۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۰۹۴۹
امام جمعه موقت قزوین:

داعش با نقاب دین به مسلمان کشی می‌پردازد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین، گفت: امروز جمعیتی با نقاب دین بپا خاسته و با حیله، دروغ، نیرنگ و نفاق و با اسم دین به مسلمان کشی و مبارزه پرداخته و در این میان به شیعه و سنی نیز رحم نکرده و خانواده ها را عزادار می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین ماه رمضان را از ماه‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری معنویت انسان دانست و گفت: ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و تقوی پیشگی است، با دعا و نیایش در این ماه مبارک می توانیم به خدا نزدیک شده و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم و مسیر درست زندگی در دیگر ماههای سال را پیدا کنیم.

 

ماه مبارک رمضان فرصتی برای اصلاح رفتار و سبک زندگی

 

وی در ادامه افزود: رمضان ماه توبه و استغفار و بهار قرآن است و با تلاوت قرآن می توان با کتاب الهی انس بیشتری یافت و از این دستورات انسان ساز برای سعادت خود بهره برد، با درک درست از این ماه فرصتی برای اصلاح رفتار و سبک زندگی فراهم شده که امیدواریم همه از این فرصت معنوی برای رسیدن به پرهیزگاری بخوبی استفاده کنیم.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به مناسبت‌های هفته و سالروز ترور نافرجام رهبری ابراز داشت: این ایام سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام است که در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری به لقاء الله پیوستند.

وی در ادامه با بیان این‌که توطئه دشمنان در سوء قصد به رهبر معظم انقلاب به لطف الهی با شکست مواجه شد اظهار داشت: امروز از نعمت وجود رهبری عادل و شجاع برخورداریم و کشتی انقلاب و نظام با هدایت ایشان بخوبی مسیر عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان را طی می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه قزوین گفت: یک پیرو ولایت و انقلابی باید پیش از این‌که نقاب از چهره منافق برداشته شود او را بشناسد و این هنر را قرآن به ما یاد می‌دهد و از آیات و روایات این امر را می‌آموزیم و اگر به نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مراجعه کنیم این کتب گرانبها به ما در خصوص دنیا پرستی، زیاده پرستی، دنیاخواهی، قدرت طلبی و غیره هشدار می‌دهد.

وی با اشاره به حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران با 298 مسافر بیان داشت: پس از آن حمله اعطای نشان شجاعت به افسر قصی القلبی که این کار انجام داد، نشان از درنده خویی دارد و البته آمریکا هیچگاه از ملت ایران بابت این جنایت عذرخواهی نکرد حال اگر بخواهیم فکر کنیم که با لبخند آنها و روی خوششان چیزی عوض شده است، اشتباه کرده ایم بلکه تنها با تحقق مرگ بر آمریکا از شرارت های آنها رهایی خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین ابراز داشت: قانون امام خمینی (ره) این بود که اینها حیوان درنده هستند و اگر دنبال شان کنیم فرار می کنند، ما نیز با توده های مردم آمریکا دشمنی نداریم بلکه با هیئت حاکمه آمریکا که دشمنی می کنند، حرف داریم و الا توده های مردم آمریکا نیز از هیئت حاکمه آمریکا منزجر هستند.

 

 

داعش با نقاب دین بپا خاسته است

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به حوادث منطقه و ظهور گروه تروریستی داعش اظهار داشت: در حال حاضر پدیده خطرناکی کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند که حوادث شومی را به دنبال داشته و از این حوادث دل‌مان آزرده و احساسات‌مان جریحه دار شده است زیرا جمعیتی با نقاب دین بپا خاستند و با حیله، دروغ، نیرنگ و نفاق و با اسم دین به مسلمان کشی و مبارزه پرداخته اند و در این میان به شیعه و سنی نیز رحم نکرده و خانواده ها را عزادار می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: با ظهور انقلاب اسلامی و علاقمندی و گرایش توده‌های مردم به اسلام و صدور انقلاب شاهد اهتزاز این پرچم در لبنان بودیم به طوری که وقتی اینها مقاومت 33 و 22 روزه در برابر صهیونیست ها را دیدند، آشوب طلبان داعش را به جان مردم سوریه انداختند.

