۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۳
کد خبر: ۲۱۲۳۱۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

کمک به نیازمندان زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قائمشهر، ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای دستگیری از فقرا و نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ماه ارزشمند الهی با تأسی از امام اول شیعیان در رفع مشکلات نیازمندان کوشا باشیم.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در برنامه سحرگاهی سیمای استانی تبرستان با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: این بانوی بزرگوار نخستین کسی است که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورده است که این روی در جایگاه و مقامی ارزنده قرار دارد.

 

وی با اشاره به این که هر زنی اگر زن پیامبر شد این گونه نیست که از شوهرش دفاع کند، بیان داشت: حضرت خدیجه(س) به پیامبر گرامی اسلام علاقمند شد و انتظار ایشان را داشت.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که حضرت خدیجه(س) اموال خود را در راه ترویج دین مبین اسلام و همراهی با پیامبر گرامی اسلام داده است، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار زندگی به ظاهر مرفه خود را رها کرده و سختی های راه را به جان خرید تا در خدمت حضرت محمد(ص) باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، ادامه داد: حضرت خدیجه(س) مشتری کمال و معرفت پیامبر گرام اسلام بود که درگذشت ایشان برای حضرت محمد(ص) آن قدر رنج آور بود و در همان سالی حضرت ابوطالب(ع) نیز وفات یافت، پیامبر گرامی اسلام آن سال را به عنوان سال عام الحزن نامیده است.

 

نماینده خبرگان رهبری، افزود: حضرت خدیجه(س) مدافع جدی از پیامبر گرامی اسلام و دین او بود که همه سختی ها را به جان خریده و در این راه نه نحو ارزنده ای فعالیت کرد.

 

وی با بیان این که حضرت محمد(ص) شخصاً قدردان زحمات حضرت خدیجه(س) بود، گفت: وقتی پیامبر گرامی اسلام به یاد این بانوی بزرگوار می افتاد غمگین می شد اما حضرت خدیجه(س) می گوید اگر قصوری در محضر شما داشتم تقاضای عفو دارم.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) از پیامبر گرامی اسلام خواست تا ردای خود را کفن او سازد تا از عذاب قبر در امان باشد، افزود: بزرگان و اولیای خدا از وحشت قبر در هراس بودند که این قدر نسبت به این مسئله توجه داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، تصریح کرد: زمانی که حضرت خدیجه(س) از طریق حضرت فاطمه الزهرا(س) این درخواست را از پیامبر گرامی اسلام داشت جبرییل آمد و گفت کفن خدیجه(س) در نزد ما است و دلیلش آن بوده که او هرچه داشت در راه خدا هزینه کرده و داده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این که کمک به نیازمندان زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، بیان داشت: کسانی که می توانند به سراغ فقرا و نیازمندان بروند از این فرصت ارزنده غفلت نکنند که خداوند منان همیشه به یاد شما بوده و یاری گرتان است.

 

امام جمعه قائمشهر، ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای دستگیری از فقرا و نیازمندان دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ماه ارزشمند الهی با تأسی از امام اول شیعیان در رفع مشکلات نیازمندان کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی کمک به افراد نیازمند در این ماه با عظمت ارزش و ثواب ویژه ای دارد، تصریح کرد: اکرام ایتام باید یکی از برنامه های مهم آحاد جامعه اسلامی در این شب ها و روزهای معنوی باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین شب زنده داری و عبادت به درگاه خداوند متعال از جمله ویژگی های متقین و مؤمنان حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: انسان های متقین با شب زنده داری به درگاه خداوند متعال طلب مغفرت می کنند.

 

وی در پایان، گفت: در این ماه نورانی باید از پروردگار متعال بخواهیم تا شب اول قبر را شب آسایش و راحتی ما قرار دهد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات