گفت: نبود نقشه جامع پیشگیری از جرم، فضا را برای ارتکاب جرم باز گذاشته و به دنبال آن فشار بر روی قوه قضائیه بسیار زیاد خواهد شد.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌‌جمعه بوشهر اظهار کرد: اگر نقشه جامع پیشگری از جرم در جامعه در کلان ایران طراحی شده و سپس، در هر استان بومی‌سازی شود، فضایی کاملاً مناسب در این حوزه خواهیم داشت و از آن طرف ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه کم خواهد شد.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان بیان کرد: باید در عرصه شناسایی جرم در کشور یک بررسی آمایشی شود و در جهت پیشگیری از آن‌ها، برنامه‌ریزی فرهنگی، قضایی، امنیتی و انتظامی صورت گیرد.

 

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار، حیدر بحرانی، رییس‌کل دادگستری استان بوشهر گزارشی از عملکرد حوزه قضا در استان بوشهر را ارائه کرد./9191/پ202/ب4

ارسال نظرات