وی در ادامه افزود: با مقاومت مردم سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران این توطئه خنثی شد و در ادامه آمریکایی ها این گروه را به سمت عراق گرایش دادند که مردم، جریان مقتدا صدر، جریان بیت مرحوم آیت الله حکیم و مرجعیت آیت الله سیستانی با هم منسجم شدند که نتیجه آن روسیاهی و بیچارگی برای غربی ها شد.

 

امام جمعه موقت قزوین افزود: امروز مثلث شوم انگلیس، اسرائیل و آمریکا با ایجاد گروهک های تروریستی با نام اسلام و کشتار مسلمانان شیعه و سنی درصددند نگاه مردم جهان به اسلام را منحرف کنند و در کشور عراق با جنایاتی بیشرمانه خوی خود را نشان داده‌اند اما به لطف الهی و هوشیاری مردم عراق با شکست روبرو خواهند شد.

 

این کارشناس تفسیر قرآن بیان داشت: در کشور عراق خوشبختانه با هوشیاری و وحدت مرجعیت شیعه، طرفداران حکیم و مقتدی صدر جبهه واحدی برای مقابله با داعش ایجاد شده و در سوریه نیز این تروریست ها نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند و امیدواریم در عراق نیز به سزای اعمال ننگین خود برسند.

 

حمایت مالی وهابیت از گروهک‌های تروریستی محکوم به شکست است

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز داشت: حمایت مالی عربستان و وهابیت از گروهک های تروریستی محکوم به شکست است و بزودی حامیان جنایتکاران و تروریست ها رسوای جهان خواهند شد و نابودی خود را رقم خواهند زد.

 

 

دستگاه قضا مسؤولیت امنیت ملت را عهده‌دار است

 

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: وقتی حضرت ابراهیم(ع) کعبه را بنا نهاد از خداوند سبحان خواست آنجا را شهر کند و به آن شهر امنیت دهد و بعد از امنیت از خداوند خواست از نعمت هایش به آنجا عطا کند و این نشان از اهمیت امنیت دارد یعنی با وجود اینکه آب، نان، مسکن، بهداشت، درمان و غیره مهم است، ولی امنیت جایگاه ویژه ای دارد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار داشت: امنیت مهمترین مسئله است و در این میان چشم مردم به دستگاه قضایی است تا مال و جان شان و به خصوص حیثیت و آبروی شان در امان باشد چراکه مهمترین وظیفه دستگاه قضایی اقامه عدل است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که فرمودند دستگاه قضایی معیار سلامت همه دستگاه ها است ابراز داشت: اگر این دستگاه سالم بود دیگر دستگاه‌ها نیز سالم خواهند بود یعنی اگر این دستگاه دقیق و حساس باشد، سایر دستگاه نیز کارشان را بهتر انجام می دهند و سلامت دستگاه قضا ضامن صحت عمل مردم و مسؤولان است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که اقتدار دستگاه قضایی موجب می‌شود تا امنیت برقرار شود، گفت: حال اگر کسی جرمی و تخلفی را مرتکب شود و هزینه ای پرداخت نکند و یا هزینه ای بسیار کم دهد باز هم مرتکب آن تخلف و جنایت می شود ولی اگر برای تخلف یا جنایتی هزینه معادلش را پرداخت کند، جامعه به سمت امنیت، آسودگی خاطر و سلامت پیش می رود.

وی در پایان گفت: دستگاه قضایی ما حساس ترین و پرزحمت ترین کارها را بر عهده دارد البته برخی در پذیرش این مسؤولیت زیر بار کار نمی روند که صحیح نیست، اگرچه این کار سنگین و سخت است ولی کسانی که امروز در این عرصه هستند با فداکاری وارد شدند و توفیق خوبی را به دست آوردند که این تلاش آنها زمینه ساز جامعه قسط و عدل است./955/پ202/ب4

ارسال نظرات