۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۱۲۳۸۹
نماینده خبرگان رهبری:

فداکاری و ایثار حضرت خدیجه برای زنان مسلمان الگو و اسوه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت خدیجه (س) در فضائل اخلاقی و شخصیت زبانزد عام و خاص و حامی واقعی برای خاتم پیغمبران حضرت محمد (ص) بود و سخاوت ایشان باید مورد توجه قرار گیرد.
وفات حضرت خديجه کبري (س)

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) جزو نخستین افرادی بود که به پیامبر (ص) و دین خدا در روزگاری که اوج بت پرستی و شرک رواج داشت، ایمان آورد و مسلمان شد.

 

وی افزود: حضرت خدیجه (س) بانویی سرشناس و عضو خانواده ای ثروت مند بود که تمام ثروت خود را در راه خدا و رسولش صرف کرد و با این کار هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید بر این که فداکاری و ایثار حضرت خدیجه (س) برای زنان مسلمان الگو و اسوه است، ادامه داد: این بانوی فداکار برای کمک به دین خدا علی رغم سختی ها هیچ گاه دست از توحید برنداشت و بدون هیچ چشم داشتی همسر و مادری نمونه قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: لحظه به لحظه زندگی حضرت خدیجه (س) برای بانوان می‌تواند یک الگو قرار گیرد و این بانوی گران قدر در سخت ترین شرایط از نجابت و عصمت جدا نشد و دوری نکرد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بانوان باید لحظه به لحظه زندگی حضرت خدیجه (س) را مورد مطالعه قرار دهند، گفت: حضرت خدیجه (س) زن برجسته و بزرگ جهان اسلام است، زنی که در عصر ناپاکی ها و پلیدی ها طاهره نام گرفت و پیامبر (ص) وی را گرامی می داشت و نخستین ام المؤمنین نام داشت و مورد توجه قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: اغلب ملت های جهان در شناخت حضرت خدیجه (س) مشترک‌ هستند و همه اعم از شیعیان و اهل تسنن به ویِژه زنان ایشان را به عنوان الگوی برتر و ممتاز در وفاداری، عفت، پاک دامنی و همسرداری قبول دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: خدیجه کبری (س) از زنان اشراف زاده قریشی محسوب می شوند، وی از نخستین زنان مسلمان و ایمان آورنده به پیامبر مکرم اسلام (ص) در دوران قبل از اسلام بود.

 

وی با بیان این که حضرت خدیجه (س) به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورده و همه اموال و دارایی خود را در اختیار آن حضرت قرار داده اند، ادامه داد: این بانوی بزرگوار مانند دژی مستحکم برای پیامبر اسلام (ص) در برابر توهین و شعار‌های افراد مشرک بود.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در چند جای قرآن خداوند بر زنان مسلمان دستور فرموده است، که راه، روش و شیوه زنان برجسته اسلام را پیگیری کنند.

 

وی با بیان این که در کتب دینی مختلف به انحای گوناگون به جایگاه و شأن و منزلت رفیع ایشان اشاره شده است، افزود: استفاده از واژه‌های «افضل» و «خیر» تأکیدی بر این است، که وی یکی از بهترین، بلند مرتبه ترین و برترین زنان عالم محسوب می شوند./1302/ت302/ب

ارسال نظرات