۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۱۰۷۵۰

غبار روبی مساجد شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مساجد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، مسؤولان استانی و چند تن از علمای شیعه و سنی پیش از ظهر امروز غبار روبی شد.
غبارروبي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان همه ساله دهه آخر ماه شعبان که به عنوان دهه کرامت و غبارروبی و عطرافشانی مساجد نامگذاری شده است مردم مومن و خادمان مساجد، این اماکن مقدس را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می کنند و در همین راستا عده ای علمای شعه وسنی در شهرستان زاهدان، چابهار و خاش به صورت نمادین با حضور آیت الله عباسعلی سلمیانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و عده ای از علمای شیعه و سنی مساجد این استان را غبار روبی کردند.

 

در این مراسم آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده و لی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به آثار معنوی و وحدت آفرین این فعالیت معنوی و تقدیر از تمامی شرکت کنندگان شیعه و سنی در این فعالیت فرهنگی، گفت: این فرهنگ اسلامی به معنای توجه به آغاز تحول روحانی انسان ها در آستانه ماه مبارک رمضان بوده و نشان از اهداف متعالی اسلام برای تقویت ابعاد روحانی انسان ها دارد و نشان می دهد در دین اسلام توجه زیادی به انجام دادن اعمال عبادی به صورت دست جمعی و براساس وحدت وجود دارد.

 

وی افزود: از آن جایی که منشا خلقت و آفرینش جهان وحدت است برگزاری مراسم معنوی غبار روبی مساجد خود نشانه ای از وحدت در میان مسلمانان است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان حضور مردم در مساجد به عنوان خانه های خداوند در مقایسه با سایر ایام سال بیشتر می شود، گفت: ماه رمضان افزون بر پاکی روح و باطن انسان ها موجب افزایش وحدت در میان مردم شده و موجب می شود قلب های مومنان به یکدیگر بیشتر نزدیک شود که یکی از برکات مهم این ماه نزدیکی قلوب مؤمنان است.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که حضور مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کنار یکدیگر در ماه مبارک رمضان در مساجد نشان می دهد که هدف اسلام بندگی خداوند در عین حفظ وحدت است، گفت: ماه رمضان ماهی است که در آن شیطان در غل و زنجیر بوده و مسلمانان هم باید از این فرصت برای تعالی روحانی و جسمانی خود نهایت بهره برداری را داشته باشند.

 

وی افزود: مبلغان باید از این ماه نهایت استفاده را برای دعوت مردم به وحدت و تعالی جامعه اسلامی داشته باشند.

 

نماینده و لی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که انسان باید از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برای خود سازی و تربیت ابعاد معنوی خود داشته باشد، گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان سرنوشت انسان ها را مقدر می کند و اگر انسان نسبت به سرنوشت خود بی توجه باشد چیزی به جز تباهی نصیب او نخواهد شد.

 

آیت الله سلیمانی با بیان این که خداوند ماه رمضان را فرصت بخش عمومی بندگان قرار داده و ماه رمضان ماه خاص بندگان  خداوند است، گفت: رمضان مانند چشمه ساری است که اگر انسان در آن استحمام کند و از فیوضات آن بهره مند شود لیاقت و جواز لازم برای ورود به بهشت را کسب می کند. /968/پ202/ب4

ارسال نظرات