۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۱۰۸۳۶
مدیر حوزه های علمیه:

دشمنان جوانان را از درون خانه‌ها به سمت ابتذال می برند/ انتقادات باید ناصحانه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به این که امروز دشمنان با توطئه های مختلف تلاش می کنند که جوانان ما را از درون خانه ها به سمت ابتزال ببرند، خاطرنشان کرد: دشمن امروز در یک محیط آرام و خاموش با ارتباطات گسترده الکترونیکی و ماهواره ای در فضای خانه جوانان ما را به سمت ابتذال و تباهی سوق می دهد و در این قسمت نیز قدرت مقابله را از ما گرفته است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان مازندران که در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، برگزاری گردهمایی های مبلغان را مانور قدرت معنوی روحانیت دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال اسلام هراسی و شیعه هراسی هستند روحانیت باید قدرت معنوی خود را با حضور در چنین همایش هایی نشان دهد.

 

وی با بیان این که این همایش ها فرصتی است که روحانیت نشان دهد که منزوی نیست و با همه توان در صحنه حضور دارد، افزود: روحانیت ثابت کرده است که با همه امکاناتش که بالاترین آن سخن خدا و اهل بیت(ع) است به میدان می آید و مبانی دینی را برای مؤمنین، انسان های دین باور و تشنگان معارف الهی ابراز می کند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که رسالت مبلغان ارتباط دو سویه میان خدا و مردم است، خاطرنشان کرد: مبلغان و اساتید حوزه باید بدانند که منبر رفتن باعث سبکی و پایین آوردن شأن انسان نمی شود، خطابه های امیرالمؤمنان(ع) ره آورد منبرهای ایشان است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که منبر رفتن با استاد حوزه بودن منافاتی ندارد، ادامه داد: کسانی که منبر رفتن را موجب سبک شدن و یا کاهش شأن خود می دانند، ابتدای سقوط آنها است.

 

وی با اشاره به این که علما و روحانیان در قرآن و روایات دینی از جایگاه ویژه و تأثیرگذاری برخوردار هستند، تصریح کرد: علما و روحانیان دژهای تسخیر ناپذیر اسلام  و چراغ پرفروغ خداوند متعال بر روی زمین هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز تهدیدهای مختلفی متوجه روحانیت است، ادامه داد: البته فرصت های خوبی نیز امروز در اختیار روحانیت است که باید از این فرصت ها در جهت تبلیغ و ترویج دین بهره گرفته شود.

 

مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به این که امروز دشمنان با توطئه های مختلف تلاش می کنند که جوانان ما را از درون خانه ها به سمت ابتذال ببرند، خاطرنشان کرد: دشمن امروز در یک محیط آرام و خاموش با ارتباطات گسترده الکترونیکی و ماهواره ای در فضای خانه جوانان ما را به سمت ابتزال و تباهی سوق می دهد و در این قسمت نیز قدرت مقابله را از ما گرفته است.

 

وی با تأکید براین که ما نباید مساجد را رها کنیم و تنها به یک قشر خاصی بپردازیم، ادامه داد: تلاش روحانیت و مبلغان دینی ما باید ارتباط مستمر و اثرگذار تر با نسل جوان باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امروز عرفان های کاذب تحت عنوان دین و دینداری جامعه را به سمتی می کشند که گاهی خدا و امام زمان درست می کنند و همه این ها وظیفه روحانیت را سنگین تر می کند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که متأسفانه ما عادت کردیم تا جایی برای سخنرانی و تبلیغ برایمان فراهم نشود اقدامی نخواهیم کرد، ادامه داد: دشمنان این گونه عمل نمی کنند، بلکه آنها خود جمع هایی را طراحی و تبلیغ می کنند.

 

وی با تأکید براین که شیوه تبلیغ ما باید تغییر کند، گفت: روحانیت نباید تنها به فرم سنتی تکیه کند و تنها منتظر بماند که به سخنرانی دعوت شود و به تبلیغ دین بپردازد و این کار روحانیت نیست.

 

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید براین که روحانیت باید در جامعه زنده و پویا حرکت آفرین باشد، بیان داشت: دشمن سفره خود را پر جاذبه کرده تا نسل جوان ما را فریب دهد.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود به مرزبانی جغرافیایی و مرزبانی اعتقادی اشاره کرد و گفت: در مرزبانی جغرافیایی وظیفه دفاع از مرزها و حدود کشور را بر عهده داریم تا دشمن به کشور نفوذ نکند.

 

وی با بیان این که مرزبانی اعتقادی بر عهده علما و روحانیت است، افزود: روحانیت در دوران حیات پربار خود کارنامه درخشانی در دفاع از مرزهای اعتقادی داشته است.

 

آیت الله حسینی بوشهری نخستین مرحله مرزبانی را نیاز سنجی دانست و گفت: منبرهای تکراری در جامعه حرکت ایجاد نمی کند، بلکه باید نیاز جامعه را بشناسیم و در جهت آن گام برداریم.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین بر ضرورت افزایش سطح معلومات مبلغان تأکید کرد و افزود: طلاب و روحانیان باید اطلاعات علمی خود را افزایش دهند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که انتقاد باید خیرخواهانه و ناصحانه باشد، گفت: طلاب و روحانیان نباید تنها به انتقاد بپردازند و یا این که مجیزگو باشند بلکه باید واقع بینی را مورد توجه قرار دهند./950/پ201/ج  

ارسال نظرات